1 vuotiaan nukahtaminen
Antakaa ihmiset vinkkejä, jos teillä samoja kokemuksia!!
Meidän yksivuotiaalla alkoi nukahtamisongelmat ihan yhtäkkiä, aina nukahtanut yksin omaan sänkyynsä. Tutut iltarutiinit ja sitten sänkyyn, alkaa heti tai hetken päästä kamala itku. Ei meinaa rauhoittua millään.Viereen ei jäädä, rauhoitellaan ja poistutaan huoneesta.Kuulee meidän äänet kyllä ja valoa loistaa verhojen välistä.
Toistunut nyt pari viikkoa aivan samalla kaavalla. Alkaa keinot loppua, ja mietin että onko tuo yksin sänkyyn itkemään jättäminen haitallista, vaikka käydään siis toki välillä rauhoittelemassa.??
Kommentit (3)
Ei ole muutoksia, olen kotona lapsen kanssa vielä.
Kiitos vastauksesta, ihana kuulla, että muillakin tälläistä :)
Juuri näin minäkin ajattelin, että emme alkaisi enää totuttamaan nukuttamiseen. Ja hei, meillä on tänä iltana ollut hiljaista, kop kop :)
toivotaan et toi kausi menee pian ohi! =) eiköhän se kohta, jos alkaa jo rauhoittuun noi illat. ;) tsemiä!
noita kausia tulee välillä. onko teillä ollut jotain elämänmuutoksia viimeaikoina (työt, tarha tms)? meillä noi kaudet on kestäny 2-3vkoa. yks vuotias ei siitä paljon hätkähdä vaikka hän huutelisikin omassa turvallisessa sängyssä vähä aikaa, kunhan käy välillä rauhoitteleen. itse tein näin, koska en halunnut et lapsi "jää koukkuun" siihen et vanhempi on siinä vieressä koko ajan. ei varmaan kyl kovin helposti näin kävis.. meillä on ollut paljon flunssaakin, niin sillon lapsi on nukkunut huonosti. tällöin kyl olen vieressä tarvittaessa, mut ei ole paljon tarvinnut. meillä lapsi ei meinaa nukahtaaa jos siinä vieressä on. hän nukkuu omassa huoneessa niin on jotenkin ottanut sen semmoiseksi omaksi "pesäksi". =) kun teillä lapsi on joskus osannut nukahtaa itsekseen niin ei se taito siitä katoa =)