Saanko jättää lahjan ostamatta dementikolle?
Kommentit (9)
Itselleni tulisi paha mieli.
Eihän sen tarvitse olla mitään kauhean isoa. Suklaa on varmasti hyvä, jos ei ole diabeetikko tms.
Mutta ise työskentelen dementiakodissa ja voi sitä onnea, vaikka lahja sisältäisi vain suklaata tai kynttilän... Dementikot (ainakin meillä) nimittäin ilahtuvat suuresti, vaikka saisivat vain ihan jotain pientä. Se onni pienestäkin paketista on ollut niin liikuttavaa katseltavaa
Mutta ise työskentelen dementiakodissa ja voi sitä onnea, vaikka lahja sisältäisi vain suklaata tai kynttilän... Dementikot (ainakin meillä) nimittäin ilahtuvat suuresti, vaikka saisivat vain ihan jotain pientä. Se onni pienestäkin paketista on ollut niin liikuttavaa katseltavaa
Niin tuota, pieni lisäys, että se kynttilä ei kyllä ole hyvä lahja dementikolle, ihan tulipalo riskin vuoksi ;)
Jos ei muista - niin päin vastoin. sama lahja saattaa ilahduttaa useamman kerran. Dementia ei ole mikään syy jättää muistamatta ihmistä.
Ei ihmisen tarpeet ja toiveet lakkaa olemasta, vaikka aivosolut ovatkin surkastuneet. Hän tarvitsee esimerkiksi oloasuja, yövaatteita ja tohveleita aina uusia, koska sotkee niitä kuin pikkulapsi. Ja makeat herkut maistuvat, on vilpittömän onnellinen Vihreistä kuulista ja konjakkipullostakin.
Jos ei muista - niin päin vastoin. sama lahja saattaa ilahduttaa useamman kerran.
Mutta mä repesin ihan täysin tästä lauseesta! Tästä saisi mahtavan tv-sketsin :D
Kaikella kunnioituksella dementikkoja kohtaan!
miettiä mikä motiivi ylipäänsä on läheisten muistamiseen jouluna tai muulloinkaan, jos siihen liittyy millään tavalla läheisen terveydentila??? Itse en edes haluaisi lahjaa sillä perusteella, että mulla on tai on olematta joku vaiva... kyllä toisten huomioiminen pitäisi perustua ihan muihin syihin!!
vaikkei muistaisikaan. Anna jotain pientä ja kulutettavaa. SUklaata, appelsiineja, jne.