Montako joulukalenteria teidän lapsilla on? Entä onko teillä paljon leluja? Ollaankohan me..
ihan kauheita materialisteja...
siis molemmilla lapsilla (4v ja kohta 2v) on 2 kalenteria kummallakin (karkki- ja lelukalenterit).
Lisäksi ollaan saatu 1 kuvakalenteri ja askartelukirja jossa tarrakalenteri.
Onkohan tämä jotenkin ihan liian paljon??
Avoimessa pv-kodissa käydessä ja jutellessa tuntui, ettei muihin perheisiin ollut vielä hankittu mitään, tai korkeintaan joku 1 kuvakalenteri - ja kyllä mun mielestä leikki-ikäisiä heilläkin.
Lisäksi jotenkin tuntuu että, muut korostaa aina sitä miten heillä ei ole paljoa leluja / eivät ole ikinä ostaneet itse leluja / lapset leikkii vaan jollain maitopurkeilla tms.
Meillä nyt on kai suht' paljon leluja (toki vältän "krääsän" hankkimista, mietin tarkkaan ennenkuin ostan, katson että säilytyspaikka löytyy jne., mutta silti leluja on kertynyt.)
ja mun mielestä on jopa ihana ostaa kaikkea sellaista, mitä itse en lapsena saanut ja olisin halunnut, kun nyt on kerran mahdollisuus (tyyliin nukelle jotain hoitovälineitä, nukenvaunut, leikkiastioita, legoja, junarataa... lapsena mulla oli tosi vähän leluja joten kai mulla on joku trauma.)
Jos itse saisin vaikka vaatteita koko ajan lahjaksi, tai koruja tms., niin en ostaisi niitä jatkuvasti itselleni enää tuon lisäksi...samasta asiasta minusta kysymys.