Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitäisi pukeutua iän mukaan?

24.11.2010 |

Eikö tärkeämpää ole pukeutua sään, tilanteen ja oman vartalotyypin mukaan?

Miksi ikä olisi se seikka, joka määrittää minkälaisia vaatteita tulisi ylleen kiskoa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jos naisella on lapsia, niin pitäisi osata pukeutua aikuismaisesti ja arvokkaasti. Ainakaan minä en halua aiheuttaa lapsilleni turvattomuuden tunnetta sillä, että äiti pukeutuu nuorisovaatteisiin ja juoksentelee tuolla kylillä. Emme myöskään mieheni kanssa polta tupakkaa tai juo alkoholia.

Vierailija
2/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhe oli pukeutumisesta. Ei alkoholista, tupakasta tai kylillä juoksemisesta.

Ja osaatko perustella miksi nimenomaan äiti-ihmisen pitäisi pukeutua arvokkaasti ja aikuismaisesti? Millaista sellainen pukeutuminen on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käytän töissä usein mustia suoria housuja ja siistiä kauluspaitaa tai neuletakkia. Kengät ovat matalat tavalliset työkengät, joissa viihdyn koko päivän. Meikkiä en käytä, koska en ymmärrä mitä lisäarvoa naaman maalaaminen minulle toisi.

Sitten vapaa-aikana on usein farkut ja joku trikoopaita. Liian kireitä ja tai paljastavia vaatteita en käytä, koska haluan näyttää äidiltä, enkä teiniltä.

Vierailija
4/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yllätyt!

Vierailija
5/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua näyttää erityisesti juuri äidiltä. Haluan näyttää itseltäni.

Tyylisi on toki sinulle sallittu, mutta kai ymmärrät että muunlainen tyyli ei tarkoita teinimäistä, horomaista tai edes muuten asiatonta?

Ärsyttävää yksisilmäisyyttä sinulta. Jos olet se toisen ketjun ap edelleen, niin se kertookin sinusta jo oleellisen.

Vierailija
6/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä kukaan haluaisi näyttää nimenomaan "äidiltä"? Eikö voi olla äiti, vaikka pukeutuisi kuin normaali ihminen eikä mikään muumimamma? Varmaan tuon kommentin lausujalla on lähinnä liikaa ihraa, mikä pakottaa pukeutumaan löysiin vaatteisiin.

Vierailija
7/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa jo mainitsitkin eli sää, tilanne ja vartalotyyppi.

Tähän lisäisin, että työ. Olen kotona mukavissa vaatteissa, kauppakeskuksessa farkuissa ja duunissa (kun kohta sinne palaan) jakkupuvussa tahi muuten siisteissä vaatteissa. Mielestäni ikä on tekijä myös, mutta siinä ehkä vaihteluväli voi olla suurempi.

Äitini on 84-vuotias, nuorekas ja hyväsäärinen. Ostimme hänelle pari vuotta sitten farkut. Sanoin, että kyllä voit käyttää. Ei sinun tarvitse laittaa mummomekkoa. Hänellä on siis hyvä kroppa. Urheilee vielä jne.

Mutta kyllä minä asiasta sanoisin, jos hän vetäisi minihameen päälleen - vaikkei selluliittia olekaan, nahka roikkuu. (samanikäinen Aira Samulin on poikkeus ikä vs. minari).

Jokainen saa toki pukeutua miten haluaa, mutta se on myös viesti. Jos minä (N45) yrittäisin matkia poikani tyttökavereiden tyyliä, lähiympäristö häpeäisi.

Saiko tästä mitään selkoa?

Vierailija
8/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lähden kyläilemään tai jopa syömään mieheni kanssa tahi baariin, laitan kyllä kireää päälleni.

Olen äiti-ihminen ja miksen sitä näyttäisi (( :

Töissä pitää olla booooring.

Vierailija
9/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan suora kysymys. t.sen toisen ketjun ap

jos lähden kyläilemään tai jopa syömään mieheni kanssa tahi baariin, laitan kyllä kireää päälleni.

Vierailija
10/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä, kotona, juhlissa ym. pukeudutaan eri tavalla. Siis tilanteen mukaan.

Jos äidilläsi on hyvät sääret, mutta nahka roikkuu, niin en tosiaan suosittelisi minaria. En iän vuoksi, vaan roikkuvan nahan vuoksi. En itsekään laita vähän samasta syystä minihametta paitsi paksuhkojen sukkahousujen kanssa. Minusta äitisikin voisi tehdä samoin.

Samasta syystä en laittaisi esim. napapaitaa. Vartaloni malli ei salli sitä. Harvalla 80-vuotiaallakaan sallii. 80-vuotias voi olla hoikka, mutta vatsan nahka ei ehkä ole esittelykunnossa. Kyse on siis siitä, eikä iästä.

