Vieläkö Kampissä näkyy miestä joka ulkoilee lyhyissä shorteissa lumen tuloon asti?
Joskus vajaa 10v sitten hän näkyi siellä usein ulkoiluttamassa pientä koiraa shortseissa kun muilla oli jo toppatakit päällä. Lapinlahdenkatua pitkin usein kulki.
entä se yksi nainen joka kyselee aina euroa?
Kommentit (24)
Tuollaisia kaikkien tuntemia kylähulluja/erikoisia ihmisiä on näköjään enemmänkin.
Samoin keskustassa on mummo joka istuu rollilla suojatien edessä ja huutelee apua. Kun menee kysymään että mitä tarvitset niin sanoo rahaa:DD
Siihen menee aina monta tyyppiä.
Yleensä istuu pää postin ja Forumin välissä
pari vuotta sitten lenkkeili talvella mies shortseissa ja kommandopipossa. :)
Katselimme toimistomme ikkunasta kun Helsingin Sörnäisissä eteläisen naapurivaltion pojat tiputtavat lunta katolta t-paidoissa jolloin kerroin ulkomaalaiselle kollegalle että meillä Jyväskylän yliopistossa oli yksi tapio sänkiaho jonka veti farkkushortseissa kesät talvet. Tosin jos oli pakkasta yli 15 niin tapsa heitti päähän pipon ettei tule vilu. Jollain on hienoja talvikuvia kampukselta kun tapio poseeraa muutaman afrikkalaisen tutkinto-opiskelijan kinosten keskellä kun tummilla pojilla ei näkyvyt toppatakkien ym. pakettien sisältä kuin silmät ja nenä kun tapsa hymyilee leveästi pelkissä shortseissa. Eipä löytynyt googlen kuvahaulla kollegalle todistetta mutta hauskaa sinänsä että google-haun ensimmäinen tulos on tämä keskustelu, hah. Taitaa kuitenkin tapsa olla siirtynyt näihin kapitalistien hömpötyksiin eli vaatteiden käyttöön. Ihminen karaistuu ja sopeutuu mihin vain jos tahtotilaa riittää, siitä tapio on elävä esimerkki.
Onko rollarimummo sama kuin euron pyytäjä? Kymmenen vuotta sitten se se tuli aina et "hei, oisko sul heittää yhtään euroo?" "Voisitsä kuitenkin kattoo lompakosta jos oliskin.."
Aikaa tästäkin jo jotain 10 v, olin tulossa ainejärjestön pikkujouluista joskus klo 01 niin äijä lenkkeili shortseissa ja pipo päässä vastaan kaivopihan kohdalla :D Ja pakkasta oli iha kiitettävästi.
Mä muistan kans sen. Vähän hipahtava hoikka mies, oli varmaan viisikymppinen ja ulkoilutti jotain pientä karvaista koiraa, tiipetinspanielia tms. En asu enää sielläpäin, mutta toivottavasti sillä on kaikki hyvin.
tiedän sen miehen myös. Kulki lyhyissä farkkushortseissa. Asuttiin aikoinaan Kampissa ja miehen kanssa aina muistettiin mainita joka vuosi kumpi oli nähnyt sen ekaksi pitkissä housuissa. Se oli samalla merkki talven alkamisesta :).
mutta onko joku muu nähnyt miehen rullaluistelemassa minimaalisen pienissä shortseissa pitkälle syksyyn? Itse olen nähnyt usein iltaisin n.klo 22 juna-asemalla. Huvittava näky myös hän.
mutta onko joku muu nähnyt miehen rullaluistelemassa minimaalisen pienissä shortseissa pitkälle syksyyn? Itse olen nähnyt usein iltaisin n.klo 22 juna-asemalla. Huvittava näky myös hän.
Jyväskylässä olen aikoinani ihan vastaavanlaisen alipukeutujan nähnyt monesti. Ettei vain olisi muuttanut keski-suomesta etelämpään?
Tää ko. tyyppi vastusti ainakin vielä muutama vuosi sitten kulutusyhteiskuntaa ja siksi pukeutui kelistä riippumatta pelkkiin rispaantuneisiin farkkushortseihin, sukkiin ja kenkiin. Ei hänellä tainnut paitaakaan olla? Talvisin hän sentään oli kaivanut esiin pipon ja hansikkaat. Iho oli possunpunainen ja jo pelkkä tyypin näkeminen aiheutti paukkupakkasilla vilunväreitä... Joku Tapio oli nimeltään.
Kulkee polkupyörällä. Shortsit ja t-paita vaikka on kylmä.
rakastaan neonvärisiä vaatteita ja ilahduttaa meitä kanssaeläjiä myös maailman lyhyimmillä shortseilla.
Jyväskylässä olen aikoinani ihan vastaavanlaisen alipukeutujan nähnyt monesti. Ettei vain olisi muuttanut keski-suomesta etelämpään?
Tää ko. tyyppi vastusti ainakin vielä muutama vuosi sitten kulutusyhteiskuntaa ja siksi pukeutui kelistä riippumatta pelkkiin rispaantuneisiin farkkushortseihin, sukkiin ja kenkiin. Ei hänellä tainnut paitaakaan olla? Talvisin hän sentään oli kaivanut esiin pipon ja hansikkaat. Iho oli possunpunainen ja jo pelkkä tyypin näkeminen aiheutti paukkupakkasilla vilunväreitä... Joku Tapio oli nimeltään.
Tämä jyväskyläläinen farkkushortsi-heppu (kalju, kulkee joko kävellen tai pyöräillen farkkushortsit päällä) on nimeltään Tapio Sänkiaho. Tunnettu tavastaan käyskennellä pienillä vaatteilla, monesti ollut kaverista juttua paikallislehdessäkin. Opiskeli (ehkä opiskelee vieläkin) yhteiskuntatieteitä Jyväskylän yliopistossa. Ollut mm. SKP:n ehdokkaana, eli on siis myös poliittisesti aktiivinen.
Tiedän Kampin shortsimiehen. Farkkushotsit oli tosiaan lyhyet, heti nivusista leikattu. Joku takki hänellä saattoi olla päällä, farkkutakki tms. Ja taisi olla silmälasit ja pitkähkö tukka. Olikohan vielä joku huivi otsapantana? Ei ollut mikään änkyrähumalainen vaikka hieman laitapuolen kulkijalta saattoi näyttää.
Euroa kerjäävä nainen on joskus kauhean pelottava. Kerran kun ystävällisesti sanoin ettei mulla ole nyt rahaa niin se sanoi että voisitsä kuitenkin kattoo. Kun sanoin etten ehdi, nyt on kiire töihin niin se tuli ihan lähelle ja alkoi huorittelemaan. Tosi pelottava. EI tainnut olla lääkitys kohdillaan.
Tuo JKL:n farkkushortsi-mies on 2007 otetusta kuvasta päätellen siirtynyt käyttämään toppatakkia... Kuvassa Pekkarisen ja Neittaanmäen välissä.
http://www.nettisanomat.com/2007/03/14/etusivu.html#skpn
nähnyt erään miehen lenkkeilemässä vaatteinaan mustat trikoot, lenkkarit, musta kommandopipo, mustat hanskat ja mustat aurinkolasit. Siis ilman paitaa.
Tänä talvena ei vielä näköhavaintoja mutta viime talvena näkyi useastikin.