Miten ihmeessä tulen toimeen työkaverini kanssa?
Hälle ei mikään muu ole tärkempää kuin vain ja ainoastaan hän itse. Ei ota muita huomioon sitten mitenkään.
Olemme pari asiakaspalvelupisteessä. Esim. tänään sovittiin kello 11 että hän pitää ensin lounastauon. Söi siinä sitten ensin eväitään ja lähti käymään ulkona, sanoi ettei mene kauaa. Pääsin itse syömään kello 13!
Hän liukuu joka päivä, vaikak on sovittu koko työyhteissä ettei niin saa tehdä. Tulee aamuisin yleensä siinä puol kymmenen vaikka meillä tämä asiakaspalveluaika alkaa kello 8. Ja minä hoidan hänenkin työnsä kun ei ole paikalla. Otin tämän asian kerran puheeksi ja sain hirveät syytökset ja suoraiset vittuilut niskaani. Tuli mm. seuraavana aamuna taas jotakin kello 9.30 töihin ja suoraan virnuilemaan siihen eteeni onko hänen poissaolonsa nyt jotenkin häirinnyt minua.
Syyksi on kertonut, kun tulee myöhään töihin, että pitää viedä koira ulos ja lapset lähettää kouluun. Minulla on ihan samat jutut joka aamu.
Ja sitten kun ollaan täällä töissä juoruillaan puhelimessa ja tehdään kaikkea muuta kun töitä. En ihan oikeasti jaksa! Pomolle olen tästä sanonut muttei tuo näytä välittävän yhtään mitään.
Kommentit (4)
uudestaan puheeksi pomon kanssa. Teette selkeän jaon, mitkä työt kuuluu sinulle ja mitkä hänelle ja teette sen kirjallisesti ja toimitat sen myös pomolle. SItten huolehdit omista hommistasi.
suostu tekemään hänen töitä, jätä ne tekemättä. Kiltteydestä ei työyhteisössä ikinä palkita, se vaan kostautuu niin että kilttiä ihmistä käytetään hyväksi.
..Että pitäisit puolesi. Kirjoita ylös mikä on ollut tilanne, kellonajat ja tekemäsi hänenkin työt, ja jatka kirjaamista pari viikkoa. Tällöin sulla on faktat kun menet pomon luokse, eikä "mututietoa" sillä työparisi toteaa kuitenkin olleensa "vain pari kertaa myöhässä".
Ota ihmeessä se riski, ettet saa joulukukkasta häneltä, tai että pomo kiusaantuu. Sillä pomo saa parempaa palkaa kuin sinä kantaakseen vastuunsa hommistaan ja tiimistään. Sinähän raadat työkaverin kukkaroon, kun hän palkkansa edestä taukoilee. Hänelle se tuntuu sopivan mainiosti.
Tsemppiä, älä ole kynnysmatto. Kynnysmatot ei saa kiitoksia anyway.
Jos olen sairaana taikka lomalla mun hommia ei hoida kukaan, mutta kun hän on poissa minä hoidan hänen työnsä. Arvatkaa ottiko päähän tulla viime lomalta töihin kun näkee et 14. puheluun ei olla vastattu ja kaikki käsittelemätön posti lojuu pöydällä. Poissa olin kaksi ja puoli päivää.