lapsi kolautti eilen pulkkamäessä polven kiveen
nyt polvi hivenen turvonnut ja aamulla ei pystynyt jalalle varaamaan, nyt pystyy varovasti kävelemään. Odottaisko huomiseen ja veisi tarvittaessa terkkarille? Päivystykseen tuskin kannattaa lähteä?
Kommentit (12)
pystyi eilen kävelemään niin uskin on sen vakavampaa...Jos olisi heti tullut pakottava kipu, olisi se eri asia. Tärähdys??
Seurailen ja katsotaan turpooko lisää
tapaturmapäivänä, seur päivänä turvoksissa mutta kivuton, vein päivystykseen, lopputulos 8 viikkoa pyörätuolissa...
Niin, että tapaturman jälkeen ei ole pystynyt kävelemään. Molemmilla kerroilla polven. Olen vienyt klääkäriin, joka on todennut vain tärähdyksen. Molemmilla kerroilla on parantunut siis itsestään.
kävelemään heti onnettomuuden jälkeen!
Meillä lapsi loukkasi jalkansa ja pystyi kävelemään itse ilman mitään heti onnettomuuden jälkeen.
Seuraavana päivänä todettiin polvessa molempien nivelsiteiden vennähdys ja sääriluun murtuma. Jalka kipsissa 8 vko ja nivelsiteet temppuilee tod.näk loppuelämän =/.
Lääkäri sanoi, että se kävely johtui kipushokista jonka takia lapsi ei tuntenut sitä kipua heti onnettomuuden jälkeen.
Itse pitäsin lapsen jalkaa koko tän päivän levossa ja hoitaisin kylmällä ja huomenna veisin lääkäriin.
Lapsen jalkavamma kun voi vaikuttaa loppuelämään!
hyvin todennäköisesti tärähdys
omalla pojallani murtuma, turvotus ilmestyi vasta seuraavana päivänä, kivuton. Sinun neuvoillasi lapsellani olisi edelleen murtuma jalassa...
polven ja jääpalapussin väliin. Kylmä laskee turvotusta ja helpottaa kipua.
Meillä ainakin päivystyksessä hoitajat voivat katsoa ja arvioida tarvitseeko mennä läääkäriin?
Mä eilen kolautin polven pulkkamäessä kiveen. Oon 13 v poika ja pystyn linkkaamaan jalalla (eli justiinsa kävellä, kävelin eilen sen tapahtuneen jälkeen 600m) ja jalka ei ole kuin ihan vähän turvonnut. Olisiko tämä tärähdys ? Jalkaa särkee myös vaikka en tekisi mitään mutta vain vähän.
Niin varmaan on ihan ok.