~LOKALAHJOJEN~ pinkka (vko 42)
Kommentit (44)
Eilisen päivän oli vieraita, ensin kummityttömme 2v 4kk äitinsä kanssa ja sitten isäni uuden naisystävänsä ja tämän 12- ja 15-vuotiaiden tyttöjen kanssa.
Jälkisupistuksista: Minulla niitä tuli muutamana päivänä synnytyksen jälkeen, lähinnä pitkällään imettäessä. Oli kyllä paljon kamalampia kuin esikoisen aikaan. Joku minua " lohduttikin" , että ne pahenevat kerta kerralta...
Sitten omia kuulumisia: Pojan napa on viimeinkin lakannut vuotamasta. Onneksi se on vuotamisesta huolimatta pysynyt koko ajan terveen näköisenä, ei ole alkanut pahemmin punoittaa tms. Pari yötä on nyt mennyt huonommin, pojalla tuntuu olevan nälkä koko ajan... Olisiko sitten ensimmäinen " tiheän imun kausi" , että saatais sitä maitoa tulemaan lisää...
Kohta rupean soittelemaan kirkkoherranvirastoon ja sopimaan ristiäispäivän, papin yms. Saa alkaa sitten kutsuja askartelemaan, kun huomenna hakee vielä kaupungista puuttuvia tarvikkeita...
Palaillaanhan taas asiaan!
Mami ja nukkuvat pojat
Heippa vain!
LOKAÄITI-05. Meillä oli myös alussa ongelmana, että vauva ei jaksanut imeä. Painokaan ei lähtenyt sitten nousuun. Aloin pumppaamaan tissejäni vielä imetyksen jälkeen ja annoin pumpatut maidot vauvalle. Vauva oli siis pari päivää " tehosyötössä" . Vauva oli niin väsy, että pumpattujen maitojen antamiseen (n. 30 ml) saattoi mennä ½-1 h kerralla. Pian pojan paino alkoi nousta hyvin ja lopetin pumppaamisen. Nyt poika jaksaa imeä tosi hyvin ja painoa tullut viikossa vajaat 500 g!!! :-) Muista juoda vettä tosi paljon ja syöt hyvin.
Meidän vauva on siis täysimetyksellä, mutta harmikseni joudun käyttämään rintakumia. Vauva ei meinaa saada kunnon imuotetta. Täytyy vain harjoitella ja harjoitella tuota otetta. Olen käynyt jo kerran imetystukiryhmässä ja siellä nettisivuilla vierailen useasti. Stressata ei kuitenkaan pidä!
Vauva on aikamoinen sylivauva. Hän nukkuu öisinkin ihan minussa kiinni. Esikoinen taas nukkui aina omassa sängyssä ja viihtyi muuallakin kun sylissä. Onneksi minulla on kantoliina, joten näin saan pidettyä kuopusta lähelläni. :-)
Kuukausi mennyt kamalan nopeasti ja nyt vaan täytyy nauttia jokaisesta päivästä, sillä vauva kasvaa/kehittyy huimaa vauhtia.
Voimia kaikille tuoreille äideille!
Terveisin Ona ja Valtteri 1 kk 1 pv
Löydettiin mekin tänne!
Arki on kotona lähtenut sujumaan suht.hyviin.Neitimme on vaan sylissä viihtyvä ja lämpöä kaipaava ja tissistä tykkävä:)
Mutta niin on kai moni pikkuinen.Huomenna tule neuvolatäti kotiin käymään joten sitten nähdään onko paino noussut jne.
Me siis tosiaan päästiin vauvan kanssa kotiin jo seuravana päivänä synnytyksesta.Oltiin sairaalassa yhteensä 29 tuntia.
Vähän tuli nauru kun tää sairala touhu oli kuin toisesta ovesta sisään ja toisesta valmis tuote ulos (hih).
Tyttö on nyt 3 vrk ikäinen ja syötävän suloinen kaikkineen korva karvoineen.(sillä pitkät tummat hiukset ja pitkät tummat karvat myös korvalehtissä).
Koko perhe on ihastunut vauvaan.Isommat lapset tahtoo pitää kokoajan sylissä!Välillä saa oikein jarruttaa jotta vaavi pääsis rauhassakin olemaan ja nukkumaan.Mutta se on kai luonnollista.
Imetys on täälläkin tiuha...ei mitään varmoja välejä viellä.Syö noin 1-2 tunnin välein.Ja yhden kerran ekana koti iltana annoin ihan vähän korviketta.Mutta siis samana yöna nousi itselle maito joten nyt pärjätään omalla varustuksella.
Ok...hellikää vauvojanne meillä huudetaan maitoa!
Täällä voidaan hyvin. Tyttö tissittelee välillä tiuhaan ja välillä tankataan vielä pullosta lisät ettei tarttee nälissään olla.
Yöt on ollut kotosalla suht rauhalliset.Tiheää tiukkaa imemistä ja väliin nukutaan (annetaan äiskänki nukkua!)
Mietin että onkohan väärin että annan tytölle lisämaitoa?! (tyhmä kolmen lapsen äitee kyselee,ku ekaa vasta imetän)
Ja mistä tiedän että maito on hyvin noussut rintoihin? Mulla kyllä kuumottaa ja kipuili oikeaa rintaa tänään,mutta kun kainaloimetin typyn siitä rinnasta olo vähän helpottui...
Joku kyseli jälkisuppareista!!!
mulla ne oli järkyt! ;( Olo oli lähes sama ku aloittas uudelleen synnyttämään! Sitä kesti lauantaista eiliseen päivää.Koko ajan söin särkylääkkeitä. Pahimmillaan suppareita tuli 5 min välein ja imettäessä niitä tulla tupsutti ihan kunnolla ja kivuliata pirut olivat!
Ja nyt tää mamma painuu pötköttämään sohvalle ja nauttimaan olostaan! Ja iltasella sitten vietetään miehen kans merkkipäivää... ollaan oltu yhdessä ruhtinaalliset 9v!
Waimo72 & Peikkotyttö 4vrk
Poika syntyi siis maanantaina 17.10. ja on nyt 2 vrk:n ikäinen. Kotiuduin itse tänään, MUTTA vauva jäi vielä sairaalaan lastenosastolle :( Ikävä on tosi kova... Hänelle tuli infektio heti syntymän jälkeen ja joutui pieni poloinen heti antibioottikuurille. Onneksi hoito on erittäin hyvää ja asiantuntevaa. Perjantaina ottavat uudet keuhkokuvat ja toivomme kovasti, että sunnuntaina saadaan poika sitten lopulta kotiin... Nämä muutamat päivät käyn häntä hoitamassa sairaalassa päiväseltään. Matkaa sairaalalle n.40km, onneksi ei sen pitempi. Palailen taas palstoille, kunhan tässä ehditään sitten kunnolla kotiutumaan hänen kanssaan.
t.Sinisiipi ja pikkumies 2vrk :)
ps. Meille taisi nyt tulla oikea tutti/tuttipullovauva. Kaksi ensimmäistä lastamme eivät suostuneet ottamaan tuttia/pulloa suuhunsa ja tämä vauva on nyt olosuhteiden pakosta niihin tottunut :)
alkoi taas maitoa tulemaan..
mut miten on mahdollista että sunnuntain jälkeen ei ole tullut pisaraakaan vaikka olen yrittänyt lypsää..
en taida vaan uskaltaa vauvalle nyt antaa, koska olen ketorin hot. nimistä lääkettä joutunut juomaan..
pari päivää sit nousi kuume ja hirvee kurkku, ja niska kipu iski..on se kumma ettei odotus aikana voinut sairastaa..
tietysti nyt käy silleen et vauveli ei tissiä enää huoli..
no se pitää lypsää sit ja tuttipullosta juottaa..
onkos kellään mitään hyvää ehdotusta isän-päivä lahjaksi..
minä olen todella huono ostelemaan lahjoja..
no pitää taas lähtee pitkälleen et joskus paranis..
