Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, otanko lopputilin?

Vierailija
25.11.2010 |

Olen totaalisen kyllästynyt työhöni. Työni vieni kaiken ajan. Lähden aamulla kotoa ennen kuutta ja pahimmillaan olen kotona yhdeksältä illalla. Perhe-elämä on melko nollassa. Lapseni on vielä alle 3-vuotias, joten voisin jäädä vielä vaikka hoitovapaalle.

Uskallanko ottaa lopputilin, ilman että saan ensin uutta työpaikkaa? Työskentelen taloushallinnon asiantuntijatehtävissä ja tällaisia tehtäviä on viimeaikoina ollut tarjolla runsaasti, mutta uskoisin, että hakijoita voisi myös olla aika paljon. Uskallanko luopua säännöllisestä kolmen tonnin palkasta ja lähteä tuulen vietäväksi?

Olen pohtinut jo useamman kuukauden työni jättämistä, mutta en ole ehtinyt hakea yhtäkään työpaikkaa, kun olen aina töissä. Todella raskasta. Masentaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä.

Vierailija
2/11 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sitten etsiskelet uutta työtä.

Eihän tuota tahtia kohta lapsi tunnista äitiään/isäänsä (kumpi lienetkään)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä.

3600, mutta olet ihan oikeassa, toiset saa 5000 helpommalla

Vierailija
4/11 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irti vain, saat takuulla vielä helpommin uuden ja paremman paikan, koska olet ITSE lähtenyt duunista, joka ei ollut sinun ja koulutuksesi ja pätevyytesi arvoinen. Myönteisen röyhkeästi pää pystyyn vaan! (teen juuri itse saman liikkeen)

Vierailija
5/11 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee töit vain 8-16 ja lähde sitten kotiin. Jätä loput tekemättä.

Vierailija
6/11 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irti vain, saat takuulla vielä helpommin uuden ja paremman paikan, koska olet ITSE lähtenyt duunista, joka ei ollut sinun ja koulutuksesi ja pätevyytesi arvoinen. Myönteisen röyhkeästi pää pystyyn vaan! (teen juuri itse saman liikkeen)

Itse asiassa minulla on juuri kyseinen yliopistokoulutus joka tehtävässäni edellytetään. En vain ole vielä suorittanut ammattini vaatimaa tutkintoa, jonka vuoksi palkkanikin on p.stä. Ehkä olet kuitenkin oikeassa. Minun pitäisi olla röyhkeä. Työni on vain sellaista, että se vie viimeisetkin itsetunnon rippeet. Kuuntelen päivästä toiseen asiakkaiden irvailuja ja yritän toimia ammattimaisesti ja olla ottamatta asioista pulttia.

Vierailija
7/11 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen jo alkanut noudattaakin, vaikka se ei ole aina mahdollista. En voi jättää töitäni tekemättä, kun tehtävät täytyy olla valmiina tiettyyn päivään mennessä. Työni on pitkälti tiimityötä, eli joku kyllä heti huomaa, jos yritän vähän keventää työtäni, uskon, että on jo huomannut ja asia tuntuu nololta. En vain jaksa tehdä töitä niin paljon kun pitäisi.

Vierailija
8/11 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen jo alkanut noudattaakin, vaikka se ei ole aina mahdollista. En voi jättää töitäni tekemättä, kun tehtävät täytyy olla valmiina tiettyyn päivään mennessä. Työni on pitkälti tiimityötä, eli joku kyllä heti huomaa, jos yritän vähän keventää työtäni, uskon, että on jo huomannut ja asia tuntuu nololta. En vain jaksa tehdä töitä niin paljon kun pitäisi.

Saat maksun kuitenkin vain siltä ajalta, mitä sopimuksessa seisoo. Jokainen ilmainen ylityötuntihan tarkoittaa samaa kuin menisit heittelelmään seteleitä tj:n pöydälle ja sanoisit, että saanhan olla vielä muutaman tunnin, tässä sulle siitä maksu....

Yksikään ammattitaitoinen, ammatistaan ylpeä työntekijä ei myy itseään ilmaiseksi.

Vierailija
9/11 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

37,5 h/viikko, ylityöt saamme pitää vapaana tai ottaa rahana. Olen pitänyt kesäisin parin kuukauden loman ja jouluna normaalisti vähintään viikon.

Vierailija
10/11 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhenetty työaika esim 6h/päivä, ja tietty työtehtävät 6 tunnin mukaan...

Vierailija
11/11 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää osittaiselle hoitovapaalle. Teet sitten 6 tunnin päivää. Palkka tippuu varmaan 20%, mutta työtunnit puolittuu. Otat vielä lapselle 7 tunnin hoitopäivän päiväkodista, niin on pakko viedä ´ja hakea se ajoissa ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi