Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka muistelevat lämmöllä vime kesän helteitä?

Vierailija
26.11.2010 |

Mä olen ihan satasella kesäihminen. Minä nautin suunnattomasti niistä 30 asteen helteistä myös.

okt:ssa asutaan. Ehkä se auttaa tilannetta. Omassa uima-altaassakin pystyi pulahdella:)

Inhoan kylmää ja kovaa pakkasta. Mua ei yhtään kiinnosta lähteä ulos.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen ärsyttää vain siksi että lämpölaskut on huimia

Vierailija
2/13 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

altaan vieressä, oli kuin olisi ulkomailla ollut! aivan loistava kesä! Talvi on kiva, jos on lunta eikä kauheasti pakkasta; eli pystyy laskettelemaan ja luistelemaan täällä etelässäkin. Ja lapin keväthanget ovat upeat, vaikka en talvi-ihminen olekaan. Mutta kohtahan on jo tammikuu ja voi alkaa odottamaan kevättä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa palaa tämmösinä talvina ihan älyttömästi lämmittämiseen. Mulla ei oikeasti olisi varaa asua näin kylmässä maassa näillä tuloilla.

Vihaan pakkasia! Talvi ja lumi menettelisivät kyllä jos pakkaslukemat pysyisivät alle -10 asteen. Mieluiten parin asteen pakkasissa. Silloin olisi mukava ulkoilla ja käydä hiihtämässäkin.

Toivon pikaista lauhtumista! Ja vaikka sohjotalvea tämän sijaan.

Vierailija
4/13 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan kuitenkin ENSI kesää innolla :)

Vierailija
5/13 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on tää talvikin ihan jees. Mun oli vaikea lenkkeillä viime kesänä, koirakaan ei jaksanut kävellä, ainoastaan yöllä pystyi tekemään vähän pitemmän kierroksen. Talvella auttaa lämpimästi pukeutuminen, paitsi sitten, kun on tosi kylmä.

Vierailija
6/13 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistelen sitä myös lämmöllä. Aivan ihanaa kun oli helteitä, kerrankin tarkeni. Nyt talvella palelen jatkuvasti niin sisällä kuin ulkonakin. Toivottavasti tulee ensi kesästä yhtä upean kuuma!

Vierailija
7/13 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhat kertaa mieluummin viime kesän helteet kuin tämmönen paska pakkanen. Helteitä kyllä kestää kun pitää juomia mukana ja suolaisia eväitä vaikka sipsejä mutta pakkasta vastaan on mahdoton varustautua. Semmosia vaatteita ei taida olla edes myynnissä , joilla sietäisi kovia pakkasia vaivatta ja olo olisi silti mukava.

Ja tämä tulee kukkarolle sairaan kalliiksi! Se on vielä kylmänväristyksiäkin pahempaa. Auton lämmittäminen maksaa ja asunnon lämmittäminen maksaa ihan mielettömästi. Tässä ei voi edes olla ekologinen ja yrittää pärjätä pienemmällä lämmityksellä kuten lauhemalla säällä.

Vierailija
8/13 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja me asutaan kerrostalossa ilman uima-allasta :) Kuumalla säällä olin ulkona kevyessä kesämekossa, ihana kun ei tarttenut tuupata jalkaan raskaita talvikenkiä ja kietoutua sen seitsemäänsataan villapaitaan! Kuumimmilla säillä kämpässä ikkunat vaan auki ja ulkosalla varjoon istumana jos meinasi tulla liian kuuma.

Vierailija
9/13 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tippaakaan kesäihminen, normaalikin helle ja valo ahdistaa, mutta jaksan sen kun tiedän ettei se kauan kestä. Edellinen talvi oli niin täydellinen, että ärsytti jo keväällä sen loppuminen.

Viime kesänä en pystynyt nukkumaan, syömään enkä liikkumaan ja olo oli sen mukainen. Olen aina ärsyyntynyt säästä valittajista, mutta kesällä valitin itsekin. Silloin ahdisti todella, mutta nyt osaa jo miettiä hyviä puolia.

Ensinnäkin: olen nauttinut tästä syksystä ja talvesta enemmän kuin koskaan. Yleensä tämä loppusyksy/alkutalvi on turhauttavaa kun lenkkeily on liukkaalla vaikeaa, muttei vielä hiihtämäänkään pääse. Nyt ei ole mitään väliä, kunhan pääsee ulos ja maisemat on upeat.

En ole ärsyyntynyt säästä valittajista. Tähän ikään piti kasvaa, että tajusi ettei ne välttämättä valittamisen ilosta valita, niillä ei oikeasti ole keinoja parantaa oloaan.

Pyöräilin viime kesänä enemmän kuin koskaan, painan vähemmän kuin koskaan eikä kunnollekaan käynyt mitään, vaikka juoksulenkit jäi viikoiksi.

Vierailija
10/13 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea vouhkaus kesällä kun ei muutamana viikkona tarvinnut palella.

Nyt taas puetaan päälle vaatteita niin per...sti ja palellaan. Ulosmeno kestää ja kestää, kun pitää laittaa sata vaatetta päälle. Kesällä vain avataan ovi ulos ja laitetaan kengät jalkaan - jos sitäkään.

Sanoin miehelleni, että eläkkeellä vietetään puolet vuodesta ihan jossain muualla!

Vierailija
11/13 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä oli niin ihanaa ja helppoa ja huoletonta. Nyt pitää pukea sata vaatetta päälle ja olo on tukala ja silti viluinen.

Vierailija
12/13 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että elämä loppuu syyskuun mukana ja jatkuu vasta maaliskuussa kun aurinko taas näkyy:) Onhan nää kuulakkaat kauniit lumiset talvipäivät ihania - tosin peiton alla suklaan ja kirjan kanssa.

ensikesää odotellessa.....

Vierailija
13/13 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kylmemmälle toi elohopea mittarissa valahtaa sitä kaihoisaammin muistelen viime kesää ja toivon, että pahasta alusta huolimatta tästä talvesta tulisi lämmin ja lauha.