milloin teillä todettu RASKAUSMYRKYTYS?
siis millä viikolla? Alkoiko myrkytys proteiinin kohoamisella ja oliko teillä muita oireita? Pitikö synnytys käynnistää?
Kommentit (10)
Proteiini ja verenpaine pilvissä. Hätäsektio viiden päivän päästä.
kohosiko nuo arvot ihan yhtäkkiä vai pikkuhiljaa? toivottavasti vauva selvisi!
kohosiko nuo arvot ihan yhtäkkiä vai pikkuhiljaa? toivottavasti vauva selvisi!
Lapsi painoi syntyessään n. 600 g. Kuoli kolmen kuukauden ikäisenä.
mulla todettii 30+3 ja 2pv päästä hätä sectioon, proteiini kohosi ja myös verenpaine ja valoarkuutta oli silmissä ja ihan törkee pääkipu
Alkoi raskauden puolivälin paikkeilla hitaalla, mutta tasaisella verenpaineen nousulla. Kun alapaine alkoi josssain viikon 30 jälkeen olla yli 100, jouduin muutaman kerran äippäpolille ultraan, sydänkäyrään ja verikokeeseen. Mitään ei kuitenkaan ollut vialla ennekuin viikolla 36, jolloin pissassa oli ekan kerran proteiinit yhdellä plussalla. Silloinkin lähetettiin äippäpolille, ja veriarvot olivatkin sitten tosi huonot. Jouduin jäämään suoraan osastolle. Pari päivää olin pakkolevossa (yksin huoneessa, ei telkkaria, radiota, lehtiä, kirkkaita valoja päällä jne.) ja magnesiumtiputuksessa. Verikoe otettiin muutaman tunnin välein. Sitten yritetiin käynnistää ja kun se ei onnistunut, niin kaikki päättyi kiireelliseen sektioon. Tyttö syntyi 37+0, oli tosi pieni ja heikko ja joutui viikoksi lastenosastolle. Itse pääsin sairaalasta neljän päivän jälkeen. Nykyään tyttönen on reipas, täysin terve kaksivuotias taapero :)
proteiinit ja leukkarit vaihteli ja rv 40+6 käynnistys
rv24 tai rv26. Verenpaine koholla ja proteiini 1+, sairaalaan seurantaan, jossa makoilinkin sitten rv 34 asti, jolloin tehtiin sektio sydänkäyrän heikentymisen vuoksi. Poika painoi 1055g.
ja siitä seurailtiin neuvolassa tilannetta. rv 34, minulla oli sairaalan äitiyspoliklinikalla kontrolli ja siitä jäinkin sitten sairaalaan vuodelepoon.
Oireina olivat proteiinia virtsassa, verenpaineen kohoaminen ja paha turvotus.
4 päivää levättyäni minulle tehtiin sektio ja tyttö syntyi 6 viikkoa etuajassa mitoin 2255g ja 45cm. Vauva oli 3 viikkoa keskolassa hoidossa ja sitten pääsi kotiin :) Nyt tyttö on 2kk ja hyvin voiva.
eli raskausmyrkytys voi alkaa hiipimällä tai arvot kohota yhtäkkiä. Oon rv 28 ja virtsasta löyty vähän proteiinia 1+, joten siksi kyselen. T.ap
jouduitteko olemaan pitkään sairaalassa tarkkailussa?