Jos puhutaan, että ikä rajoittaa pukeutumista, niin musta lähinnä kyse on vartalon muutoksista, jotka eivät salli tietynlaisia vaatteita. Ei niinkään ikä.

Vierailija
11/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tyyliä Johanna Tukiainen -lookissa, niin sitten. Mutta eihän farkut, napakka pusero -yhdistelmä nyt ole halpa.

Vierailija
12/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://static.iltalehti.fi/muoti/aniston_2juttu2011in_mu.jpg

On kireää farkkua, tiukahkoa paitaa, tyköistuvaa takkia ja vielä saapikkaatkin!

Vierailija
13/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen repeäminen nro 2:lle! Minusta ei ainakaan lasten myötä tätiä saa. Täysin samantyylisiä vaatteita käytän edelleenkin ja pukeudun nuorekkaasti ja usein rock-henkisesti. Enpä usko, että lapseni vaatteistani kärsii.

Vierailija
14/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pelota. En paljasta hirbveästi ihoa eikä tiukkuus ole makkarankuoritasoa. Usein lisäksi vain yksi osa on tiukka, esim. oma vakioni tiukka trikoo/neulepaita ja leveähelmainen polvipituinen hame. Tai tiukka musta poolo, kapea minihame (n. 15 cm polven yläpuolelle) ja mustat 100 den sukkikset. Tiukkaa joo, mutta ihosta näkyy vaan naama ja kädet. Meikki ja hiukset on hillityt, joten sekin tasoittaa.

Halpuus syntyy kokonaisuudesta, ei mistään yhdestä tekijästä. Löysissäkin vaatteissa voi olla horomainen, jos on esim. löysä mutta vaan just ja just perseen peittävä tunika, paljaat jalat ja jotkut pissiskorkkarit, räikeä meikki ja tukka.

Eikö sinua pelota että näytät kireissä vaatteissa halvalta?

Vierailija
15/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://static.iltalehti.fi/muoti/aniston_2juttu2011in_mu.jpg" alt="http://static.iltalehti.fi/muoti/aniston_2juttu2011in_mu.jpg">http://static.iltalehti.fi/muoti/aniston_2juttu2011in_mu.jpg</a&gt;

On kireää farkkua, tiukahkoa paitaa, tyköistuvaa takkia ja vielä saapikkaatkin!

Se, joka pitää kireä vaatetta baarissa tahi miehen kanssa syömässä ( ; Äiti-ihminen vieläpä

Vierailija
16/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tyyli niin kohdallaan!

Vierailija
17/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsi 18-vuotiaana ja toinen jo 19 -vuotiaana. Nyt olen 34 ja kuudes tuloillaan. Ja olen pukeutunut aina just niinkuin haluan, nuorena enemmän hippityyliin, nyt ehkä sellanen siististi naisellinen ja vähän rockahtava. Välillä saattaa olla aika teinikin tyyli. Eikä ole lapsillani turvattomuuden tunnetta pukeutumiseni takia:DD Mutta sun filosofiasi mukaan minun olisi pitänyt siis koko aikuisikäni näyttää tantalta?

Miten muuten tupakka, alkoholi ja "kylillä juoksenteleminen" liittyy pukeutumiseen? Tai edes hyvään/huonoon vanhemmuuteen?

Mielestäni jos naisella on lapsia, niin pitäisi osata pukeutua aikuismaisesti ja arvokkaasti. Ainakaan minä en halua aiheuttaa lapsilleni turvattomuuden tunnetta sillä, että äiti pukeutuu nuorisovaatteisiin ja juoksentelee tuolla kylillä. Emme myöskään mieheni kanssa polta tupakkaa tai juo alkoholia.

Vierailija
18/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käytän töissä usein mustia suoria housuja ja siistiä kauluspaitaa tai neuletakkia. Kengät ovat matalat tavalliset työkengät, joissa viihdyn koko päivän. Meikkiä en käytä, koska en ymmärrä mitä lisäarvoa naaman maalaaminen minulle toisi. Sitten vapaa-aikana on usein farkut ja joku trikoopaita. Liian kireitä ja tai paljastavia vaatteita en käytä, koska haluan näyttää äidiltä, enkä teiniltä.

Vierailija
19/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin, kun omina teinivuosinani 90-luvun alussa ei todellakaan pukeuduttu kireisiin vaatteisiin vaan kaameisiin kaapuihin, liian isoihin paitoihin ja roikkuviin farkkuihin... Ei kiitos enää.

Minä siis en taatusti ainakaan näytä samalta kuin teininä, nyt kun 3-kymppisenä urheilullisena hyväkroppaisena kolmen lapsen äitinä TODELLAKIN vedän jalkaan pillifarkut ja päälle tiukan neuleen.

Vierailija
20/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän esim. keski-ikäinen saa pukeutua jo ihan niin kuin mieli tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi