Rajoitan tyttäreni seurustelua ylipainoisen kaverin kanssa!
Olen nyt vuoden kuluessa huomannut, että tyttäreni yhä useammin vonkaa Mäkkärille ja kerjää kaupassa sipsejä, pitsaa ynnä muuta paskaruokaa. Ja tämän kaverin kotona ruokavalio on juurikin tällaista, myös Mäkkärillä ja Hesellä kuulemma käyvät viikottain.
Kaveri myös tuo meille mukanaan aina jotain sipsejä tai suklaataa, joita sitten tyttären huoneessa (kunnes käyn kieltämässä sen omalta lapseltani)
Ilmiselvästi siis tuo ystävyys on alkanut vaikuttaa haitallisesti tyttäreni mielitekoihin. Aion nyt ensinnäkin soittaa kaverin äidille ja KIELTÄÄ roskaruuan ja suklaan tuomisen mukanaan. Ja yritän rohkaista tytärtäni etsimään normaaliruokavaliota noudattavien perheiden lapsia kavereiksi!
Kommentit (2)
Kyllä ne lapset menevät pilalle kaverien vaikutuksesta. Eihän niiltä opi kuin huonoja tapoja. Tosiaankin, kyllä parhaat kriteerit lapsen kaverille ovat hänen perheensä ruokailutottumukset. Mä niin komppaan sua!
ja aina ei ole äiti valvomassa joten minä panostaisin ehkä kuitenkin siihen oman tyttären kasvattamiseen kuin kavereiden kieltämiseen. Ymmärrän kyllä pointtisi mutta silti.