Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko miehelle kohtuuton?

Vierailija
27.11.2010 |

Hoidan lapsia kotona. Meillä on talo, joten siinä on omat pakolliset hommansa. Mies on aika usein päiviä, jopa viikon pois ja tilanteen pakosta minulle jää kaikki kotihommat ja lasten hoito. Lisäksi hoidan perheen raha-asiat ym. käytännön jutut.

Kun mies tulee viikonloppuna kotiin, toivoisin hänen tekevän joitain pieniä "miesten juttuja", jotka ovat jääneet roikkumaan. Esim. pieniä poraamista vaativia kiinnityksiä tai muita taloon liittyviä asioita. Kyse ei ole kuitenkaan mistään että "aletaanpa tapetoimaan" vaan ihan laitetaan taulu seinään -tyyppisistä jutuista.

Mies ei kuitenkaan halua osallistua tällaiseen, vaan haluaa mielummin oleilla tai käydä harrastuksissaan, ymmärrän toki senkin. Ja on kyllä lasten kanssa, joten en valita siitä. Se minua risoo, että koen, ettei hän halua osallistua tähän huushollin ylläpitoon tuomalla siihen sellaisen panoksen, johon minä en kykene.

Olenko tässä valossa kohtuuton vaatimuksissani, vai annanko vain asioiden olla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyykö rahaa? palkkaa siivooja ja remppamies

Vierailija
2/3 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia kerran läpikotaisin, ja sitten ei tarvi joka naulasta tehdä eri showta. Eli ihan listaatte kummankin vastuualueet. Jos miehesi vastuualue muka on pelkkä töissäkäynti ja lasten kanssa olo, ei se reilulta kuulosta, mutta sovitte sitten niin, että hänen vastuulleen kuuluu sitten maksaa ammattimies sinne kiinnittelyhommiin.

Kuulostaa, ettei miehesi ota tarpeeksi vastuuta kotitöihin. Jotkut miehet nyt ei ole käteviäkään porailemaan ja nikkaroimaan, mutta tehkööt sitten vaikka ruokaa tai tiskatkoot.

Eli. selkeä vastuunjakotaulukko, jossa reiluus punnitaan ja johon molemmat sitoutuu. Eikä voi olla niin, että toisen työ on vain palkkatyö, kyllä jotain pitää kotonakin tehdä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuunjaon. Jotenkin mulle tulee aina sellainen olo, että olen älytön pirttihirmu, joka kyykyttää. Ehkä sitten olen. Mies hermostuu aina ihan hirveästi, kun tällaisesta tulee kiistaa. Ja en todellakaan huuda, olen sata kertaa sanonut, että minusta olisi mukava jos hänkin kiinnittäisi huomiota rästihommiin, mutta näillä näkymin taitaa olla turha odottaa oma-aloitteisuutta tämän suhteen.

Ap