Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempi mukaan 5 v kaverisynttäreille?

Vierailija
26.11.2010 |

Meillä oli viiko sitten kaverisynttärit lapsellamme, eli oli kutsuttu kavereita päiväkodista ja muutama muu tuttu lapsi. Näitä synttäreitähän on jatkuvasti. Aikuiset vie ja hakee.

Järkkäsimme perinteiset lastenkutsut, eli tarjottavatkin oli aikalailla sen mukaan: popcornia, "vesimelonisiili" jossa siis hammastikuissa juustoa, rypäleitä, lihapullia jne., karkkia, keksejä, mehua...Kakkua ei ollut kun se ei ole koskaan tehnyt kauppaansa. Synttärisankarin toivomaa ohjelmaa oli vähän, kutsut kestivät 2 h.

En ollut laittanut kutsuihin mainintaa "voit tulla itseksesi tai ottaa äidin/isän mukaan" koska jo viime vuonna kaikki vieraat tulivat itsekseen vaikka tämä "optio" kutsuissa olikin ja kaikki sujui hienosti. Ja lisäksi kaikki lastenkutsut nyt päiväkodin "tällä vuosikerralla" on olleet ihan vaan lastenkutsuja ilman vanhempia.

Pari tuntia ennen kutsuja yksi puolituttu laittoi viestin, että heiltä tulee koko perhe (äiti, isä ja kutsutun pikkusisko) koska perheen isän pitäisi joka tapauksessa heittää heidät kutsuille ja hakea pois. No en ollut kyllä varautunut edes äidin tuloon :) Siinä sitten äkkiä Siwaan hankkimaan jotain kahvin kanssa järkevämpää tarjoamista. Eipä se maata kaatanut, mutta kun talossa on yhteensä 9 tenavaa joita pitäisi valvoa ja järjestää vähän ohjelmaakin, niin "toinen kattaus" seurusteluineen näille aikuisille oli hieman hankala.

Olin aika äimänä ja mielestäni tää oli jotenkin todella outoa käytöstä. Kun ei siis esim. kysynyt, että kun "Tiina" ei uskalla tulla yksin niin voisiko hän tulla mukaan?"

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tästä mukaantulomahdollisuudesta juteltu aikaisemmin. Myös olisi heidän pitänyt aikaisemmin ilmoittaa että he kaikki tulevat.

Vierailija
2/6 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jatkan, että em. tapauksessa vastaus olisi ollut että tottakai.

Mutta siis pitäisikö lastenkutsuilla varautua automaattisesti yllättäviin aikuisvieraisiin? Nämä vieraat siis ainakin ihan automaattisesti odottivat "aikuisten kattausta" kahveineen sun muineen ja tottakai siis kahvia jne. tarjosin.

Onko tämä teistä ihan ok?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siitä ei päästä mihinkään, että puupäitä aina löytyy..

Vierailija
4/6 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa on aina aikuisille tarjottavaa ihan siltä varalta ettei joku lapsi haluakkaan jäädä yksin.

Meillä on kaksi kertaa käynyt näin. Lapsi itkee ovella kun isä/äiti lähtee. Olen siinä sitten pyytänyt jäämään, ihan vaan lapsen parhaaksi. Kurja jos lapsella on paha mieli synttäreiden aikana.

Kahvin olen laittanut termariin ja mukit sekä tarjottavat viereen. Olen sanonut, että aikuisilla on ns "self service".

Teidän tilanteessa olisi ollut kiva jos olisivat ilmoittaneet etukäteen että tulevat kaikki. Oletan ettei nyt ollut kyse ettei lapsi uskalla jäädä yksin...

Vierailija
5/6 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista käytöstä.

Vierailija
6/6 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on päivänselvää aina ollut tuonikäisen kohdalla, että yksin tullaan. Kutsujen järjestäjänä olen kyllä aina sanonut, jos olen huomannut, että joku lapsi roikkuu äidissä/isässä, eikä lähde muiden mukaan, että äiti/isä voi kyllä jäädä myös, jos tuntuu paremmalle. TOki kupin kahvia tarjoaisin jos joku jää ja jotain syötöväähän nyt toki on, mutta en noissa tilanteissa varaa erikseen tarjoiluita aikuisille.

Erikseen on sitten ne synttärit, joihin kutsutaan kaveriperheitä tai sukulaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän