Syyskuiset 2011
Kommentit (708)
..mutten USKALLA testata! :/ Teen torstaiaamuna jos menkat ei oo alkaneet :) IIK.
Äsken olin jumpassa ja aloin jo miettiä, että pitääkö mun heti mahdollisen plussan jälkeen alkaa keventää liikuntaa? Edellisten raskauksien aikana olen vaan uinut ja kävellyt, joten raskausajan hikiliikunnasta mulla ei ole kokemusta.
Tuota vatsan turvotusta on täälläkin "oireena", joten tsemppejä sinne muillekin turvokkaille.. ;) Kyllä me vielä ne plussat päräytetään!!!
Lootuska 27/28
Hirvää kun tänne tulee tekstiä ku on illan kattomatta... Siis todella hienoa vain!!!
Amalialle hirveän suuret pahoittelut ihan tuli tippa linssiin. ),:
Eve hienoa että pääset pian uuteen alkuu. koska voit alkaa taas muniksia kasvattaan? Pitääkö HCG:n olla ihan nollilla.. Mä ainakin olen täällä sun seurana siihen asti että saat uudet alut sisälle.. En usko että heti tollaisen operaation jälkeen raskaudun, ne ärsytti kuitenkin aika paljon mun munasarjoja ku raapi sitä kasvainta pois. Toivon että kaikki pääsisitte viim. seur. kierroksella tonne odotus puolelle.
Niin saisko ne laitettua kaksi kerralla jos sattuis niin että tulis paljon niitä munasoluja nyt??? *toivotaan* XD
Iltis: Todella hyvä tietoisku!! Tuli mieleen ku tota luin että voiko se limis olla liian paksu tossa oviksen aikaan? Ku silloin kuy kävin useita kertoja ultrassa ton kasvaimen takia niin viikkoa ennen ovista mun limis oli jo 15 mm...
Joku kysy siitä hartiapistosta niin ei tullut ihan hirveän pahaa.. vähän. Sitävastoin vähemmän mainittu palleapisto oli aivan kamala, hengittäminen sattu ihan tosissaan.
Onnea miljoonasti plussanneille ja haamulijoillekkin XD !!!!!!!!!!!!! ++++++ muillekkin niin testiä kehiin vain ja KUVIA niistä haamuista niin saadaan tiirata (=
Minni kp21/27 esikoisen yk 13 odotetaan alkavaksi viikon päästä.
Oon lueskellut et monella mahan turvotusta ja pinkeyttä ym.. Tein siis lauantaina, uudenvuodenpäivänä pregcheckin r-testin kun meinas jo pää hajota, nega se oli. Tiedän et millä tahansa testillä voi tulla epäluotettava tulos tässä vaiheessa kiertoa, mut onks kellään kokemusta et kuinka varhaises vaihees toi pc on näyttänyt plussaa? Mulla siis kp 20/n.28-30.
Oireet: Maha on kuin rantapallo, näyttäis et turpoo vaan entisestään. Kohdun seutu aivan pinkeenä.
Yhdyntäkivut alavatsassa/lantionpohjassa
Hajut on alkanu viime päivinä ällöttää, esim. ketsuppi ja kahvi
Välillä myös päänsärkyä ja tajutonta väsymystä
Ilmavaivat ja ehkä myös suht usein pissahätä
Pinna ihan sika kireellä jo monta päivää!
Ja tsemppiä Lootuskalle ja tietty myös muille!
Anuliini: Eikös osa testeistä testaa 2-3 päivää ennen kuukautisten alkamisesta? En tiedä liekkö aikaisemmin mahdollista saada plussatulosta, kun noin viikko ennenhän vasta kiinnittyminenkin tapahtuu.
Lootuska: Testiä odotellaan!!
Janskuu: Niinpäh… Ensi viikkoa odotellessa. Hysteerinen r-testin tekijäkään en ole, joten odottelen varmaan sinne viikonloppuun asti, vaikka to olisi todennäköisin menkkojen alkamispäivä. Mikäli vaan maltan, jos niitä menkkoja ei kuulukaan. Viimeksi vaan kun ehdin sen haamuplussan nähdä ja sitten alkoikin voimakas vuoto parin päivän päästä.
Omaa napaa… Viime yönä palelin ihan järkyttävästi! Olin lämpöjä jo lisännyt makkariin ja mies sanoi, että täällä on normaalia lämpimämpi ja minä hytisin ihan täysin. Kuumeinen olo ei kuitenkaan ollut. En kyllä mitannut. Aamulämpö taas melko alhainen 36,3 minulle.
Alamahassa nippailuja ja ratsastaminen pahentaa niitä. Ei kriittisesti, mutta sen verran että huomaa.
Töihin tästä pitäisi kammeta itsensä ja sitten 2 päivää vapaata keskellä viikkoa. Jihuu! Ehtii ehkä laittaa tämän kodin siistiksi remppailujen jäljiltä.
Pikaisesti ennen työjuttuja...
ANULIINI: Rantapallotuntuma voi liittyä oviksen jälkeiseen olotilaan, ja toki raskauteenkin, mutta noilla päivilläsi voi olla turhan aikaista testailla ;). Peukkuja!
MARIANAlle myös peukut, toivotaan plussaa!
LOOTUSKA. Uskalla nyt ;). Me ootetaan kuulumisia.
MINNI86: Limakalvo voi paksuuntua eri naisilla eri tavoin. ja jotkut muutkin esim. elimelliset seikat voivat aiheuttaa limiksen ylikasvua. Polyypit, kystat jne. Onko sinulla runsaat menkat? Tuo kielii myös siitä. Mutta mitä paksumpi, sen parempi, näin olen ymmärtänyt, mutta vähintään se 7mm olisi ideaali. I-De-AALI, myös alle 4mm kanssa on raskauksia tullut...Peukut myös sinulle!!
PRIS. Kysymys jälleen: Miten sun valkovuotoasiat tuossa oviksen jälkeen?
ITSE: Valkovuotoa TODELLA tulee, tulehdusta EI ole. Se on valkoista, aika paksua, vähän tahmeeta. Alavatsalla, eritoten oik. puolella jomottelee ajoittain. Väsyttää niin paljon, etten tiedä miten päin olisin, ja se todella on uutta minulle. Keltarauhashormonia taitaa olla paljon liikenteessä ;). Punaviinillä olen jatkanut, joka ilta ½ lasia. Ei sen kummempia.
ILTIS DPO 4 (vasta), tänään mahdollisesti hedelmöittynyt mahdollinen alkio mahdollisesti siirtyy kohdun puolelle, aikaisintaan. Viimeistään parin vrk kuluttua. Mahdollisesti. No joo, joillain jopa DPO 2, jos lyhyet piuhat ;)
En uskaltanut vieläkään :D Katsotaan huomenna josko aamupissasta testais.. tai sitten maltan vielä hetken :) Pelkään että tulee nega. Kuopuksesta tein r-testin kun menkat oli päivän myöhässä ja sain haalean roskishaamun. Tosin tein testin kyllä päiväpissasta, mikäli sillä merkitystä paljoa on..
Noo, katsellaan mitä tapahtuu.. Viikon kestäneet "menkkajomotukset" ovat loppuneet, eikä ole juuri yt mitään muitakaan oireita havaittavissa. puoleen tai toiseen.
Jänniä aikoja monella muullakin ja lupaavia oireita! tsemppiä!!
Lootuska kp 28/28
Huomenta!
ILTIS: Mulla yleensä oviksen jälkeen kuivaa kuin autiomaassa, mutta nyt tuli valkkariakin, MULLA valkkaria, ei voi uskoa. Meinasinkin kirjoittaa, että kaikkein hulluimmat ovis/raskausbongarit voisivat alkaa käyttämään mustia pikkareita. Saisi sitten kirjattua valkkarihommatkin ylös TARKASTI. (nauraa, pää tässä hommassa väkisin pehmiää, sori). Eli siis valkkaria tuli enemmän kun normaalisti, itse asiassa ei ihan kuivaksi ole mennyt ollenkaan. Mä todella toivon sulle plussaa, lisää päivityksiä olostasi, kiitos!
Minni: Laparoskopia mulle kin tehtiin täs taannoin alavatsakipujen takia, oli tosin jo muut jutut korjaantuneet hormoneilla, että mulla se tehtiin vähän turhaan. Plaah! Ne jonot oli todella pitkät...
Anuliini: Testasit pikkusen aikaisin, mut en todellakaan moiti. Ja minä sain todistaa, että apteekissa myytävä joku tooooosi aikaisin tehtävä testi ei näyttänyt tooooosi aikaisin vaan ihan apteekin oma oli herkempi. Tein siis samasta pissasta jne. Oota viel vähän, tai osta jotain halpismerkkejä ja tee niitä sit vaikka päivittäin ;)
ON: Eipä juuri ole vatsatuntemuksien lisäksi mitään. Ei huonoa oloa, ei vilua, ei nälkää, ei kummia mielialajuttuja, ei tunnu raskaus vielä oikein miltään. Oireita odotellessa ;)
PRIS
Edelleen mennään oireettomasti eikä tuhruakaan vielä näy, jee;) Vielä ei ole tullut rantapallo-oloa, joka mulla enteilee menkkojen alkamista. Se toisenlainen täysi tunne alavatsassa myös puuttuu vielä...se onkin sitten varma merkki raskaudesta. En vaan muista enää missä vaiheessa se tunne tuli, taisi olla ihan lähellä oletettua menkkojen alkamista.
Lootuska, mietit tota hikiliikuntaa ja mahdollista raskautta. Mä kyllä kävin raskaana ihan aerobicissakin ja täysillä vedin. Ei kai siinä mitään, jos hyvältä tuntuu! Ratsastusta en tosin uskaltanut jatkaa kuin ihan alkuviikot.
Jansku, tsemppiä autokouluun! Saat ainakin hyvin talviajoharjoittelua;)
Minni, toivotaan, että sullakin jo tärppäis! Aika pitkään olet jo esikoisesta haaveillut!
Huomenna sitten tai viimeistään ylihuomenna jännäillään Lootuskan testitulosta! +++++++++++
Olikos muitakin testaajia? Plussia vaan kaikille!
T.Wilpuri kp24/27-30 yk9
Käyn täällä välillä katselemassa kuulumisia; olen aikaisemmin kirjoittanut näissä kuukausipinoissa, sitten esikoisen väkääjissä (olemme suljetulla puolella nyt)
Nyt oli pakko kirjoittaa ja tulla puhaltamaan teille plussatuulia. Wilpurille erityisplussapuhallukset ;) hyvältä kuulostaa. Ja pari muutakin piinaajaakin siellä niin hyvillä oireilla varutettuna että! ++++
Onnea tämän pinon plussanneille :)
Samalla voisin kertoa oman stoorini, nämä jutut minua kiinnosti aina väkätessä.
Olen siis plussannut viikko sitten tässä 9. yrityskierrossa kiertopäivällä 52 :). Edellisen neg. raskaustestin olin tehnyt kp 41 (ja moooonta ennen sitä). Sitten löin hanskat tiskiin tämän kierron osalta (höpö höpö, siis oikeasti minulta testaushullulta loppui testit ;)). Plussaa edelsi noin viikon sellainen olo, että menkat alkavat ihan justiinsa, ei kovaa kipua mutta juilintaa, alaselkää jomotteli, rinnat olivat vähän arat ja ehkä selkeimpänä oireena sellainen sisäinen "hyty", vilu, kädet jääkylmät.
Minä kärsin siis epäsäännööllisistä kierroista ja ovulaatiohäiriöistä koko yritysajan (melkein vuosi). Munasarjat oli ultrattu ja lievää monirakkaulaisuutta on. Teroluteja olin syönyt 3 kuukautta loppusyksystä. Ovistestit näyttivät minulla lh:n kohoamisen, mutta ovista ei silti välttämättä tapahtunut, lh saattoi jäädä koholle koko loppukierroksi. Olin jo saanut lähetteen verikokeisiin ja olimme valinneet lapsettomuusklinikan jossa asioita olisi lähdetty viemään eteenpäin nyt keväällä. Ja nyt kävikin sitten näin :).
Se vanha palstoilla pyörivä mantra "niin kauan on toivoa, kun ei ole tätiä" pitää siis minun kohdalla paikkansa. Ja noinkin myöhäisestä ovulaatiosta, kuin minulla, voi siis plussata (en vielä tiedä milloin on oikeasti tapahtunut - ultra vasta kertoo). Toivoa ei siis pidä heittää ja koko loppukiertokin kannattaa ässäillä säännöllisesti ;).
OIkein paljon tsemppiä kuumeilijat :)
Vilho ja kyytiläinen (rv jotain 5+2 - 8 välillä)
Upeeta, mahtavaa ja hirveän paljon ONNEA!!! Taisi olla juuri pari päivää sitten, kun kävin etsimässä sua sieltä esikoisten väkääjien puolelta mutta pettymyksekseni olittekin siirtyneet yksityiselle puolelle kirjoittelemaan. Eli tuli täytenä yllätyksenä, että oletkin plussannut;) Hieno homma, kun tulit kertomaan meillekin! Tiedätkö vielä, osuuko sun laskettu aika elo-vai syyskuulle? Mikä on vointi tällä hetkellä? Mä jään tänne vielä jännäilemään, tällä hetkellä ei ole tunnetta suuntaan eikä toiseen. Tuuhan jatkossakin kertomaan tänne kuulumisia silloin tällöin, ilmeisesti jatkat kirjoittelua siellä "suljetulla osastolla" hih...;) T.Wilpuri yk9 (oispa mullakin yk9 SE kierto...)
Perustin lokakuisille pinon, joten sinne vartoomaan oviksia&odottelemaan raskautumisia kaikki syyskuisita pudonneet!
Muistan kuinka oltiin joskus samassa pinossa ja juuri silloin sinulla tuo megakierto vaan jatkui ja jatkui.
Suuren suuret onnittelut!!
Tule kertomaan sitten mitä siellä ultrassa sitten näkyy. Minä ainakin uteliaana haluaisin tietää millä viikolla menetkään :)
Iltis:Joo,en siis mitään suuttunut tms,mutta ihmettelinpä vaan ääneen.
Etenkin kun kietoni ei ole edes loppupäässä.
Ja tottahan toki tiedän,että tiedät tarkasti monista asioista enkä siis missään nimessä tarkoittanut sitä ettet saisi täällä asioita jakaa.
Kiitos jokiselle ovisbongaamis onnea toivottaneille!
Täällä on monella tosi jännät päivät meneillään ja niin kovin hyviä tuntemuksiakin monella.
Toivottavasti kohta täällä ei enää puhalla plussapuhuri vaan jo ihan pyörremyrsky joka nappaa meidät kaikki mukaansa.
ON:Ovisplussa ei edelleenkään =(
Nyt alkaa jo nippailut olla eilisestä lähtien sitä luokkaa,että olisin odottanut o-plussaa tälle päivälle..jo on kumma jos ei ala kuulumaan.
Ärrimurri...
Tässä on nyt kyllä lähetetty simoja on varastoon odottelemaan vaikka ja kuinka...en vaan saa itseäni pysymään ukkosesta erossa kun tuntuu,että panettaakin ihan koko ajan....=)
Minny kp15/31-39 yk6
Wilpuri,hih, juu suljetulla pyörin :). Siellä on myös elokuisten odottajien pino, johon uskaltauiduin eilen. La on neuvolan mukaan menkoista laskettuna 14.8. Vaiks mä kuinka kerroin tekemistäni negoista, niin tämä on kuulemma "virallinen" tapa ja siitä ei poiketa ennen ultraa. Jostain syystä neuvolantäti halusi minut heti käymään ja vähän petyinkin kun hän ei sitten pitänyt ultraa tai verikoetta tarpeellisena. Omien kalenterimerkintöjen mukaan la voi myöhentyä jotain välille 24.8. - 4.9. Saa nähdä. Toki pääsisin jo nyt yksityiselle kurkkaamaan, mutta ajattelin nyt vielä odotella. Pelästyisin turhaan, jos ei vielä näkyisi varmuutta oikeassa paikassa olevasta sintistä...
