Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suosittele sykemittaria

Vierailija
29.11.2010 |

sellaista, mikä näyttää kulutetut kalorit

ja olis vielä halpa :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttakaa, pliiiss!

Vierailija
2/12 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo halvimmasta päästä muttei kalleimmastakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polarin F4-sykemittari ja olen ollut tyytyväinen. Mulla mittari on ihan peruskäytössä lenkillä, pyöräillessä jne. En tiedä onko kyseistä mallia enää saatavilla, mutta Hobby Hallissa on ainakin sykemittarit alkaen 90 euroa.

Vierailija
4/12 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Suunto T3 ja olen erittäin tyytyväinen.. Ei oo halvimmasta päästä muttei kalleimmastakaan.

Miks just tuo?

Mä en vaan tajua noista mitään :(

Nuorelle aikuselle naiselle pitäis hankkia. On aktiivinen jumpassa kävijä. Toiveena olis, että näkis kalorikulutuksen.

Mutta kun olen yrittänyt googlettaa, niin huh huh... ominaisuuksia on vaikka muille jakaa :(

-ap

Vierailija
5/12 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polarin F4-sykemittari ja olen ollut tyytyväinen. Mulla mittari on ihan peruskäytössä lenkillä, pyöräillessä jne. En tiedä onko kyseistä mallia enää saatavilla, mutta Hobby Hallissa on ainakin sykemittarit alkaen 90 euroa.

Vierailija
6/12 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoituksen tehon (TE=training effect). Mä olen oikeastaan kiinnostunut kahdesta asiasta, harjoituksen kokonaistehosta ja siitä kalorinkulutuksesta. Mutta en mäkään noista paljon mitään tajua.

Mulla on Suunto T3 ja olen erittäin tyytyväinen.. Ei oo halvimmasta päästä muttei kalleimmastakaan.

Miks just tuo? Mä en vaan tajua noista mitään :( Nuorelle aikuselle naiselle pitäis hankkia. On aktiivinen jumpassa kävijä. Toiveena olis, että näkis kalorikulutuksen. Mutta kun olen yrittänyt googlettaa, niin huh huh... ominaisuuksia on vaikka muille jakaa :( -ap

Vierailija
7/12 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään tästä nimenomaan sen vuoksi et tää näyttää harjoituksen tehon (TE=training effect). Mä olen oikeastaan kiinnostunut kahdesta asiasta, harjoituksen kokonaistehosta ja siitä kalorinkulutuksesta. Mutta en mäkään noista paljon mitään tajua.

Miks just tuo? Mä en vaan tajua noista mitään :( Nuorelle aikuselle naiselle pitäis hankkia. On aktiivinen jumpassa kävijä. Toiveena olis, että näkis kalorikulutuksen. Mutta kun olen yrittänyt googlettaa, niin huh huh... ominaisuuksia on vaikka muille jakaa :( -ap

Vierailija
8/12 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sykkeen mittais?

tarviiks tääkin sen vyön? tartteeks kaikki sen?

Mä tykkään tästä nimenomaan sen vuoksi et tää näyttää harjoituksen tehon (TE=training effect). Mä olen oikeastaan kiinnostunut kahdesta asiasta, harjoituksen kokonaistehosta ja siitä kalorinkulutuksesta. Mutta en mäkään noista paljon mitään tajua.

Vierailija
9/12 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on tässä se vyö. Mun mielessä kaikissa on, mistä se muuten sen sykkeen mittais?

Vierailija
10/12 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä tiiä onko sellaisia sykemittareita jotka mittais ranteesta.

emt... vaikka ranteesta :)

Joo on tässä se vyö. Mun mielessä kaikissa on, mistä se muuten sen sykkeen mittais?

Vierailija
11/12 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole niin tarkkoja mitä vyöllä. Suuntoa minäkin suosittelen. Keskisyke on myös tärkeä nähdä, kello, sekuntikello ja kierrosaikoja. No ei ehkä jumpassa niinkään...

Vierailija
12/12 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pyrkii vain sykkeen perusteella päättelemään, kuinka raskas harjoitus on ollut, ja arvioi sitten sen, harjoitusajan ja käyttäjän painon ja maksimisykkeen perusteella, paljonko kaloreita on kulunut. Jos mittarin käyttämä arvio käyttäjän kunnosta on väärä, voi sen antama arvio olla yli 50 % pielessä.

Esimerkki: Jos hyväkuntoinen ja huonokuntoinen 60 kg painavat henkilöt juoksevat 4 km 28 minuutissa, niin hyväkuntoisen keskisyke saattaa hyvinkin olla alle 120 ja huonokuntoisen päälle 160, vaikka molemmilla olisi sama maksimisyke. Sykemittari antaa heille aivan erilaiset kalorinkulutusarviot, vaikka oikeasti molemmilla on kulunut kaloreita suunnilleen yhtä paljon. (Fysiikan lakien mukaan kalorinkulutus riippuu lähinnä kuljetusta matkasta ja kulkijan painosta. Hyötysuhteella - esim. juoksutekniikalla - on kyllä pieni merkitys, mutta ei tässä tapauksessa kovin olennainen.)

Suunnon mittareiden lisäksi Polarin mittarit ovat hyvälaatuisia.