Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ja kotiyöt

Vierailija
29.11.2010 |

Tekeekö teillä mies kotitöitä?

Mä sanoin kerran mun miehelle et säkin voisit joskus imuroida niin hän vastasi "ettei tiedä millon pitää imuroida".

Nyt olin viikonlopun pois kotoa lapsen kanssa, ajattelin et olis tiskannu sillä aikaa ja tyhjentäny tiski koneen tai pessy edes pyykit. Mut ei, istutaan sohvalla, syödään ja juodaan ja mä juodun korjaan jäljet.

Ärsyttää ku tuntuu et on yhen lapsen sijasta kaks lasta

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on vähän turha itkeä, jos ei ennen lapsen syntymää älynnyt huolehtia esim. kotihommien järkevästä jakamisesta. Lapsen tulo ei ratko aikuisten ongelmia.

No, jos se mies ei tosiaan tiedä mitä kodin ylläpitorutiineihin kuuluu, niin jutelkaa asiat selviksi. Istukaa alas ja tehkää lista kotitöistä + siitä miten usein ne pitää tehdä, milloin ja kuka:

Imurointi: 2 krt/vko

tai

Imurointi: 2 krt/vko (KE ja SU)

tai

Imurointi: 2 krt/vko (KE Anneli ja SU Antti)

Siitä voi sitten tehdä vaikka listan keittiön seinälle ja rasti ruutuun -menetelemällä katsoa, että kaikki on tullut ajallaan tehdyksi. Jos ei tule hoidettua suunnitelman mukaan, niin uusi istunta ja mietitään missä mättää ja miten muutetaan.

Niin ja jos se mies ei ole elämässään imurointia opetellut, niin turha luulla että se heti osaisi imuroida just niin hyvin kuin sinä haluaisit. Eli asteen verran toleranssia työn jäljen suhteen ja ET lähde vetämään imurilla toista kierrosta miehen imuroinnin perään. Ei silloin erkkikään jaksa innostua uuden asian opettelusta, jos toinen tulee perässä, motkottaa ja tekee itse uusiksi. :)

Vierailija
2/7 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä sama juttu. Ainoa ero että minä olen mies joka tekee kaikki taloustyöt ja vaimo ei edes viitsi laittaa käyttämiään astioita tiskikoneeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muina päivinä tekee se ken kerkii.

Vierailija
4/7 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka on eniten kotona, siivoaa luonnollisesti eniten.

Tekee ruokaa toisille kun on kerran kotona!

Voi sitä aina sopia että imuroidaan vaikka päivittäin eteinen ja kerran viikkoon keittiö ja olkkari ja makkarit kerran kuussa.

Mutta en tajua miksi kukaan jaksaa vahtia että toinen tekee. Itse lähden siitä että tämä on meidän kaikkien koti ja kaikki tekee osansa ja sen mukaan mitä huomaa ja ehtii.

Jos meillä on tiskit laittamatta ja pyykkikoneellinen odottaa pesua niin ehdotan kumman mies tekee. Näin päästään nopeammin tekemään yhteisiä juttuja.

Jos toinen on vanhempainvapaalla tai työttömänä ja kotona 247 ja toinen töissä niin kohtuullista on tehdä kotityöt mitä ehtii sillä ajan kun toinen pois kotoa että on sitten yhteistä aikaa kun toinen tulee.

Mutta jokanen tietty tavallaan! Ei ole minun päänsärky.

Vierailija
5/7 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jokainen joka syö, oppii laittamaan ruoat kaappeihin, pyyhkimään pöydän sekä tiskaamaan/täyttämään ja tyhjentämään tiskikoneen

-vaatehuolto kuuluu myös kaikille

-näkeehän sen, jos lattialla on muruja, karvoja, hiekkaa, soraa, pölyhahtuvia...imurin käyttöönkään ei paljon älyllisiä lahjoja tarvita

Vierailija
6/7 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies ei tehnyt mitään kotitöitä. Nykyinen on asunut 2 vuotta yksin, joten tekee kotitöitä. Imuroi, täyttää ja tyhjää tiskikonetta, pesee ja ripustaa pyykit. Ainoa mitä ei tee, on ruuanlaitto, koska ei osaa...

Vierailija
7/7 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siivoamisesta puhutaan tyyliin 'pitäiskö ens viikonloppuna siivota, olisko la, su vai joku ilta parempi' ja sitten sovitaan kumpi tekee mitäkin. Tiskit, pyykit yms. hoituu koko ajan molemmilta. Silloin kun mies teki remonttia, jäi kodinhoitovastuu luonnollisesti minulle.