G: miten torppaatte lehtimyyjät?
Itse lyön luurin korvaan, jos ei kerrasta usko etten tilaa.
Kommentit (31)
lukea. Hiljaisuus on kuulemma myös tehokas hämmentäjä. Kokeilepa kauanko myyjä puhuu, jos oot ihan hiljaa!
Ei niillä ole, koska ainoa hyvä mulle jo tulee ;)
En ymmärrä, miksi tästäkin tehdään elämää suurempi numero, kun ratkaisu on näin simppeli.
on helppoa: "En osta mitään puhelinmyynnistä."
Jotkut miespuoliset jää vielä tuon jälkeen jankkaamaan, mutta siinä vaiheessa saa mielestäni katkaista yhteyden.
mistä on kyse, niin sanon myyjän päälle "en osta mitään, kiitos-hei" ja suljen puhelimen.
"onko hetki aikaa?" vastaan että on ja laitan samantien puhelimen pöydälle ja jatkan omia hommiani. Höpisköön siellä niin kauan kuin haluaa.
Kysyn, että myytkö jotain? Myyjä vastaa myöntävästi. Sanon ystävällisesti mutta napakasti, että ei kiitos, en osta mitään. Kiitos ja hei. Ja luuri kiinni.
Itse joskus nuoruudessani olin vähän aikaa puhelinmyyjänä ja kaikista rasittavimpia olivat ne, jotka eivät "uskalla" sanoa heti, että ei kiitos. Eli siis kuulet kyllä, että vaikka tarjoaisit mitä ja vaikka minkälaisessa paketissa, niin aikomusta ei ole ostaa. Mutta ovat muka jotenkin liian kohteliaita sanomaan heti, että ei kiitos. Keksitään kaiken maailman tekosyitä ja puhelinmyyjillähän on vastavedot hyvin moneen tekosyyhyn. Siten puhelua on periaatteessa ns. pakko jatkaa mutta kumpikin tietää, että ei tästä kauppoja tule.
Suosittelen siis ystävällistä mutta napakkaa ei kiitosta jos oikeasti ei aio mitään ostaa.
parin kuukauden ajan. Lehtiä en tosin koskaan myynyt. Meillä oli sääntönä, että asiakkaan pitäisi sanoa kolme kertaa "ei" ennen kuin myyjä voi luovuttaa. En jaksanut jankata, joten sain haukut kun kiitin asiakasta ja toivotin päivänjatkot jo toisen kieltäytymisen jälkeen.
Suosittelen ottamaan ns. puhelinrobinsonin, sillä pääsee eroon n.95% puhelinmyyjistä. Palvelun hinta on 0,39€ ja se on voimassa 3 vuotta kerrallaan, eli kiellosta joutuu maksamaan 13senttiä/vuosi. Tuolta löytyy lisätietoa: http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoi…
Joskus harvoin kiellosta huolimatta, tulee myyntipuheluita. Nämä ovat lähinnä yrityksiltä, joiden asiakkaana olen joskus ollut. Kieltäydyn kohteliaasti, mutta yksiselitteisesti. Parempi sanoa suoraan, ettei ole kiinnostunut/varaa kuin sanoa, että just nyt on kiire tai katkaista puhelu. Valtaosassa firmoista nimittäin laitetaan nämä "ei aikaa"-tapaukset uudelleensoittolistalle.
Turha on myöskään huutaa myyjälle, että "En mä nyt voi puhua, ku mä oon Thaimaassa ja tää tulee v*tun kalliiksi. Mitä h*lvettiä sä oikein ulkomaille soitat" Samassa ajassa sanoo että "Soita ens viikolla. Olen nyt ulkomailla". Se myyjä kun ei sinun aikatauluistasi tiedä. Myyjä ei myöskään valitse itse kenelle soittaa, vaan puhelut ohjataan automaattisesti tietokoneen kautta.
etten tilaa mitään, on tosin myyjiä, jotka jankkaa siitä huolimatta eli tuhlaavat aikaansa. Yks liittymämyyjä oli sitkeä, ku sanoin, ettei ole aikaa eikä kiinnostusta, halus soittaa uudelleen, totesin, että ei tarvi kiitos ja soitti monta kertaa enkä vastannu. Viimein pääätin, että teen siitä lopun, vastasin ja sanoin sille myyjälle, että kerroin jo ettei kiinnosta, enkä ole vastannut soittoihin, että luulis ymmärtävän, että olin tosissani. Pyysi anteeksi ja lopetti :)
Selkeä ei kaikkeen auttaa
Avokille soittelee jatkuvasti lehtimyyjät eikä hän halua niihin vastata (mulle soitellaan harvemmin). Minä vastaan puhelimeen ja kun kysytään avokkia, sanon että ei tavoita tästä numerosta. Jotkut pyytävät, että antaisin numeron. Olen kertonut, että muuten kyllä, mutta en tunne koko ihmistä. Sen jälkeen myyjä on pahoitellut asiaa ja poistanut nimen listalta.
Ton jälkeen on puhelut vähentyneet huomattavasti.:)
mutta mulla on kaikki edelliset lehtilaskut ulosotossa ja olen pahasti velkaantunut, että mitenköhän onnistuu, sulkevat kyllä puhelimen ihan itse, ei mulla ole sydäntä lyödä luuria korvaan :D
tajuan että myyjähän siellä soittelee, sanon heti päälle, että en osta mitään, kiitoshei! ja suljen luurin.
Eli heti kun kay ilmi etta kyseessa on myyja, katkaisen hanen puheensa ja sanon: kiitoksia paljon, emme ole kiinnostuneita, kuulemiin, ja lopetan puhelun. En siis ole epakohtelias mutta en myoskaan haaskata heidan tai omaa aikaani antamalla heidan jatkaa juttua, kun en koskaan tilaa puhelinmyyjilta mitaan...
Siihen yleensä katkeaa myyntipuhe. Tosin yksi sitkeä sissi tarjosi tämän jälkeen Cosmopolitania. Taisi olla miehellä kyseenalainen käsitys käsitöistä...
Tyttäreni oli 16-vuotiaana puhelinmyyjänä ja oli järkyttynyt siitä epäystävällisyydestä ja rumasta kielenkäytöstä mitä sai osakseen.
Joten miettikään hyvät äidit mitä sanotte. Siellä toisessa päässä joku (nuori) yrittää tienata opiskelurahoja.
Vastaan kohteliaasti, etten tarvitse kiitos mitään jne, vaihdemme muutaman sanan ja toivotamme hyvät jatkot puolin ja toisin.
Mutta nyt oli hyvä myyjä, tilasin aku ankan. sitkeä savolainen.
tai sitten ilmotan että jos ilmaiseksi saan ni sit voin tilata, yleensä silloin toisessa päässä tulee hiljasta ja luuri suljetaan korvaan...
Mieheni ääntelee aina oudosti kun puhelinmyyjä soittaa hänelle...
tuttava sanoi kerran puhelinmyyjän n.5min. mainospuheen jälkeen että voisiko kertoa uudestaan kun ei oikein kuullut hyvin, tajusi puhelimyyjäkin yskän ja löi luurin korvaan:)
http://www.ssml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoi…
Jos joku soittaa, niin sanon, että on suoramarkkinointikielto. Suosittelen!
Hyvin yksinkertaista arvon mammat.