Millaiset verhot ruokailuerkkeriin???
Siis pitääkö ruokailuerkkeriin laittaa verhot? Millaiset?
Ikkunat siis kolmella sivulla.
En oikein keksi nyt mitään... pitäisi ehkä maalata seinät kuitenkin, nyt ne on maalarinvalkoiset (luulen ainakin, sellainen ankea harmahtava sävy).
Tylsä vaan kun siistikuntoiset seinät, ja pitäisi siis samalla maalata koko alakerta kun oh/keittiö/aula yms. alakerrassa yhtenäistä tilaa.
Ja juuri siksi mies tykkäsi tästä talosta, että hyvässä kunnossa ja ei tarttis tehdä juuri mitään (no on se joutunut muualla jo aika paljon tekemään, pelkään että ei enää jaksa..)
Itsekin tykkään valkoisista seinistä, mutta huomaan vasta nyt, ettei tuo värisävy oikein sovi tällaiseen perinnetalotyyppiseen.
Tiedä sitten mikä sävy olisi hyvä.
Ja pitäiskö ne verhot laittaa silti, vaikka maalaisikin.
Kommentit (25)
Eli olen jo miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että en laita verhoja ollenkaan, vaan tosiaan maalataan seinät jollain kivalla sävyllä (no ehkä valkoinen mutta EI maalarinvalk.), ja laitetaan ikkunaRISTIKOT, niin saa vähän ilmettä.
Meinaan kaikissa kauniissa sisustuslehti yms. kuvissa tän tyyppisissä taloissa on aina ristikot; jostain syystä meillä ei ole. Autotallista löytyi jotain ristikkomateriaalia, en ole varma miksi / mihin / onko tarpeeksi / miksei ole laitettu (talon julkisivupiirustuksissa muistaakseni ei ristikoita ole, eli tietty naapurit voi teoriassa valittaa jos ne laitetaan - en tod. jaksaisi hakea mitää lupia enää niitä varten, sen verran olen saanut ed. elämässä vääntää kunnan rak.valvonnan kanssa...)
Ja silti voisin laitta kyllä jotkut ihan selkeät suora valkoiset verhot - mutta kun en löydä oikein sopivaa kangasta!
Ja edellene olen vähän pihalla, miten ne tangot... joka seinälle oma vai?
Ja siis 2 verhoa / seinä, eli yht. 6 verhoa vai?
ap
olen ajatellut järkyttää perheeni ja maalata vielä ennen joulua sellaisen vaaleanharmaasinisen-valkoruudullisen kuvion tähän meidän "päähuoneen" lattiaan jouluksi.
siis sellaisen salmiakkikuvion, ison.
ihanaa tunnustaa anonyyminä :)
3
omissa tangoissa on se huono puoli, että verho "katkeaa" niissä kulmissa. kumpi sitten on pahempi paha, nuo vanhanaikaiset taipuvat (niitä voi itsekin taivuttaa sellaisia perustankoja, saa joka jyskistä ja marketista, perus valkoiset ja aika huomaamattomat) siis sitä kaarevuutta, joka niissä jo on niin vähän suoremmaksi... Hitsi kun ei osaa selittää. ja ilmettä niihinkin saa, ku maalaa ja vaikka vähän hioo reunoja, (Mustaa esiin) niin saa sellaista tanskalaisranskalaisromanttista luukkia
3
saat varhot ja tangot valittua, vielä edessä yksi urakka eli silitä ne sitten kunnolla ja asettele nätisti. Muuten ei hyvätkään verhot näytä miltään. (esim. tuon linkin verhotkin oli aika ruttuiset:()
pitkällä eli päätyseinällä kaksi leveää ikkunaa ja sivuissa kapeat tuuletusikkunat, toisella sivuseinällä yksi leveä ikkuna, ja toisella sivuseinällä ovi terassille jossa ikkuna.
t: ap jolla 2,25 punkkulasia ruokatorvessa :)