Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotiaiden äidit?

Vierailija
30.11.2010 |

Kuinka monta uutta ystävää olette saaneet vauvavuotenne aikana? Mulle aina puhuttiin, että sitten saat niin hirveästi uusia kavereita kun vauva on syntynyt.. miten niin, saldo on puhdas nolla. Olemme käyneet kerhossa, muskarissa, jumpassa, puistoissa. Tervehdin ja vaihdan pari sanaa aina kyseisissä harrastuksissa eri äitien kanssa, mutta eihän se siitä mihinkään syvene! Muuttuuko tilanne kun lapsi kasvaa? Asumme pääkaupunkiseudulla ja vuosi on ollut hyvin yksinäinen, kun asumme täällä ilman sukulaisia ja ilman niitä ystäväverkostojakin. Olen tosi pettynyt!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että löydät vauvapiireistä paljon samanhenkisiä ihmisiä joista tulee sun ystäviä? Eihän se, että toisilla sattuu olemaan samanikäinen lapsi, vielä kerro yhtään mitään siitä, kuinka samalla aallonpituudella olette. Lapsiahan saavat kaikenlaiset ihmiset.

Useimmat eivät sitä paitsi edes hae itselleen ystäviä vauvakerhoista tms., normaaleilla sosiaalisilla ihmisillä on ystäväpiirit jo valmiina siinä vaiheessa, kun lapsia syntyy. Monet on varmaan kuin minä, käyvät lastensa kanssa kerhoissa ym. ja siellä mielellään vaihtavat sanan pari, mutta ovat siellä ensisjaisesti lastensa takia eivätkä hakemassa itselleen ystäviä.

Vierailija
2/13 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiteen olen tutustunut tänä aikana. kaikkiin netissä, ja sitten ollaan tavattu kahviloissa yms. mitään sydänystäviä meistä ei ole (ainakaan vielä) tullut, mutta ompahan jokunen kaveri jonka kanssa vaihdella vauva kuulumisia. vanhoja kavereita nuo asiat kun ei kiinnosta..

kerhoissa sun muualla en ole tutustunut kehenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutta ystävää tai edes hyvänpäivän tuttua :(

Vierailija
4/13 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikkailua/juttelukaveria taloyhtiöstä, puistosta, kerhosta, muskarista...

Ystäviksi laskettavia on tullut 4

Vierailija
5/13 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kanssa ystäviä saa. Tutustuu kyllä ihmisiin, jotka viettävät aikaa toisten äitien kanssa ja puhuvat vauvoista, mutta siihen se jää. Viimestään kun vauva kasvaa nekin katoa.

Ystävät löydät nimenomaan ilman vauvaa.

Vierailija
6/13 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vauvaystävää...

Vierailija
7/13 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 joiden kanssa nähdään säännöllisesti

Vierailija
8/13 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kahden "vanhan" ystävän kanssa ollaan oltu enempi yhteyksissä johtuen ehkä siitä että meillä kaikilla nuorimmaiset syntyneen 4kk sisällä.

Vierailija
9/13 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikkailututtuja on tullut, mutta ei sen kummempaa. onneksi oleen vähän erakkoluonne, niin ei haittaa.

Vierailija
10/13 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä masennu, sitten parin vuoden päästä kun lapsesi ottaa itse kontaktia muihin lapsiin, tulee todennäköisesti ystävystyttyä paremmin muihin äiteihin.

Itsekin olin ihan epätoivoinen että missä mun "mammapiiri" oikein luuraa, mutta nyt kun meidän hölösuu on jo 4-vuotias, tulee uusia kavereita ihan koko ajan kun lapsi pyytelee meille kavereita leikkimään ja vastaavasti menee itse kylään jne. Vauva-aikana tuollaiset kontaktit vielä puuttuu.

Vierailija
11/13 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaveria kyllä - samasta rivariyhtiöstämme. Tuskin olisin muuten heidän kanssaan tekemisissä. Lapsi lähentää.

1-vuotiaan kanssa en käynyt puistossa, mutta muskarissa kyllä. EN kyllä hakenutkaan seuraa, vaikka hoidin ekan vuoden lasta 24/7. Lapsi on nyt kaksi ja lähen kohta töihin. Saan taas aikuiskontakteja.

Vierailija
12/13 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-20 moikkailu/facebook - kaveria.

Toisen kanssa ei sitten enää käyty missään kerhoissa tai muskareissa. Vauvauinnissa kyllä, mutta ei sieltäkään ketään kaveriksi asti jäänyt.

Niin ja on niitä kavereita tullut lasten myötä jälkeenpäinkin. Esikoisen päiväkoti/esikoulu/koulukaverien äideistä muutamasta tullut hyvätkin kaverit minulle.

Kyllä noissa kaverisuhteissa pitää olla itse todella aktiivinen. Ehdottaa kävelylenkkejä tai tyttöjen iltaa.

Vierailija
13/13 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi. Lapseni nimikin hänen lapsellaan toisena nimenä. Ei suunniteltu juttu, mutta kaikki vain kävi hauskasti yhteen. Käytiin alussa vaunulenkeillä yhdessä, nyt nähdään toistemme kotona silloin tällöin harvakseltaan.

Uskoisin, että omasta aktiivisuudesta on aina kiinni nuo ihmissuhteet. Mutta aina ei aktiivisuus riitä, jos ei vain synkkaa. Ole oma itsesi ja jos joku sinusta pitää sellaisena, niin se on paras juttu koko asiassa. Itse en kaipaa sellaisia ihmisiä ympärilleni joiden kanssa ei ajatukset käy yhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi