Voi että , kun ärsyttää ystävän niin täydelliset lapset
tai äidin mielestä asia näin.
Joka kerta jaksaa kehua ja elvistellä, kuinka heidän lapset osaa sitä ja tätä.
Tietää hyvin, että meidän sairaalla lapsella asia ei näin hyvin ole.
Mä ärsyynnyn tollasesta jatkuvasta kehumisesta. Oikein naurahtaa, kun kysyn joko teillä osataan jotakin. Vastaus on, no johan meillä on vuosi sitten osattu.
En koskaan kehu meidän muita lapsia tuohon äänensävyyn. Ihan niin kuin "kilpailisi" mun kanssa, kumman lapset parempia.
Mitä tällänen kertoo äidistä, sitä olen alkanut miettiä.
Sitä on niin paljon mielipahaa tullut oman lapsen sairaudesta, että ei voi ymmärtää tälläisiä ihmisiä.
Kommentit (17)
Että olet katkera ja purat sen toisen terveeseen lapseen. Häpeä! Ei ole muiden vika, että oma lapsesi ei ole normaali. Ja on ihan tavallista kertoa oman lapsensa edistyksestä kavereille ilman, että siitä kenenkään tarvitsee loukkaantua.
Tuntuu kyllä, että sun ajatusmaailmassa se kilpailu on ennemmin kuin ystäväsi. Miksi olet hänelle kateellinen? Huono itsetunto?
Toisaalta, ei se sun lapselta ole pois mitä heidän lapset osaa mutta ikävää tuommoinen kehuskelu.
no ehkä se eniten kertoo sen äidin epävarmuudesta ja huonosta itsetunnosta.
Olen pahoillani lastesi sairauksista. Meiltä on kuollut vauva ja on todellakin saanut kohdata kaikenlaista mielipahaa kanssaihmisiltä. Yleensä ihmisten on niin vaikea kohdata toisenlaisessa elämäntilanteessa eläviä.
onko sun ollenkaan tarpeen viettää aikaa tuollaisen ihmisen kanssa? Olisiko muita ystäviä, joilla olisi vielä tunteet tallella? Toivottavasti sinulla on myös tuttuja tai ystäviä, joilta saat vertaistukea. Älä anna toisen viedä iloa oman lapsesi kehityksestä, vaikka se tapahtuukin eritavalla kuin noilla "taviksilla".
Mutta kun kyseinen ystävä ilkeillen tuo asiat esille.
Vaikea selittää, mut aina jos vaikka sanon että meillä nyt oppi tekemään jotakin, niin hän naurahtaa että heillä on jo osattu kauan sitten.
Sitten hän puhuu heidän ja meidän lapsesta, siten kuin olisivat ihan eri ikäisiä. (ovat saman ikäisiä).
Eli kehuu omiensa tekemistä ja ivallisesti kysyy mites teillä.
Ehkä mulla sitten on niin huono itsetunto, kun tälläisiin takerrun. Todellakin vähennän yhdessä oloa kyseisen ihmisen kanssa koko ajan.
Sinulle, jonka lapsi kuollut, toivotan sydämmestäni voimia. Sellaista surua on vaikea ymmärtää, mitä ei ole itse kokenut.
Että olet katkera ja purat sen toisen terveeseen lapseen. Häpeä! Ei ole muiden vika, että oma lapsesi ei ole normaali. Ja on ihan tavallista kertoa oman lapsensa edistyksestä kavereille ilman, että siitä kenenkään tarvitsee loukkaantua.
Jotkut ihmiset nyt vain tuntuvat kilpailevan kaikesta. Itsellänikin on eräs tuollainen ystävä.
kerroin vain että mua ärsyttää kun jatkuvasti vertailee omiensa asioita meidän lapsen kehitykseen.
Kulkevat ihan eri sarjassa, niin kuin monet muutkin lapset.
Nyt ymmärrän paremmin, kyllähän tuo aika kurjalta kuulostaa. Voimia tilanteeseesi, yritä jaksaa tuollaisen yläpuolella! :)
Nro 2
ärsytä vaan lasten Äiti!!!
Kirjoitimpas kömpelösti otsikon. Lapset syyttömiä, eivät voi vaikuttaa, mitä mamma suustansa laskee: )
on tämä toinen äiti, et sinä. Hänen täytyy päteä lastensa kautta. Tai olisiko hän aikaisemmin ollut sinulle jostain kateellinen, esim. kauneudesta, ammatista, tai olitko suosittu koulussa?
meillä on ollut siskon kanssa jonkinlaista kilpailua aina, tiedän, typerää, mutta kuitenkin.. huomaan aina välillä kilpailevani hänen kanssaan näillä lasten saavutuksilla, vaikka en tee sitä kenenkään muun kanssa. Tiedän, että se on kamalaa, mutta jotenkin vaan siskon kanssa aina ajaudumme siihen..
Samaa skeidaa sitä kuulee, vaikka lapsi olisi tervekkin. Jokainen lapsi kehittyy eritahtiin, että se siitä.
kateellinen olisi, suht saman tuloisiakin ollaan.
Hän on vaan ehkä yksinäisempi eli ei ole sellaisia luottoystäviä, hyvän päivän tuttuja sitäkin enempi.
Jollakin tavalla katkeruus hänestä näkyy. Mistä johtuu, sitä en tiedä.
Meidän elämä ei ole kadehtimisen asia.
Ei varmastikaan ymmärrä, että satuttaa käytöksellään mua jatkuvasti. Otan hirvrän herkästi itseeni kaiken nykyään mitä hän sanoo lasten kehityksestä.
Jollakin ihmisillä on vaan ihme kilpailutarve paremmuudesta, vaikka sitten lasten paremmuudesta.
En tajua sellasia ihmisiä, tuskin edes itse sitä tajuavat.
Minulla on vastaava ystävä ja tarpeeksi monta kertaa pahoitettua mieleni, lopetin yhteydenpidon.
on tosiaan jännä miten jotkut äidit jaksaa kehua omia lapsiaan ja tulee helposti semmoinen olo, että ihan keskustelu oli kilpailua siitä kummalla on älykkäimmät ja etevimmät lapset..!
Minä voin kehua toisten lapsia äitiensä mukana, eikä mua haittaa kyselyt liikkumaan oppimisesta, vaikka lapsemme onkin ollut tosi hidas kehittymään. Mutta meidän lapsi onkin terve, joten sellaista mielipahaa ei synny toisten kommenteista...
Ikävää, jotkut ihmiset ovat todella ajattelemattomia, tai ehkä jopa loukkaavat tahallaan? Toki sinäkin ap voit tulkita kommentit väärin?
No mutta ehkä on parempi ettei ole tekemisisssä ihmisen kanssa, joka saa olosi tuntumaan ikävältä. Ja hyvää jatkoa sinulle ja lapsellesi!
Mulla oli tapana yhdeltä kaverilta kysellä, että mites sun poju, joko osaa jotain yms. Mut sit tää kaveri äsähti mulle että miksi mä aina haluan vertailla?? No en halunnut, vaan halusin keskustella.. Ihmiset niin tulkitsee nuo asiat omalla laillaan. Ko kaverin kanssa ei nykyään keskustella mistään..
Kuten jokainen on, kuten sinäkin omastasi. Luulen, että kaikki ekstrasävy, minkä näet hänen puheissaan, johtuu vain omasta asenteestasi.