Kokemuksia hoitolisän hakemisesta... apua....
ELi kotihoidontuen ohella haen hoitolisää ja siinä on kohta, jossa kysytään hoitovapaalla olevan vuosiloma-ajan palkka ja aika. Tarkoittaako se sitä summaa joka mulle maksetaan hoitovapaan aikana niistä lomista joita olen tienannut aiemmin? Kun enhän mä hoitovapaalla tienaa lomaa. Ja mitä tuossa tarkoitetaan sillä ajalla? Sitäkö miltä ajalta olen sen loman ansainnut vai mitä?
Kommentit (7)
hoitovapaalla ja työnantaja suostuu, niin voit koettaa puhua ja siirtää talvilomaasi seuraavalle lomakaudelle.. Paikkaisi sitten sopivasti hoitovapaan aiheuttamaa lomapäivä vajausta. Lomanmääräytymisvuosihan on huhtikuun alusta -maaliskuun loppuun, joten sulla jää jo nyt 3 kuukauden lomapäivät uupumaan seuraavalta kaudelta, joka alkaa siis huhtikuussa.
äitiyslomallahan lomat kertyy...eikö ne makseta pois kun äitiysloma loppuu?
vuosiloma-ajan palkka ja aika ?????
Viime kesän kesäloman otin rahana jo äitiysloman aikana, mutta talviloma on maksamatta ja ensi kesän kesäloma.
pitämättömiä vuosilomia, jotka aiot pitää pois vanhempainvapaan ja hoitovapaan välissä, niin ilmoitat siitä ja laitat palkkakuitin liitteeksi.
Elikkäs kotihoidontukea saat koko ajan siinä samalla, mutta hoitolisä lasketaan sen vuosiloman ajalle tulojen mukaan ja sitten sen loputtua niiden sun "nolla"tulojen mukaan täysimääräisenä, ellei siis miehesi tienaa niin paljon, ettet saa koko hoitolisää ollenkaan.
juuri mistä päivästä mihin olet vuosilomalla. Ilman muuta pidät vuosiloman ns. normaalisti, jolloin olet töistä talvilomalla vaikkapa ensi viikon. Huomioi, että vuosilomalla oleminen kerryttää uutta lomaa!! ja töistä sulle maksetaan siltä ajalta normaali lomaraha. Hoitovapaa töistä alkaa sitten näiden pidettyjen lomien jälkeisestä päivästä ja ei siis kerrytä lomaa. Lomaltapaluurahat maksetaan sitten hamassa tulevaisuudessa, kun olet fyysisesti palannut töihin.
Kerro, jos tarvitsee vielä vääntää rautalankaa..
nyt tammikuun alussa kun äitiysloma loppuu ja ennenkun hoitovapaa alkaa? Se taitaa nyt olla myöhäistä kun olen jokapaikkaan ilmoittanut, että jään hoitovapaalle heti seuraavasta päivästä kun äippäloma loppuu. Voinko siis pitää tuon talviloman vaikka helmikuussa vaikka olenkin yhtäaikaa hoitovapaalla? Ja se siis vaikuttaa sitten sen kyseisen kuukauden hoitolisään?
asian sovittua työnantajan kanssa keskustellen ihan näppärästi. Joka tapauksessa töihin et ole menossa ja vuosilomat pitää kuitenkin jossain välissä pitää pois. Sovi työnantajan kanssa. Hyvinhän tässä on vielä aikaa.
Kotihoidontuen kannalta ei ole merkitystä oletko vuosilomalla vai hoitovapaalla. Sen rahan saa, koska lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Vaikuttaa tosiaan ainoastaan tuohon mahdolliseen hoitolisään.