Raskaana ja hemoglobiini?
Tietääkö kukaan arvoa, jonka alle Hb ei saisi mennä? Pitäisi siis ottaa lisärautaa, jos vkoja 30 ja risat?
Kommentit (6)
En kuitenkaan syönyt ja parin viikon päästä oli taas 130
Söin paljon lihaa ja c-vitamiinia sisältäviä kasviksia, sillä pysy hb tarpeeksi ylhäällä.
Mietin itse tässä miksei neuvola reagoinut, kun itsellä lähtentelee tuota arvoa 100 ja mietin nyt itse pitäisikö asiaan reagoida
Alle 115 ei olisi hyvä mennä "edes" raskausaikana ja jos 100 lähnetelee niin kipinkapin muutosta ruokavalioon ja/tai rautalisää purkista/plosta.
Alle 115 ei olisi hyvä mennä "edes" raskausaikana ja jos 100 lähnetelee niin kipinkapin muutosta ruokavalioon ja/tai rautalisää purkista/plosta.
Syön kyllä jo tosi hyvin ja otan MultiTabs raskausajan vitamiineja,joissa myös vähän rautaa. HB vain jostain syystä putoaa. Taidan käydä ostamassa sitä luontaistuote "mehua", jota suositellaan. Olen aika väsynyt ja johtuu varmaan tästä HB arvosta. t. AP
Hyvä pitää Hb kohtuulukemissa (yli 100?), kun synnytyksessä joka tapauksessa menettää verta jonkinverran. Ja onhan sitä aneemisena väsyneempikin.