äippäli&tytöt
En nyt ehtinyt lukemaan teidän viestejänne, pitänee palata illalla siihen puuhaan...
Mutta laitoinkin tuonne erillisen aloituksen miten yhdistää 3-vuotiaan ja 3-viikkoisen aikataulut, kun isi menee takaisin töihin?Onko kokemusta tai vinkkejä?
Miten teidän 2-viikkoisenne nukkuvat? Kokoajan ilman mitään rytmiä vai?
Meillä aamu alkaa satunnaisesti 6 ja 10 välillä =) Isän ollessa kotona olen ajatellut, että aikataulut heittäköön häränpyllyä, jos kerran koko talo nukkuu. Itseäni vaan ärsyttää herätä niin myöhään kuin 10 - koko aamupäivä pilalla. Mutta siis tuntuu, että tuo pienokainen heräisi aina sillon kun oltaisiin lähdössä ulos esikoisen kanssa. Aamulla syödään ja hän melkein nukahtaa saman tien tai ainakin tunnin sisällä. (Toki vaihdetaan vaipat ja tehdään aamupesut) Saattaa nukkua 2-3h, syö ja nukkuu taas jopa 4h! Illalla noin 18/19 alkaa syömään tiuhemmin (vaatimaan ruokaa kokoajan, olen yrittänyt pitää ainakin tunnin 1½ taukoja) ja huutamaan...ei mun mielestä koliikkia, mut jotain vatsavaivaa. Kitisee kunnes saa taas ruokaa ja vaihtelevasti 22-01rauhoittuu nukkumaan. Syö yöllä 1-2 kertaa yleensä nopsasti ja käy takaisin unille.
Niin, mietin vaan miten toimimme kun isis palaa töihin...kouliintuuko vauva vaan pakosta esikoisen rytmiin? Kääks.
Pakko mennä...
..alkaa jo a-pään kipu hellittää tikkien kohdalta. Ihanaa!
Eilen ei neuvolassa paino ollut noussut kuin 3545->3570 eli lisämaitoa on annettava joka kerta. Syötän ensin 10-15 minuuttia rintaa. Yritän pumpata rinnoista maitoa ja annan sen aina ensin ennen tuttelia. Huomenna meen varmuudeksi punnitsemaan vauvan vaikka varsinainen aika on maanantaiksi. On sitten viikonlopun paremmalla mielellä ku tietää mikä on toi painotilanne.
Jospa viikonloppuna pääsisi vaunuttelemaankin. Näin lupasi th jos ilmat ovat lämpimät.
Andromeeda: myös meidän tyttelillä pitkä (3-4cm) tumma tukka ja tummia karvoja sekä otsalla, korvanlehdissä että selässä . Hassua tytöllä ;)
Tuossa tytteli nukkuu sylissä ja päästelee paukkuja. :D
j+beibi 1vko (jo)
Miten teidän 2 viikkoiset nukkuvat? Siis paljonko?
meillä tyttö nyt 2vk 4pv, ja nukkuu päivällä ainakin miten sattuu..saattaa herätä tunnin välein tai kolmekin tuntia voi nukkua putkeen..yöllä onneksi herää vain kaksi kertaa syömään..
masu meillä kovalla kun pitää niitä korvikkeita syöttää..itkun kanssa kakka tulee..
apteekista ostin maissiuutetta kun neuvolassa suosittelivat..
eilen annoin ekat annokset eikä siitä ainakaan mitään hyötyä ole vielä..
levolac " kakka" lääkettä olen antanut niin saa ainakin yhen kakan päivässä puserrettua..
säälittää pikkunen ku naama punasen änkää eikä saa kun pikku rupsuja aikaseksi..
jos jollain on hyvä kakatus vinkki, ottaisin mielellään vastaan..ei kehtaisi lääkkeitä koko ajan syöttää..
pitää lähteä lapsia herätteleen hoitoon..