Olo on mahtava :). Raskausoireita on, mutta ei "vaivaksi" asti. Valittamaan en ala ;) Alavatsan tuntemukset jotka muistuttavat menkkajuilintaa, vihlontaa ja pientä särkyä alavartalossa, vilu ja rinnat potenssiin sata arkuudessa ja pinkeydessä. Pieniä pahanolon aaltoja on aamuisin tai jos ei ole syönyt. (vielä ehtii, kop kop)
Iltiskö siellä mietti muuten valkkista oviksen jälkeen; mulla ei ole oikeastaan koskaan kuivaa kautta, mutta nyt hedelm. jälkeen vuoto on koostumkseltaan jotenkin "kumimaisempaa" ja ihan valkoista.
Wilpuri, toivon tosiaan että tämä on teille SE kierto :). Helenekin vanha tuttu kirjoittelija, toivon teille voimia uuteen kiertoon ja tärppiä :).
Amalialle piti muuten lähettää pahoittelut, voi miten surullista :(. Voimia ja PALJON!
Minnylle tärps tärps ja Minnyn tavoin, toivotaan iisoa plussamyrskyä nyt tänne ihan jokaisen kuumeilijan reitille!
Vilho
p.s toivottavasti stoorini piristää ja antaa toivoa esim. muille "pitkänmatkalaisille" (eikä ärsytä ketään, kun pinon ohi tyyrään)
VILHO:ONNEA!!!!! Huippuhienoa :). Neuvoloiden käytäntö on aika pitkälti juuri tuo, joskus "ne sentään suostuu" muuttamaan la:ta, jos kierto on AINA pitkä tms. Paljon onnea odotukselle. Ja tosiaan, kiitos myös limavastauksesta ;). Mulla yleensä ainakin muutamat pv oviksen jälkeen ns. kuivaa, nyt tuota valkkaria tulee ja tulee. Ihan valkoista, tahmeeta mielestäni, kuin paksua voidetta?
MINNY: Pöyhyttelee peittoja vaan jo aikaisessa vaiheessa, ei sitten ainakaan myöhästy.
PRIS: Tää on kyllä aika jännää nyt... jotenkin mulla on takaraivossa sellainen opnnistumisen fiilis, toisaalta putoan ajatuksistani HETI, kun sinne saakka kipuan ensin, ajattelutapaa voisi uusia, olla pos.mielellä alusta saakka. Vaan ei onnistu. Ja tää tarkkailu... Voit vaan kuvitella, kuka käyttää aina (!!) mustia alkkareita. MINÄMINÄ! Ja nyt valkkaria tulee, nippaa oikeella munarsrjass aja alavatsalla menkkamainen fiilis? Ei yhtä voimakkaana, mut kuitenkin "taustalla", tänään oikeestaan ekan kerran kunnolla. Selkään saakka vetää toi jomottelu. Tissit ei kipeet YHTÄÄN vielä ainakaan. Paleltaa koko ajan, ajoittain myös iskee hikikohtaus. On tää helppoa tää tarkkailijan elämä. Lämmöt 36,8-37.0
OMAT tulikin PRISille laitetussa tekstissä. Menkkajomottelu alavatsalla uutta, ihan on kevyttä, mutta on kuitenkin ;) Luulo-oireita?
ILTIS DPO 4
Moi kaikille!
Ainakin on muutama plussa tullut kehiin, jee!
Mites AmaliaJoel jakselee?
Mulla pitäis nyt to:na alkaa menkat. Km:n jälkeen ollu päivän tarkat ja aina alkanu just samana päivänä. Ihmettelen vaan kun on jo eilisestä asti ollu menkkajomotusta vaikka vasta to:na pitäis alkaa menkat. Tissit on kipeet. Voihan ne tietty alkaa nyt aiemminkin. Äsken tuli vähän vaaleanpunaista paperiin pyyhkiessä. Taidanpa saada tädin kylään, siltä se ainakin nyt tuntuu.
Ei muuta ku buranaa naamaan!
