16-vuotiaalla koulumatkaa 1,5km. Kuskaisitkö näillä
-15 asteen keleillä kouluun vai takaisin, jos tekisit töitä kotoa käsin vai laittaisitko kävelemään?
Kommentit (42)
15v kävelee aina kouluun ja koulusta kotiin 2.8km. Pakkasta tänään -22
alkaen kävelevät kouluun ja takaisin kesät talvet vastatuuleen 10 km ja vaikka olisi 30 astetta pakkasta. Ihan pilalle lapset menevät jos kylmällä ilmalla tai sateella kuskataan. Ei ole normaalia joskus osoittaa huolehtimista ja välittämistä! Pitää olla karski meininki!
alkaen kävelevät kouluun ja takaisin kesät talvet vastatuuleen 10 km ja vaikka olisi 30 astetta pakkasta. Ihan pilalle lapset menevät jos kylmällä ilmalla tai sateella kuskataan. Ei ole normaalia joskus osoittaa huolehtimista ja välittämistä! Pitää olla karski meininki!
kuskaisi ja olen tässä vienyt ja hakenut välillä, mutta mielestäni tuo ei ole matka eikä mikään kävellä ainakin toiseen suuntaan kerran päivässä.
Ainakin joskus, kun se sopisi omaan aikatauluuni.
ja olen tällä viikolla vienyt joka päivä samalla kun menen töihin ja samoin hakenut.
En ajaisi pyörällä itsekään näin kylmässä
Mullakin oli (vuosi sitten) koulumatkaa useampi kilometri, mutta silti sen kolmenkymmenen asteen pakkasissa taivalsin.
Ei ne huonot säät, vaan ne väärät varusteet...
ekaluokkalaistakaan, vaikka matkaa tuplaten.
ja sieltä takaisin, niin ainoastaan sellainen voisi vastata tähän että kävelköön.
Mikäli auto on käytössä ja voisi kuskata, vaan ei viitsi.
Mä kyllä kuskaisin.
Mullakin oli (vuosi sitten) koulumatkaa useampi kilometri, mutta silti sen kolmenkymmenen asteen pakkasissa taivalsin.
Ei ne huonot säät, vaan ne väärät varusteet...
Ajattelutapa, mitä en ole ikinä oikein tajunnut.
Mä autan aina poikiani ja asetan heidät ykkössijalle. Se on sitä rakkautta. En näe syytä siihen miksei voisi kuskata.
Näin toimiaan perustelee myös jokainen curlin-vanhempi, joka ei osaa laittaa lapselleen mitään rajoja. Ettei tulisi paha mieli ja jotta olisi aina hyvä olla.
Minä en kuskaisi. Nuorten on opittava, ettei kaikki tule kultavadilla tarjoiltuna. Että joskus on kylmä ja siitä pitää kärsiä. Näin se elämä vaan pyörii.
välillä armosta voisin kuskatakin.
Mutta mun auto nukkuukin ulkona ja etäpäivinä en tarvitse sitä mihinkään. En siis alkaisi lämmittämään ja rapsuttelemaan...
Jos olisin itse lähdössä autolla samoihin aikoihin, niin sitten toki.
-15 ei ole vielä kovin kylmä ja 1500m on mitätön matka. En kuskaisi edes 7 vuotiasta.
jos voisin ajoittaa esim. kauppareissun sopivasti. Erikseen en lähtisi kuskaamaan. Eka- ja tokaluokkalaiset kävelevät näillä ilmoilla vajaan kilometrin matkan mennen tullen. 1,5 km:n matkan pystyy kyllä melkein aikuinen kävelemään säällä kuin säällä, kunhan pukeutuu oikein.
-18 astetta. Ruinasi myös että saisi kävellä kotiin, mutta en antanut kun alkaa hämärtää niin aikaisin.
Uskomatonta tämä nykyaika, ei ihme, jos on läskejä ja flegmaattisia nuoria Suomi pullollaan. eihän tuohon matkaan edes kävellen mene kuin muutama minuutti. Vähän järkeä päähän, jos Suomessa asutaan, niin pakkasta on talvella. Ei ne teinit ole ennenkään jäätyneet, kun pistää tarpeeksi päälle. Suorastaan surullista, että tuollaista täytyy edes miettiä.
kuskaisi. Juuri aamulla kävin kävellen saattamassa ekaluokkalaisen 2,5 km matkan kouluun kävellen ja pakkasta on 18 astetta. Hyvin tuolla tarkenee, kunhan on pukeutunut oikein.
Mä autan aina poikiani ja asetan heidät ykkössijalle. Se on sitä rakkautta. En näe syytä siihen miksei voisi kuskata.