äippäli&tytöt
Ihan ekaks heitän tässä muutaman kysymyksen.
Koska teijän pikkusesta on ironnut se napanuoran tynkä (miksikä sitä nyt kutsutaan), onko se ihan normaalia että siinä navassa on kuivunutta verta kun puhdistelen sitä?
Entä teidän jälkivuoto, kauanko se on kestänyt? Mulla nyt viikon ja todellakin toivon että loppuis, onneks ei ole runsasta enää.
Meillä menee muuten ihan hyvin mutta edelleen harjotellaan imemistä, eilen saatiin imetystyyny ja se vaikuttaa ainakin mukavalta, toivottavasti lähtis sujumaan, toisaalta luulen että vika on siinä että maitoa ei vielä tule kunnolla tissistä joten eka pitää antaa pullosta ettei pikkuinen hermostu kun on niin nälkä ja maitoa ei tule. Pumppaamalla saan kyllä noin pullollisen.
Alkaa jo ahdistaa noi vieraat, lähinnä anoppi ja appiukko, ovat vähän turhan innoissaan ja kun en kehtaa niille suoraa sanoa et haluttais olla rauhassa, hyväähän ne tarkottaa ja auttaa (tuo ruokaa ym..) mutta mulle toi imetys on nyt niin iso asia ja haluisin sitä rauhassa harjotella ja vauvan antaa juoda tissiä mielummin mutta en halua imettää jos on vieraita.
Me oltiin eilen jo vähän vaunu kävelyllä kun käytiin postissa, oli mulle ehkä vielä liian pitkä matka, jotenkin rupes huimaamaan ja sitten tietty tikit alapäässä nipistelemään niin rupes olee loppu matka aika tiukkaa, mutta on se ihana vähän päästä ulos. Koiran kanssa olen sitten kyllä mielelläni tehnyt pikku lenkkejä vaikkakin tänäänkin ilma oli aika kalsea, mutta se raikas ilma tuntui todella hyvälle.
No joo mutta nyt pikkunen nukkuu niin taidan mennä tyhjentää toisen tissin pumppaamaalla varmuuden vuoks että on sitten maitoa jos imeminen ei auta toisesta tissistä.
T.Silja ja poitsu viikon vanha
vielä yks juttu? Mitä se kotikäynti sitten sisältää? Meille on maanantaina tulossa terveydenhoitaja kotiin, mitä se niinku tekee, tarkastaako se jotenkin äidinkin? Entä eikai kahvitusta tarvii järjestää?
T.Silja
Luin että teidän vauvalla todettu sydämessä reikä, samoin meidän vauvalla. Olisi kiva jos voisimme vaihtaa asiasta ajatuksia!
Meidän poikamme syntyi laskettuna päivänä 10.10, loppujen lopuksi sektiolla.
Maanantaina kotiuduimme ja ihan hyvin meillä menee. Tämä kun on ensimmäinen niin kaikki on hakusessa. Mutta päivä päivältä menee paremmin. Imettäminen suht ok, korviketta annetaan lisänä.
rom ja poju 12 pv
Pariviikkoisen unista: Meillä nyt on jonkunlainen rytmi, tosin poikahan täyttää huomenna jo kolme viikkoa. Illalla nukahdetaan yöunille n. klo 21, yöllä syödään klo 3 ja 6 ja sitten heräillään isoveikasa riippuen klo 8-9. Päivällä syödään 2-3 tunnin välein ja väliajasta nukutaan suurin osa, illalla ollaan enemmän hereillä.
Masuvaivoista: Myös meillä kärsitään ilmavaivoista ja eilen kakkakin oli vihertävää. Cuplatonia en vielä ole antanut (löytyy esikoisen jäliltä lääkekaapista), kun mahallaan nukuttaminen auttaa aika hyvin. Meillä oli myös esikoinen sellainen, että ilmaa oli kyllä paljon mahassa, mutta ei se kauheasti vauvaa haitannut... Piereskeltiin kyllä urakalla, mutta parempi niin, eipä jäänyt ilma mahaan kiertämään.
Jälkivuodosta: Ei ole täysin loppunut vieläkään, mutta vuoto on tosi vähäistä... Pikkuhousunsuojilla pärjää hyvin yötä päivää ja harvoin siihen asti mitään edes tulee, lähinnä siis pyyhkiessä paperiin tulee sellaista ruskeaa tuhrua. Esikoisen aikaan vuoto kesti 5 viikkoa, joten empä odottanut tälläkään kertaa sen kovin nopeasti loppuvan... Toivottavasti tälläkertaa menkat eivät kuitenkaan alkaisi niin pian kuin viimeksi, vajaan kahden viikon päästä jälkivuodon loppumisesta.
Napatyngästä: Meillä irtosi pojan ollessa n. 9 vrk vanha... Tynkä oli tippunut yön aikaan vaippaan. Ja se, että tyngän ympärillä on kuivaa verta, on ihan normaalia... Näin meilläkin oli muutamana päivänä ennen tyngän irtoamista, johtuu kuulemma juuri siitä, että tynkä on irtoamassa... Muistat vaan puhdistaa hyvin aina vaipan vaihdon yhteydessä, niin ei tule ongelmia.
Kotikäynnistä: Meillä th katsoi vauvan läpi, lähinnä kurkisti vaippaan ja ihoa muutenkin ja navan katsoi. Tällä kertaa vauvaa ei punnittu tms. vaan menimme sitten muutaman päivän päästä neuvolaan. Esikoinen taas punnittiin aikanaan kotona, mutta silloin asuimme eri paikkakunnalla, vaihtelee siis ilmeisesti vähän kunnan mukaan. Ja ainakin täällä on se käytäntö, että jos äidillä on tikkejä (mahassa tai alapäässä), niin th vilkaisee, miltä haava näyttää. Katsottiin myös läpi sairaalan paperit ja puhuttiin mm. synnytyksestä, imetyksestä ja ehkäisystä. Mitään kahveja ei tarvitse tarjota ja ainakin meillä on th käynyt kummallakin kerralla sen verran pikaisesti, ettei kyllä olisi kahveja ehtinyt juodakkaan.
Ristiäisistä: Millaiset juhlat meinasitte järjestää? Olisi kiva saada jotain ideoita... Meillä vaan tuli yllättäen aika hoppu niiden kanssa, kun ristiäiset siirtyivät kaksi viikkoa suunniteltua aikaisemmaksi. Tämä siksi, että täällä jyväskylässä tuntuivat seurakuntasalit ja papit olevan näin loppuvuodesta TOSI varattuja. Ristiäiset ovatkin sitten jo 6.11, reilun kahden viikon päästä... No, eipähän tarvitse salailla nimeä niin pitkään ja pääsee sylikummi helpommalla, kun poika ei paina niin paljon :) Viikonloppuna pitää tehdä loput kutsut, että saa ne postiin maanantaina... Vieraita meille tulee reipas 20, sukulaisia ja lähimpiä ystäviä.
Muuten tänne ei mitään ihmeempiä kuulukkaan, joten eiköhän tämä riittäne tältä erää!
Mami ja nukkuvat pojat
vaihdetaan vain ajatuksia sydän asioista ja muutenkin. Joko tällä palstalla tai toki voidaan myös yksityisesti sähköpostin välityksellä, ihan kuinka haluat.
Me käytiin eilen neuvolassa ja hienosti oli pojan kasvu lähtenyt käyntiin. Terkka sanoi, että harvoin näitä reikiä joudutaan leikkaamaan, mutta tietenkin sitä aina pelkää pahinta... Meillä on noin kuukauden kuluttua sydämen ultraäänitutkimus uudestaan ja silloin ehkä jo näemme mihin suuntaan tilanne kehittyy. En ole paljon ihmisille asiasta kertonut - vain äidilleni ja muutamalle läheiselle ystävälle. Sitä kun ei halua huolestuttaa koko sukua, toiveena kun kuitenkin on vikojen korjaantuminen itsestään tässä muutaman kuukauden sisällä.
Mitä lääkärit kertoivat teille? Mitään ennustetta tai jatkotoimenpiteitä? Minusta me jäätiin aika yksin tämän asian kanssa. Olisin kaivannut enemmän tietoa, lohdutusta tai jotain. Minulla ei edes ole lausuntoa vioista, joten en muista minkä kokoinen reikä oli tms. Netistä olen yrittänyt löytää tietoa. Olen yrittänyt olla ajattelematta liiaksi koko asiaa, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Nyt poika nukkuu päiväunia, taidan lähteä vähän pihalle happea haukkaamaan, mutta palaillaan!
Täällä on aloiteltu arkea pikkuisen kanssa, keskiviikkona kotiuduttiin mutta jo seuraavana aamuyönä lasten päivystykseen piti lähteä tukkoisen nenän vuoksi ja ne imi sieltä ison räkäpallon pois, joka oli ilmeisesti vaikeuttanu hengittämistä. Heti helpotti :o)
Eka yönä ei nukuttu, viime yönä hieman paremmin ja saatiin useampi tunti putkeenkin nukkua. Muuten tyttö haluaa tissille melko useasti, vaikka mulla tulee maitoa ihan liikaakin!
Tuntuu siis syövän todella paljon.. sain antibiootit rintatulehdukseenkin, kun kuumottelivat ja oli ihan kovat ja arat. Maitoa saa pumppailla koko ajan pois että rinnat ei olis niin kipeät..
Jospas se tästä alkais elo sujumaan! vauva ei tykkää yhtään nukkua itsekseen pinniksessä (nyt tosin sitä ihme kyllä tekee..) vaan viime yönä luovutin että saatiin univelat pois ja otin sänkyyn nukkumaan hyvin tuettuna.
Käynpäs kurkkimassa muiden juttuja aina välistä, nyt iltapalan tekoon..
Henna plus tyty 5vrk
Minun sähköpostiosoitteeni on ansku.fi@luukku.com. Kirjoitellaan vaikka sähköpostitse.
Meillä myös kuukauden ikäisenä uusi sydänultra, eli marraskuun alussa. Minua huolettaa kamalasti, mies rauhallisempi.
Laita s-osoitteesi niin kirjoitellaan asiasta enemmän siten.
-rom-
NASULI78: Huomasin nyt tuolla odotuspuolella että mainitsit osaston 2A, kieltämättä oltiin sitten samaan aikaan samassa paikassa, että todennäköisesti on ohimennen tavattu ruokakärryillä :)
Kuinka pitkiä aikoja pisimmillään muiden lokalaisten vauvat syö? Tämä poika on yllättänyt nyt parina yönä ruokailemalla kolmatta tuntia putkeen! Taitaa olla nyt ne paljon puhutut tehoimupäivät...
Ja tänään on keksitty käyttää tissiä unituttina. Aina herättyään vauva alkaa vaatia rintaa ja nukahtaa sitten hetken lussuttamisen jälkeen. Mahtaako kostautua myöhemmin jos antaa nyt periksi moisessa?
-Kyseleepi esikoisen kanssa opetteleva Coppola ja kuuden päivän ikäinen Nuutti
..nämä mun kaksi vauvaa (11kk ja 18 pv) ovat kyllä vieneet kaiken ajan ja nyt olemme saaneet jonkinmoisen järjestyksen elämään.