Tuntuu pahalta kun työkaveri on raskaana ja esittelee minulle koko ajan mahaansa, vaikka on TIETOINEN keskenmenostani..argh!
Tsemppiä kaikille!
Lindaliina kp30/32
Onnittelut plussanneille ja oviksen odottelijoille kärsivällisyyttä ja turha stressi pois.
ON: Huomenna tulee viikko niistä parista veritipasta, jotka ei sitten koskaan muuttuneet liian aikaisiksi menkoiksi. Viikonlopun testi oli nega, mutta nyt oli pakko kurvata kaupan kautta. Lähikaupassa on naapuri kassalla töissä niin ei siitä viitsi testejä ostaa. Perjantaina saadaan pojat yökylään ja ollaan miehen kanssa kahdestaan. Nyt on sit jossain vaiheessa tehtävä testi jotta tietää juodako viiniä vai limpparia :)
Rontsukka kp:33/31-44
Onpas tänne tullut huimasti juttua vähässä ajassa! Onnea plussanneille ja toivotaan niitä myös paljon lisää:)
Itsellä ovis pitäis olla näinä päivinä. Oireita ei juuri toistaiseksi ole ollut, enpä niitä välttämättä tunnistakaan;D
En jaksa säännöllisesti tehdä ovistestejä, en ole aiemminkaan tehnyt ja hyvin on onnistuttu kahdesti ;) On niitä nyt tuolla kaapissa, mutta ei jotenkin innosta. Taitaisi tieto lisätä tuskaa!
Ahkerasti ollaan ässäilty nyt viikonlopusta lähtien, vielä pari iltaa ja sit vkl olenkin reissussa. Toivotaan että riittäis...
Onneksi (!?) loma loppuu ensi viikolla niin saa muutakin ajateltavaa piinaviikoiksi.
Kaardemamma kp 14/28(?)
Hei kaikki!
Tein viimeisten parin päivän ajalta listaa. Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään tästä omavaltaisesta teosta. Tuppaa kokoajan unohtumaan(ainakin minulta, että kuka missä vaiheessa menee).
Jos väärin nii kirjoitelkaa ja korjaan kyllä ja lisään puuttuvia jos niin halutaan ja poistan tietenkin jos tarpeen.
Ninnimari kp 5 tai 29 / 24-27
Eleanora kp 12
tinneri kp 13/27-33
Kaardemamma kp 14/28(?)
Minny kp 15/31-39 yk6
Kokis kp 20/26-27 yk 3
JANSKU kp 21
Marjana kp 22
Minni kp 22/27
Wilpuri kp 24/27-30 yk9
ILTIS kp 26/ 35, DPO 4 (kierto 31-32 tai 35-36, joskus 38)
Lootuska kp 28/28
Ruusis kp 30
Lindaliina kp 30/32
Rontsukka kp 33/31-44
Mermula KP 40/33-35
Uuve kp 44/31(?) dpo 27 tai kp 21
EVIS ?
PRIS
MARJANA: Mä oletan että ovis on ollu joo, oireista päätellen :) En siis ole tikutellu ovista eli toivotaan että oon tulkinnut oireeit oikein. Me päästään sitte jännäilee samoihin aikoihin, kivaa! :)
WILPURI: Täällä ollaan aika samoissa kiertopäivissä :)
ELEANORA: Onnea oviksen bongailuun ja pupuiluihin ;)
HELENE: Pahoittelut tädin saapumisesta :( Tsemppiä ens kiertoon!
LOOTUSKA: Oireet ainakin kuulostaa hyviltä! Plussaonnea sylintäydeltä :)
RUUSIS: Toivottavasti sulle sieltä se plussa tulee :)
ILTIS: Toivottavasti sunkin oireet tosta kehkeytyy plussaan asti!
MIINA: Tervetuloa :)
OMAA: Tällä rouvalla alko tänään autokoulu, voi jessus mitä siitäkin tulee :D Samat oireet jatkuu kuin aamullakin, eli nännit kipeet ja masua nipistelee. Väsymys jatkuu myös, toivottavasti tänä iltana nukkumatti suvaitsee tulla ajoissa ja suo kunnolliset yöunet :)
JANSKU kp 20