Miksette vie lapsellenne vaihtovaatteita päiväkotiin?
Suoraan sanottuna jo vituttaa kun meidän lasten vaatteet on koko ryhmän varavaatteina.
Taas oli yhdet meidän kinttaat lainattu toiselle lapselle.
Vitutti kun syksyllä olivat retkelle lähdössä ja otin suoraan kuivaustelineestä puhtaat kinttaat lapselle varakinttaiksi ja olipa joku lapsi tuotu hoitoon kokonaan ilman kinttaita ja hänelle oli sitten lainattu lapseni varakinttaita. Lapsen äiti oli sitten ystävällisesti kyllä palauttanut ne kinttaat mutta paskaisena.
Yhdellä pojalla ei marraskuussa ollut lainkaan pitkähihaista paitaa mukana ja taas lainattiin.
Tyttäreni kauluri on nyt hukassa kun ilmeisesti sekin on sitten taas lainattu jollekkin...
Eli jos et viitsi lapselle varavaatteita viedä niin pese ne lainatut vaatteet ennen palautusta tai ainakin palauta ne!
Kommentit (16)
mukelonsa hoitoon ilman että laittavat mukaan kunnollisen varavaate-arsenaalin. En voi ymmärtää.
mutta kyllä muakin vituttais tollanen. Ymmärrän, että joskus_yhden_kerran voisi käydä niin, että jollakin lapsella ei olis jotain tosi tärkeetä vaatetta mukanaan (eikä se ole lapsen syy ja esim retken evääminen vanhempien huolimattomuuden vuoksi olisi epäreilua)ja silloin lainattais, mutta siis ihan äärimmäsessä hädässä. Toista kertaa mä en enää sulattais, vaan nostaisin älämölön. Kyllä jokaisessa pk:ssa on jotain varavaatteita ja jos ei ole, niin henkilökunta voisi kyllä sellaisia hankkia.
t.äiti ja lto
on veden pitävät ja lämpöiset Reimatecit ja Ticket to Heavenit. Sinne alle ei tarvi kun alkkarit ja teepparin ja hanskatkin pitää vettä vaikka kuinka pitäisi käsiä vedessä...ai nii mut eihän meidän lapset tee sellaista, ne nätisti juttelee hoitajien kanssa ulkoillessa
hätätapauksessa mutta myös edellytän että vaatteet palautetaan pikimmiten ja olisi kohtealista kiittää lasta vaatteiden lainaamisesta.
Meilläkin on 3 lasta päivähoidossa ja kaikilla on täysi vaatekerta varavaatteita aina repussa, käsineitä usein useammatkin, kun säätila voi vaihdella päivän aikana. Aina ei vain huomaa että jotain puuttuu eikä osaa heti kysellä vaatteen perään.
Nyt huomasin tuon kaulurin puuttumisen, kun ei varmaan kuukauteen ole ollut tarvetta sille, kun on ollut kypärälakki päässä. Hoitajat eivät muista että olisi lainattu sitä, ei ole löytötavaroissa eikä kotona. Ehkä pari kertaa oli tyttö itse kauluria ehtinyt käyttää. Harmittaa vaikkei se maksanut kuin 4€.
T:ap
Kuinkahan moni oikeasti lainailee vaatteita tarhassa? Ei meillä ainakaan ikinä! On pk:ssa omat varavaatteet... jos teidän päiväkodissa ei ole varavaatteita, niin osanet sanoa, ettei sinun kullannuppujen lapasia lainailla! Simple or what?
siellä käytetään löytötavaravaatteita jotka eivät ole koskaan päätyneet oikeille omistajilleen.
Kannattaa nimikoida varavaatteetkin hyvin, niin eivät ainakaan vahingossa jää sille tielleen. Itse opiskeluaikana päiväkodissa työskennelleenä voin kertoa, että uskomattoman huonosti moni merkkaa vaatteet, niinkin pienillä lapsilla kuin neljävuotiailla. Ei sen ikäiset tunnista välttämättä omia romppeitaan - ja aina tosiaan voi vahingossakin hoitaja pukea väärän kaulurin jollekulle.
Nykyään olen eri alalla, ja teen vuorotyötä. Mies yleensä meistä hakee lapset päiväkodista. Hän ei vastaa lasten vaatteista muuten, joten ei tosiaankaan aina tunnista, että osuuko tenavan ylle juuri meidän tummansininen kauluri kaikista ryhmän 20 lapsen kahdestakymmenestä samanlaisesta tummansinisestä kaulurista... Itse ne tunnistan aika hyvin, mutta minultakin voi mennä monta päivää, ennen kuin huomaan, että hä - meidän lapsen kauluri onkin löytövaatteiden laatikossa/lokerossa ja lapsen yllä on ihan jonkun muun vaatekappale!
Ei siis välttämättä ole siitä kiinni, etteikö muillakin saattaisi olla niitä vaihtovaatteita, joskus ne hukkuvat ainakin joksikin aikaa ihan vahingossa.
PS: kuten sanottua, olen siis perusasiasta aivan samaa mieltä. Sisävaatekerran lisäksi vaihtovaatteeksi kannattaa viedä ainakin ylimääräiset varakinTaat, ne kastuvat helposti niin, ettei niitä voi enää toiselle ulkoilulle panna käteen (jos on paksu vuori, eivät välttämättä ehdi kuivua!).
huoltaa niitä varavaatteita. Ja minusta lähtökohta on siinä, että lapselle tuodaan kotoa ne vaatteet.
Ihme pk, kun ei ole lokeroa lapselle. Meillä ainakin on lapsilla lokerot hyllyineen, ei niitä varavaatteita tarvitse jatkuvasti kuskailla edestakaisin. Siellä ne pysyvät, kunnes käytetään ja likastuvat.
tähän liittyy???
mutta kuskaan reppua koska lapsillani on aina joku lelu mukana jonka haluavat kotiin illaksi, yhdellä lapsella on astma joten babyhaler kulkee päivähoidon ja kodin väliä. Lisäksi lapseni ovat vain 10pv hoidossa.
Lisäksi minusta on kätevämpää kuskata siinä repussa vaatetäydennyksiä yms. Lisäksi arvostan siivoojaa sen verran paljon että pidän lokerot tyhjänä vapoaapäivinä niin saavat siivottua silloin ne.
Päiväkodin henkilökunnalla ei ole mitään oikeutta jaella kenenkään lapsen vaatteita muille! Törkeää! Minä nostaisin tuosta kyllä metelin.
pph:lle. Hänellä ei ole pikkulapsia itsellään, eikä ainuttakaan varavaatetta. Eli kun jotain unohtuu, lähden kotiin hakemaan. Mielestäni vois kyllä pitää parit hanskat ja pikkarit varalla?
Ärsyttää kun osa vanhemmista ei laita muksuille mukaan esim. kuravaatteita, sitten ulkoilevat vain aamulla, iltapäivällä ei voi, kun vaatteet ovat märät.
tähän liittyy??? mutta kuskaan reppua koska lapsillani on aina joku lelu mukana jonka haluavat kotiin illaksi, yhdellä lapsella on astma joten babyhaler kulkee päivähoidon ja kodin väliä. Lisäksi lapseni ovat vain 10pv hoidossa. Lisäksi minusta on kätevämpää kuskata siinä repussa vaatetäydennyksiä yms. Lisäksi arvostan siivoojaa sen verran paljon että pidän lokerot tyhjänä vapoaapäivinä niin saavat siivottua silloin ne. T:ap
mutta tuo on kovin työlästä. Ei niitä hyllyjä muutenkaan joka välissä puunata.
Eli helpommallakin pääsee, eikä sitten tule sitä ongelmaa, että juuri sinä aamuna on aamuhösässä unohtunut repusta varakintaat. Kun ne on pysyvästi päiväkodissa...
Meillä kulkee repussa vain lelut ja mahdollisesti päivän aikana tarvittavat erityisromppeet/kotiintullessa ne vaatteet, jotka pitää pestä.
Mutta pointti tuli selväksi, ei ole lapsia päikkärissä, mutta itse olen töissä siellä....joten ihmetyttää tuo toisen lapsen vaatteiden lainaaminen toiselle....Meilä ja aika monessa paikassa on talon puolesta varavaatteita. Voisikohan ottaa puheeksi, että ryhtyisitte porukalla keräämään sellaista varavaatekokoelmaa....?Kaikilla ei aina ole varavaatteita tai voisin jopa sanoa, että joskus tulee se tarve kaikille kuitenkin, kastuu, häviää tai unohtuu.