Vauva on todella kiltti ja nukkuukin suurimman osan päivästä. Tissimaito kun ei riitä niin vaavi syö 80-120 ml tuttelia molempien tissien imemisen jälkeen ja nukkuu yleensä 3-4h. Öisin ollaan tissuteltu sitten useemmin ja nukuttu äitin kainalossa.
COPPOLA tuossa mietti tuttitisuttelun kostautumista myöhemmin.. esikoisen sain hyvin " irti" tuttitisuttelusta ja annan tämänkin vauvan tisutella niin paljon kun haluaa.
Kantoliinoja kävin tänään tutkailemassa, että pääsis vauvojen kans pihalle, toinen vaunuihin ja toinen liinaan. Uuden liinan hinta vaan oli aika kova, et pitää yrittää jostain löytää käytetty...
Esikoinen on onneksi ottanut vauvan kotiutumisen tosi hyvin, pikkuisia tinttaus kohtauksia on tullut mutta puhumalla ollaan selvitty ja onneksi mummi on ollut meitä auttelemassa että on esikoinenkin saanut huomiota osakseen. Eiköhän tämä tästä, aina alku hankalaa mutta lopussa kiito seisoo.
Oma olotila on jo aika normaali, pikkusen tulee vielä rusahtavaa jälkivuotoa. Kohtutulehduksen kerkisin jo sairastamaan ja antibiootti kuuri on syöty. CRP oli vielä kuitenkin koholla vaikka mitään oireita ei enää olekkaan. Tikit ovat hyvin parantuneet ja isännän kanssa ollaan fällyjenkin alla pikkusen varovasti touhattu eikä sattunut yhtään.
Että silläkin tasolla ollaan " normaali" tilassa.
Neuvolasta on käyty kotona jo 3 kertaa ja lupasivat tulla vielä ens viikollakin. (Ihanaa palvelua pikkupaikkakunnalla) Niin ettei mun tartte vielä rehata noita molempia neitejä mukanani neuvolaan. Mutta tämän päivän kokemuksesta tiedän että molempienkin kanssa pääsee hyvin liikkumaan.
Vauvan paino on noussut hienosti, syntymäpaino 3640g ja eilen punnittiin 3900g. Pituus saadaan vasta kun mennään neuvolaan käymään. Mutta vaatteet on jo kaikki 56 cm, että pituuttakin on tullut.
Vaavi alkaa heräillä... että tissiä kaivataan.
Emma-Leena ja tytöt 11kk ja pian 19 vrk
ensimmäinen yö synnytyksen jälkeen oli ihan hirvee..
kolmee eri särkylääkettä sain mutta ei niistä oikeen ollut apua..mietin jo et käyn vaatimassa epiduraalia..
sain sit nukutuks nojatuolissa muutaman tunnin..
seuraavana päivänä synnytyksen jälkeen imettäessä tuli taas hirvee supistus..meinasin jättää imetyksen kokonaan pois jo kun oli niin kipee..
no pistin vauvan imetyksen jälkeen nukkumaan ja lähdin ilta-palaa hakemaan, tuli seistessä sit semmonen olo että nyt syntyy taas jotain..
ja tuntu ku jotain kiinteetä tipahti housuun..äkkiä menin vessaan kahtoon, ni nyrkkiä isompi hyytelömäinen veri pallo oli tullu..
se ilmeisesti aiheutti ne supistukset kerta sen jälkeen ei tullut kun muutama ihan pieni kovettuminen..
onko kukaan muuten antanut vauvalle apteekista saatavaa mallas-uutetta..
eilen kävin ostamassa sitä mut en vielä ole uskaltanut antaa ku apteekkari sanoi et voi ilma-vaivoja vauvalle siitä tulla..
vähä meinaa kovalla neitin maha olla..
nyt tuntuu tyttö taas äpättävän sängyssään..
mentävä on..