En olisi jokin aika sitten uskonut, miten ihana kirja Raamattu on
Luin eilen illalla Raamatustani tämän (psalmi 91) ja voi miten ihanalta se kuulostaakaan, minut valtasi ihan sellainen tunne kuin Isä olisi halannut rakastavasti lastaan, minua :)
Uskossa oleminen on ihan mahtavan lohdullista ja turvallista, ihanaa. Ikuisuusperspektiivissä mikään tämän elämän vaikeus ei ole kestämätöntä. Isä pitää meistä huolta, jos vaan annamme Hänen tehdä niin.
Korkeimman suojelus
1 Se, joka asuu Korkeimman suojassa
ja yöpyy Kaikkivaltiaan varjossa,
2 sanoo näin: "Sinä, Herra, olet linnani ja turvapaikkani. Jumalani, sinuun minä turvaan."
3 Herra pelastaa sinut linnustajan ansasta
ja pahan sanan vallasta.
4 Hän levittää siipensä yllesi,
ja sinä olet turvassa niiden alla.
Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi.
5 Et pelkää yön kauhuja
etkä päivällä lentävää nuolta,
6 et ruttoa, joka liikkuu pimeässä,
et tautia, joka riehuu keskellä päivää.
7 Vaikka viereltäsi kaatuisi tuhat miestä
ja ympäriltäsi kymmenentuhatta,
sinä säästyt.
8 Saat omin silmin nähdä,
miten kosto kohtaa jumalattomia.
9 Sinun turvanasi on Herra,
sinun kotisi on Korkeimman suojassa.
10 Onnettomuus ei sinuun iske,
mikään vitsaus ei uhkaa sinun majaasi.
11 Hän antaa enkeleilleen käskyn
varjella sinua, missä ikinä kuljet,
12 ja he kantavat sinua käsillään,
ettet loukkaa jalkaasi kiveen.
13 Sinä poljet jalkoihisi leijonan ja kyyn, tallaat maahan jalopeuran ja lohikäärmeen.
14 Herra sanoo:
"Minä pelastan hänet, koska hän turvaa minuun.
Hän tunnustaa minun nimeäni, siksi suojelen häntä.
15 Kun hän huutaa minua, minä vastaan.
Minä olen hänen tukenaan ahdingossa,
pelastan hänet ja nostan taas kunniaan.
16 Minä annan hänelle kyllälti elinpäiviä, hän saa nähdä, että minä autan häntä."
Kommentit (18)
oli kurssilla puhetta, et kiimaista naista on aina autettava (tai jotain sinne päin).. Kysyin, et vaikuttaa siihen miehen naimisissa olo? Niin ei kuulema.. Ihanaa :) Mua saa auttaa joka ikinen mies.
Luin eilen illalla Raamatustani tämän (psalmi 91) ja voi miten ihanalta se kuulostaakaan, minut valtasi ihan sellainen tunne kuin Isä olisi halannut rakastavasti lastaan, minua :) Uskossa oleminen on ihan mahtavan lohdullista ja turvallista, ihanaa. Ikuisuusperspektiivissä mikään tämän elämän vaikeus ei ole kestämätöntä. Isä pitää meistä huolta, jos vaan annamme Hänen tehdä niin. Korkeimman suojelus 1 Se, joka asuu Korkeimman suojassa ja yöpyy Kaikkivaltiaan varjossa, 2 sanoo näin: "Sinä, Herra, olet linnani ja turvapaikkani. Jumalani, sinuun minä turvaan." 3 Herra pelastaa sinut linnustajan ansasta ja pahan sanan vallasta. 4 Hän levittää siipensä yllesi, ja sinä olet turvassa niiden alla. Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi. 5 Et pelkää yön kauhuja etkä päivällä lentävää nuolta, 6 et ruttoa, joka liikkuu pimeässä, et tautia, joka riehuu keskellä päivää. 7 Vaikka viereltäsi kaatuisi tuhat miestä ja ympäriltäsi kymmenentuhatta, sinä säästyt. 8 Saat omin silmin nähdä, miten kosto kohtaa jumalattomia. 9 Sinun turvanasi on Herra, sinun kotisi on Korkeimman suojassa. 10 Onnettomuus ei sinuun iske, mikään vitsaus ei uhkaa sinun majaasi. 11 Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua, missä ikinä kuljet, 12 ja he kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen. 13 Sinä poljet jalkoihisi leijonan ja kyyn, tallaat maahan jalopeuran ja lohikäärmeen. 14 Herra sanoo: "Minä pelastan hänet, koska hän turvaa minuun. Hän tunnustaa minun nimeäni, siksi suojelen häntä. 15 Kun hän huutaa minua, minä vastaan. Minä olen hänen tukenaan ahdingossa, pelastan hänet ja nostan taas kunniaan. 16 Minä annan hänelle kyllälti elinpäiviä, hän saa nähdä, että minä autan häntä."
saman olen huomannut viimeisen vuoden aikana ja tunnen surua siitä, että maailma on niin materialisoitunut ja uskoa pilkataan, vaikka siinä on kaikki totuus!
Mutta kaikki uskon löytävät ovat jotenkin ennaltavalittuja, joten emmehän me voi mitään pilkkaajillekaan.
Siunausta!
kirja. Ei siis ihme, että luetuin maailmassa. Tuo lohtua murheeseen ja jakaa kiitoksen.
Harmi, että nykyaikana tätä ei tunnusteta, vaan niin moni kuvittelee maallisen mammonan avulla pärjäävänsä:(
Suosittelen Raamattua kaikille, samoin TV7.n kanavaa sekä radio Deitä.
Niillä on aivan ihmeellinen vaikutus ihmisen elämään. Olen itse kokenut sen. Olen kasvanut materialismin keskellä, enkä tuntenut ketään uskovaa. Törmäsin yhteen, joka muutti elämänkatsomukseni täysin kerrottuaan uskon voimasta.Hän oli niin oikeassa!
hihhulit satuihinne ihan vapaasti ja aivopeskää lapsenne -ei kiinnosta.
Mutta tehkää se omalla ajallanne ja painukaa vittuun lehtisinenne ja lammasmaisine hymyinenne.
ja oikeastaan järkyttynyt siitä mitä siellä on ja miten se voidaan ottaa tosissaan. Esimerkiksi nyt tämä Raamatunkohta Uudesta Testamentista mitä uskovaiset joka paikassa tarjoaa todisteeksi siitä että homoja pitää syrjiä:
He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia, ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä.
Herrajumala mitä soopaa! Ja tätä meidän nyt pitäisi tavata jumalan mielipiteenä. Kun jokainen voi todeta että tuo on täyttä puppua!!
Raamattu on paras kirja. Olen sen nyt kertaalleen lukenut läpi. Nyt luen lukuoppaan kanssa.
Siunausta.
niin Raamattu neuvoo.
Meistä kukin on kuitenkin syntiä tehnyt ja tekee, vain Jeesus oli synnitön.
Armo on tarkoitettu meille kaikille, jos sen vaan otamme vastaan.
ap
ja oikeastaan järkyttynyt siitä mitä siellä on ja miten se voidaan ottaa tosissaan. Esimerkiksi nyt tämä Raamatunkohta Uudesta Testamentista mitä uskovaiset joka paikassa tarjoaa todisteeksi siitä että homoja pitää syrjiä:
He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia, ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä.
Herrajumala mitä soopaa! Ja tätä meidän nyt pitäisi tavata jumalan mielipiteenä. Kun jokainen voi todeta että tuo on täyttä puppua!!
Nälänhätä tarkoittaa tilannetta, jossa jonkun alueen asukkaiden käytettävissä olevat ruokavarat loppuvat suhteellisen lyhyen aikavälin kuluessa aiheuttaen akuutin kriisin. Maailmassa oli vuonna 2004 852 miljoonaa nälänhädästä kärsivää.
7 Vaikka viereltäsi kaatuisi tuhat miestä ja ympäriltäsi kymmenentuhatta, sinä säästyt...
Selitä siis miksi miehet murhaavat kristityssä maassa naisia?
Noin viidennes henkirikoksista on parisuhdetappoja tappajan ollessa silloin
pääsääntöisesti mies ja uhri nainen. Suomessa naisen riski tulla surmatuksi on
kansainvälisesti verrattuna huomattavan korkea. Kun naisiin kohdistuvien henkirikosten
osuus ei Suomessa ole erityisen korkea, vaan jopa alhaisempi kuin monissa
Euroopan maissa, on luontevaa nähdä naisiin kohdistuvien henkirikosten runsauden
pikemminkin selittyvän samoista tekijöistä kuin henkirikollisuuden runsauden
yleensä eikä niinkään miesten ja naisten suhteisiin liittyvistä Suomen erityispiirteistä.
Ainakin osa parisuhdetapoista voidaankin luonnehtia ryyppysakkitapoiksi, joissa
ryyppysakki on tullut parisuhteeseen”
esimerkiksi jos jokainen olisi uskossa, ei täällä maailmassa tapahtuisi läheskään niin paljon pahaa kuin nyt. 10 käskyssäkin tappaminen kielletään.
Valitettavan monet ihmiset silti viis veisaavat kymmenestä käskystä, tai muistakaan Raamatun opetuksista.
Maailmassa Saatana "saa" vielä mellastaa, taivaassa ei. Tämän elämän jälkeen pääsemme ikuiseen elämään, jos uskomme Jumalaan. Se elämä on täydellistä, tämä elämä ei.
ap
Ei ketään saa syrjiä, lähimmäistään tulee rakastaa
syyttömiä ihmisiä syrjitään ja solvataan.
jos edelleen olet alkuperäistä mieltä olet sadisti.
jos edelleen olet alkuperäistä mieltä olet sadisti.
Raamatun keskeinen sanoma ja tärkeimmät käskyt ovat tässä ja mielestäni näiden pitäminen ohjanuorana ei tee kenestäkään sadistia:
"Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi’. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: ‘Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi’. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
olen edelleen työtön ja pahassa pulassa taloudellisesti. Nuorempana koin saavani ruokousvastauksia mutta Jumala ei kuule mun taloushuolipyyntöjäni ollenkaan. Tai sitten ymmärrän kaiken aivan väärin.
Pitkä opus sisältää paljon soopa, mutta olisi ihme, jollei sieltä jotakin järkevääkin löytyisi. Minä osaan kyllä ajatella nuo hyvät ohjenuorat ihan ilman raamattuakin, splattereista kun en kauhiasti perusta (edes 2000 vuotta vanhoista).