Hajoan näihin ajatuksiini, kun mietin että ihmiset vihaavat minua
Ajattelen ettei minun kuuluisi elää täällä, kun aiheutan ihmisissä vain vihan ja inhon tunteita.
Kommentit (11)
Mitenkähän näistä ajatuksista pääsisi eroon?
että teet ns. tunteen siirtoa? Sain itseni siitä aikanaan kiinni, että siirrän omat tunteeni muiden ihmisten ajatuksiksi tai ominaisuuksiksi. Kun tajusin sen, huomasin että ei, ihmisillä ei todennäköisesti ole edes kauheasti mielenkiintoa ajatella minua, hyvällä tai pahalla ja se on ok. Parempi sekin, kuin että joku vihaisi.
Mutta tuosta ajatuskaavasta on oikeasti haaste päästä eroon ja voisi helpottaa oloa, jos pystyisit hakemaan ammattiapua?
Tsemppiä!
"Sinulla on lupa luopua siitä illuusiosta, että kaikkien ihmisten täytyy pitää sinusta ja olla tyytyväisiä toimintaasi. Jos keskityt pelkäämään sitä, että joku varmaan ajattelee pahaa eikä pidä sinusta, et uskalla myöskään antaa itsestäsi mitään".
vihaatko ja inhoatko itse itseäsi? Yleensä ihmiset tosiaan ajattelevat toisista kuten itsestään, eli jos pitää itseään hyvänä tyyppinä niin ennakko- oletus toisten ihmisten kohtaamisessa on, että toisetkin tottakai pitävät. Ja päinvastoin.
Usein niin arvoton olo, kuulun kaatopaikalle, muiden roskien joukkoon. Itselläni on kyllä syykin arvottomaan olooni, tosin järjellä ajateltuna sitä ei kuuluisi enää olla, olen hyvittänyt pahat tekoni... mutta arvottomuuden tunne säilyy vahvana. Rakkaani pitää minua hyvänä ja sylissään, olen saanut teoistani häneltä anteeksi monin kerroin, mutta se ei helpota. Jatkuvasti on vahva tunne etten kuulu hänen syliinsä, hän on liian hyvä ja ansaitsee enemmän, ei tällainen likainen roska kuulu hänen vierelleen. Aiheutan muillekin rakkaimmilleni enemmän pahaa kuin hyvää. Jokainen ajatukseni on paha, en voi koskaan olla viaton ja puhdas sydämeltäni, tulen aina olemaan likainen ja epärehellinen, ja siten pilaan viattomien rakkainteni elämät. Olen pelkkä kiusankappale tälle maailmalle.
oppikaa arvostamaan ihmisyyttänne. Mä oon sata kertaa likaisempi kuin kukaan täällä, enkä ees oo hyvittänyt pahoja tekojani. Mutta mulla on rakas joka uskoo muhun, kolme ihanaa lasta jotka eivät arvotele mua, yritän olla niin hyvä kuin mahdollista
. Anna itsellesi mahdollisuus olla rakastettu, siihen sulla on oikeus, anna myös rakkaasi olla sulle hyvä, se kantaa pitkälle.
että kaikki eivät pidä kaikista, joten opi tunnistamaan sinusta välittävät ihmiset ja ympäröi heillä itsesi niin elät harmoniassa, opi myös välittämään ja hyväksymään oma itsesi, tämä on sinun elämäsi tärkein ihmissuhde. Palkitse hyvät teot hyvillä teoilla, älä tuhlaa niitä sellaisille ihmisille jotka heittävät ne hukkaan, epäystävällinen ei silti tarvitse olla, se vain kostetaan sinulle takaisin.
Toisten miellyttämisen miettimisen voi lopettaa samantien. Normaali ihminen ei vihaa sinua, mikäli toimit ystävällisesti ja koitat aidosti olla hyvä muille ja toimit parhaasi mukaan. Täydellinen meistä ei ole kukaan.
yhtä merkityksettömiä.
Jokainen ajattelee kuitenkin yleensä vain itseään ja kuinka itse pärjäsin. Tuskin kellään on aikaa ja haluja loputtomiin fundeerata ´kenenkään muun käytöstä.
Vai onko sua kohdeltu väärin, vaikka olet hyvä ihminen?
Minut opetettiin siihen lapsena ja myös exäni taholta, ettei minulla ole mitään arvoa, jos en tee niinkuin he haluavat ja sairastuin masennukseen.
Sitten löysin TV7:n kautta uskon Jeesukseen ja tiedän, että minua ei ole hylätty. Vielä kun löytäisin ystäviä ja uskaltautuisin seurakuntaan, kun minusta tuli niin ujo ja hylätyksitulemisenpelkoinen. Kerään rohkeutta...kerää sinäkin ap.
että olet masentunut! hae apua jookos!