Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko alhainen hb olla merkki

Vierailija
30.11.2010 |

esimerkiksi syövästä? Oma hb arvoni ollut jo pidemmän aikaa 98-100.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei lyhyessä ajassa ole laskenut? Vuotava mahahaava on aika yleinen syy

Vierailija
2/8 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla normosyyttinen, mikrosyyttinen vai makrosyyttinen anemia, tiedatko? Vaikeaan sairauteen liittyva anemia on yleensa normosyyttista, kun taas esim. raudanpuuteanemia on mikrosyyttista. Yleensa jos laakari toteaa anemian, siina katsotaan myos tuo, ja sen perusteella paatetaan mahdollisista jatkotutkimuksista. Sinulla tosin on tuo hb viela aika korkea, tuollainen lieva anemia voi kylla johtua ihan vain rautakoyhasta ravinnosta tai esim. runsaista kuukautisista, tms.

Vierailija
4/8 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt lääkärissä, vaan ihan muuten olen selvillä hb lukemastani. Kuukautiset ovat suht koht runsaat mutta olen rautaa (obsidania) syönyt jo kauan eikä se tunnu ainakaan hb:ta ollenkaan nostavan. En nyt oikeastaan valtavan huolissani ole ollut mutta viimeaikoina on tullut kova väsymys mukaan kuvioon.

Vierailija
5/8 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt lääkärissä, vaan ihan muuten olen selvillä hb lukemastani. Kuukautiset ovat suht koht runsaat mutta olen rautaa (obsidania) syönyt jo kauan eikä se tunnu ainakaan hb:ta ollenkaan nostavan. En nyt oikeastaan valtavan huolissani ole ollut mutta viimeaikoina on tullut kova väsymys mukaan kuvioon.

ja ihan siihen anemiaankin voi kuulua vasymys, tai sitten silla ei ole mitaan tekemista anemaian kanssa. Mutta sinuna menisin ihan yleislaakarille teettattamaan ison verenkuvan niin sillahan tuo asia selviaa, tai ainakin saat jotain, mista aloittaa.

Vierailija
6/8 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä tuollaisia hb -lukemia, mutta Obsidan on vahva rautalääke ja nosti hb:n 135:een usean vuoden käytön jälkeen. Nyttemmin olenkin jo lopettanut Obsidanin.

Vierailija
7/8 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siinä tapauksessa minä olisin sairastanut syöpää jo 15v ajan .Alhaiseen hemoglobiiniin voi olla monta syytä.

ruokavalio vaikuttaa

runsaat kuukautiset vaikuttaa ym vastaavia tekijöitä mutta heitä nyt ne syöpä ajatukset mielestä jos ei muita oireita ole :)

Vierailija
8/8 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ferritiini343, hemoglobiini103, punasolut normosyyttisiä, voinko edes käyttää rautalääkkeitä, parivuotta sitten kardiologi kielsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi