Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16-vuotiaalla koulumatkaa 1,5km. Kuskaisitkö näillä

Vierailija
30.11.2010 |

-15 asteen keleillä kouluun vai takaisin, jos tekisit töitä kotoa käsin vai laittaisitko kävelemään?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumatkaa 2,5km ja viime vuonna meni pyörällä/kävellen jopa 27 asteen pakkasella kouluun.

Vierailija
22/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekisin sen siksi että itselläni oli aikanaan n. 1,5km koulumatka ja vanhempani mahdollisuuksien mukaan veivät ja hakivat minut kouluun. Tekivät osittain töitä kotona, eli pystyivät järjestämään suhteellisen helposti niin, että sateisina päivinä sekä kovilla pakkasilla jne. veivät kouluun. Ja usein samalla veivät pari minun/siskoni kaveria jotka asuivat samalla suunnalla. Minusta tuo on aivan normaalia että JOS mahdollisuus on niin omaa lasta autetaan! Eri asia on kuskata joka päivä lasta, 1,5km ei ole paha matka ja varsinkin jos sen ajaa polkypyörällä menee nopsaan, mutta sateella ja kovilla pakkasilla eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset kulkeneet 2,5 km koulumatkaa kelillä kuin kelillä kävellen/pyörällä.

Vierailija
24/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olenko paska äitipuoli kun en joka aamu ja iltapäivä ole teiniä kuskaamassa, vaikka kotoa käsin töitä teenkin. Ja teini aamulla taas kysyi, että etkö voi heittää. Tyttökaverin kanssa lähti kävelemään. t.ap

Vierailija
25/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä en kyllä lähde kuskailemaan.

Ärsyttää, kun tuttua 16vuotiasta viedään kouluun autolla n. 1-1,5km matka JOKA PÄIVÄ "kesät"talvet. MUR!

Vierailija
26/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun auton saa kotipihassa lämmitystolppaan.

Lisäksi mut on itseni kasvatettu niin, että läheisille ihmisille pyritään tekemään pikku palveluksia aina kun se on mahdollista, ja samaan yritän kasvattaa omat lapseni.

Vierailija
27/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysellä. Teet, miten haluat. Kyllähän 16v sen kävelee, mutta ei kai se haittaa, vaikka joskus veisikin? Kyllä minäkin olen tällä viikolla hakenut miehen töistä, vaikka osaa ja pystyy kyllä tulla bussillakin.

Vierailija
28/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun auton saa kotipihassa lämmitystolppaan.

Lisäksi mut on itseni kasvatettu niin, että läheisille ihmisille pyritään tekemään pikku palveluksia aina kun se on mahdollista, ja samaan yritän kasvattaa omat lapseni.

pakkasta, mutta tänä aamuna ei ollut auto tolpassa kun poika lähtöä teki. Ja minusta tuo matka ei niin pitkä ole, ettäkö joka päivä pitäisi kuskata. t.ap

Vierailija
29/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla 1,7 km bussipysäkille ja oletuksena on, että menevät sinne itse. Jos aamusta olen jonnekin lähdössä, niin toki silloin sovitan omat menot lasten kouluunmenon kanssa yksiin ja sama juttu iltapäivällä. Mutta meillä kun on monta koululaista, niin aina joku joutuu kävelemään, koska menevät eri aikaan.

Vierailija
30/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosin joka päivä mennen-tullen, mutta joskus kyllä.

Vierailija
31/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuskata teinejä näillä ilmoilla kouluun. Ihan hyvin voi kävellä ja tekee hyvää tuollaisille nuorille klopeille opetella pukeutumaan niin, ettei ole kylmä. Ja ei siitä teinistä tarvitse laiskaa ihrakasaa kasvattaa, ihan talvellakin on hyvä liikkua kouluun ja takaisin. Ei se teini siitä rikki mene. huhuhhhuh.

Vierailija
32/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä nykyiset nuoret on parasta kuljettaa sinne kouluun.... Itse kävelin kyllä kouluun pari kilometriä, ihan sama kuinka paljon oli pakkasta.

Vierailija
33/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla särähti korvaan tämä, että ap:n olisi pitänyt lämmittää auto ja skrabata ikkunat, kun 16-vuotiasta lähdetään kuskaamaan kouluun. Meillä kyllä se auton putsaaminen pakkasella on ihan sen homma, joka kyytiä haluaa...

Itse kysymykseen: ihan tilanteen mukaan. 1,5 kilsaa on meillä pikkukoululaisten kävelymatka lähimmälle pysäkile, joten mun mielestä se on todellakin kävelymatka. En viitsisi autoa edes käynnistää tuollaisen matkan takia :)

Vierailija
34/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelemään 1,5 km:n koulumatkansa vaikka olisin voinut autollakin mennä. Saavatpahan liikuntaa eikä se vajaan puolen tunnin liikunta pari kertaa päivässä ole todellakaan pahaksi, päinvastoin. RAkastan siis lapsiani ja ajattelen heidän terveyttään pidemmällä tähtäimellä, siispä pistän heidät kävelemään.

Vierailija
35/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa joskus veisin.

Meillä on sellainen tilanne että tyttö kulkee bussilla kouluun 20km päähän.

Kotoa on bussille matkaa 4km ja koulun päässä bussilta kävelymatkaa 2km.

Bussi lähtee aamulla klo.6.30, joten nyt kun olen kotona, vien tytön bussille. Aika pahalta tuntuu laittaa kävelemään jo ennen kuutta tuonne pimeälle metsätielle että kerkiää bussille.

Kun kuitenkin joutuu sitten sielä koulun päässä kävelemään.

Tiedän kyllä tässä napureita joiden lapset jo ekaluokalta asti kulkevat tämän 4km kelillä kuin kelillä, jotenkin säälittää, mutta minkäs teet. Itse olen aina yrittänyt omat menot suunniitella sen mukaan että voin edes joskus kuskata.

Meillä mies ei taatusti kävelis tuota matkaa ja siksi ihmettelen ettei tykkää jos lapsia kuljetan.

Vierailija
36/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulikin voi lisätä pakkasen purevuutta eikä kyyti ole mikään kohtuuttoman iso apu lapselle. Kävelisitkö mielelläsi itse? Hiukan ystävällisyyttä ja ripaus empatiaa tekisi hyvää, kädenojennus ilman kamalaa oman vaivan laskemista. Sitä voi joskus saada ihan itsekin takaisin, jos antaa niin saa. Kyllä tuntuu kylmältä ja laskelmoivalta moinen, kaikki vaiva lasketaan tyyliin "se skrapaa joka kyytiä tarvitsee". Ettekö auta koskaan ihan siksi että itselle tulisi hyvä mieli?

Vierailija
37/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitis ilma ja liikunta tekee hyvää. Ei ole kyllä pyydettykään kuskaamaan.

Vierailija
38/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelisin tuollaisen pikkumatkan itsekin. Ei siinä mistään empatiasta ole kyse vaan terveestä järjestä. Ei ole sitä paitsi kovinkaan ympäristöystävällistä käynnistää autoa ja ajaa sillä noin lyhyt matka.

Tuulikin voi lisätä pakkasen purevuutta eikä kyyti ole mikään kohtuuttoman iso apu lapselle. Kävelisitkö mielelläsi itse? Hiukan ystävällisyyttä ja ripaus empatiaa tekisi hyvää, kädenojennus ilman kamalaa oman vaivan laskemista. Sitä voi joskus saada ihan itsekin takaisin, jos antaa niin saa. Kyllä tuntuu kylmältä ja laskelmoivalta moinen, kaikki vaiva lasketaan tyyliin "se skrapaa joka kyytiä tarvitsee". Ettekö auta koskaan ihan siksi että itselle tulisi hyvä mieli?

Vierailija
39/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin antaisin kävellä itse. Mulla oli suunnilleen ton verran matkaa bussipysäkille teininä. Mitä lie mennyt kävelyyn.. vartti??

Vierailija
40/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli keli mikä tahansa.

Kouluun on matkaa 14v:llä 3,5 km ja 16v:llä 6km.

Eli vastaus ap:n kysymykseen: en todellakaan kuskaisi, ei tulisi mieleenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi