Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kermavaahto ja punajuuriliemi

Vierailija
25.11.2010 |

Kokeilin värjätä kermavaahtoa ja kun olin vatkannut vaahdon lisäsin punajuuren lientä. Kerma alkoi kuitenkin muuttua vielä paksummaksi ja lopuksi se oli paksua töhnää eikä enää kermaisaa kermaaa.

Kysyisinkin, pitääkö liemi lisätä jo ennen vatkausta mukaan, VAI pitääkö liemi lisätä noin puolessa välissä vai millon??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli se meni "voiksi". Punajuuriliemitilkka tulee lisätä vaahtoon vatkauksen loppuvaiheessa. Liemen lisäämisen jälkeen sitten vain kevyt sekoitus (käsin), niin, että saat värin tasaisesti massaan levitettyä. Ei siis enää siinä vaiheessa kannata ainakaan yleiskoneella vatkata vaan ihan käsin kevyt sekoitus. Ja sitä lientä ihan pikkutilkka vain. Jos laitat lientä liikaa, voi vaahto juoksettua/muuttua löysäksi velliksi.

Vierailija
2/8 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin liemen kun olin vatkannut kerman ja sekoitin isolla lusikalla. Lisäsin varmaan lähemmäs puolidesiä lientä ja silti se vain muuttui voisemmaksi koko ajan, eikä suinkaan juoksettunut.

Voiko liemen laittaa jo heti kermaan ennen kuin sitä alkaa vatkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etikasta! Etikka kovettaa kerman, lisää jo tosi löysään vaahtoon.

Vierailija
4/8 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanottiinkin, jätä kerma (käytithän muuten oikeasti KUOHUKERMAA?) melko pehmeäksi/löysäksi - ei saa olla kovaa.

Sitten lusikallinen-pari punajuurilientä per purkki kermaa ja sekoita vaan lusikalla sen verran että tulee tasainen väri. Ei vatkaamista enää liemen lisäämisen jälkeen.

Lisäsin liemen kun olin vatkannut kerman ja sekoitin isolla lusikalla. Lisäsin varmaan lähemmäs puolidesiä lientä ja silti se vain muuttui voisemmaksi koko ajan, eikä suinkaan juoksettunut. Voiko liemen laittaa jo heti kermaan ennen kuin sitä alkaa vatkaa?

Vierailija
5/8 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etikasta! Etikka kovettaa kerman, lisää jo tosi löysään vaahtoon.

Mutta itse olen onnistunut edelläkuvaamallani tavalla. Alkuvaiheessa en lientä lisäisi kerman sekaan, sillä olen oppinut niin, että kermaa vaahdotettaessa pitää olla puhtaat, kuivat välineet ja alkuvaiheessa vain se kerma. Loppuvaiheessa lisätään mahd. mausteet ja muut tarvittavat.

Vierailija
6/8 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelen tänään vielä lisää :D

Vierailija
7/8 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kermassa?

Jaiksi.