~LOKALAHJOJEN~ pinkka (vko 42)
Kommentit (44)
Pieni tervehdys myos minulta !! Tytto on nyt kymmenen paivaa vanha !! Kiltti vauva, syo ja nukkuu !! Joudun myos antaa puloosta lisaa, vaikka katilot koko ajan sairaalassa hopottiovat, etta ei saa antaa... Mutta mita sita tekee, jos lapsi syo puoli tuntia rintaa, tuntuu, etta saa hyvin, ja kun lasken hanet kehtoon, han alkaa huutaa, riittaa; etta annan 60 ml pullosta, niin johan on vauva tyytyvainen !! En tunne itseani huonoksi aidiksi, vaikka toki mielellani antaisin pelkkaa rintaa !!! Esikoisen aikana oli ihan sama juttu !! Jouduin turvautumaan pulloon myos !!!
Jalkisuppareita oli mulla myos ekat paivat sairaalassa, huh, hirveita !!!
Laitoin tuonne vauva-puolelle kyselyn esikoisen suhtautumisesta uuteen asukkiin ????? Miten te parjaatte ?? Meilla on esikoinen aika mustis ja HUUTAA koko ajan !! Siis sellaisella tavalla, etta ei ennen tehnyt noin !!! Huutaa vauvan kehdon vieressa, ja yritan sanoa, etta ala viisti huutaa, vauva nukkuu, yritan leikkia ja viihdyttaa hanta, kun vauveli nukkuu, mutta tuntuu, etta mikaan ei kelpaa.....
Han lahteekin ensi viikoksi serkkulaan !! Ensin en halunnut, mutta taitaa tulla pitakhantaisiin taihin esikoinen mun ja vauvelin kanssa, jos ilmatkin ovat huonot, etta ei paase paljoa vauvelin kans ulos jne.....
ÄITI92
En ole vielä kerinnyt/malttanut paljoo koneella olee. Meidän tyttö on nyt 9 päivää vanha ja kivasti on mennyt. Omassa pinnasängyssä ei tykkää nukkua, joten perhepedissä täällä nukutaan nyt aluksi ainakin. Itse nukun huonommin ku herkkäunisena herään pieneenkin tuhinaan, mut kyl varmaan pikkuhiljaa totun. Öisin vauva herää syömään 2-3 tunnin välein, rintamaidolla ollaan pärjätty hyvin, painokin noussut 100g syntymäpainosta eli nyt tyttö on 3700g ja pitkäkin 52,5cm. Tyttö pysyy hereilläkin ainakin kerran päivässä ihan 2 ellei 3 tuntia putkeen! Yleensä myöhään illalla. Tuleekohan hänestä samanlainen yökukkuja kuin minustakin?!
Jälkivuoto on niukkaa, saas nähdä millon loppuu kokonaan. Kipu alapäässä on nyt vasta häviämässä, multa leikattiin väliliha ja tuli pieni repeämäkin. Ihanaa ku voi taas istua!!!
Meille on tulossa vieraita ihan piakkoin, joten täytyy lopetella, mutta kirjoittelen taas kun kerkiän. Kiva ku meitä on niin paljon!!! =)
Nelliina ja " Lottiina" 9pv
Meitsi oli kans TAYS:ssa 2A:lla. 13.10-15.10 huone oli 5. Oltaskohan törmätty? =)
Huonekaverilta joka tuli vikana päivänä kyselinkin, onko käynyt vauva-palstalla kirjottelemassa, mut ei ollut. Ois ollut kyl hyvä tuuri, kun ois sattunut " tuttu" kaveriksi...=D
tiikerikala+poika 9pvää
minäkin olen vihdoin päässyt sivistyksen pariin.. eli viikon mummulassa olo sai kyllä kaipaamaan palstoille! Meillä jaksellaan muuten ihan hyvin, mutta pientä kiukkua on pojalla ilmassa aina hetki ruokailujen jälkeen (ilm. jotain mahavaivoja). Iltaisin kiukkuaa enemmänkin kun tykkää tissitellä usein.
Kiva että moni " uusi" on löytänyt tänne! Tosi paljon vauvojakin on viikolla syntynyt, mutta tervehditään ja onnitellaan nyt tutuista ainakin Coppolaa, Nasulia, Waimoa, Sinisiipeä, ROMia ja Pulinaa; ONNEA ja tervetuoa tänne vauvapuolelle!! Ja toki kaikki muutkin tuoreet äidit, onnea nyytistä ja voimia!
Muutamia kommentteja viimepäivien juttuihin. KII -minäkin luovutan maitoa; mikäs olikaan sun sairaalasi ja miten siellä homma toimii? Mä saan aikaiseksi sellaiset 4-5dl ylimääräistä, pakastan ja vien itse hämeenlinnaan. 14 euroa maksavat litralta.
Nukkumisesta -meillä poika nukkuu n.22-8 yöunet, jonka aikana herää 2-3 kertaa syömään. Päiväunet nukkuu vaunuissa n. 10-12.30 ja 15-17. Illalla torkahtaa hetkeksi jossain välissä. Ihan kiva rytmi siis löytynyt.
Kakatuksesta -joskus siis meilläkin masua itkeskellään, mutta usein helpottaa joko vatsallaan alustalla tai isin rinnan päällä. Joskus kakka tulee helpoiten ns. istumassa eli kaukalossa (sitterin virkaa meillä joskus) tai omien koukistettujen jalkojen päällä. Normaalia on et jonain päivänä tekee ihan vähän jos ollenkaan ja toisena sotkee kolmet vaatteet kun tulee selkämyksestä yli.
Jälkivuotoa mulla oli kaksi viikkoa ja nyt tämä viimeisin viikko on tullut pientä tuhrua. Edelleen siis pikkuhousunsuojalla. Toivon et kuukautiset alkais vasta n. 10kk päästä niiku isommista pojista.
SILJA -mamma vastasikin sulle aika kattavasti, mut meillä napatynkä irtos 11 päivän ikäisenä ja tosiaan verestys on normaalia vielä viikonkin päästä. Meillä tihkutti nestettä vielä pari päivää sitten; hyvä puhdistus tärkeetä. Ja tosiaan th:n käynti ei sisällä kahvitusta eikä " siisteystarkastusta" , äidin alapään saattaa kurkata :)
COPPOLA mietti unituttina oloa; minä myös suon lapselle rintaa aina tahtoessaan, siis tarjoan ensin joka kitinään. Olen huomannut että elämä näin helpompaa ;) Ei vauva aina jaksa syödä, mutta useimmiten saa lohtua ja nämäkin kerrat lisäävät maidontuotantoa. On meillä sitten jouduttu unikoululle lapsen ollessa 9 kk ikäinen, mutta se on sen ajan murhe!! =D
Ooh, tulipa pitkä viesti. No pitänee käydä laittamassa ruoka tulelle, näkemisiin!
Äiti kolmelle kera poikiensa (juniori 3viikkoa 2 päivää, voi että kun aika rientää..)