Äitini aikoo laittaa jokaiselle lapselle joululahjaksi satasen ja suklaarasian.
Minun mielestäni satku on liikaa, 50 euroa riittää vallan mainiosti. Sanoinkin sen hänelle mutta hän perusteli että jos on vaikka jotain talvivaatehankintoja tehtävänä. No joo, lapset varmaan innostuu kun saavat satkun joululahjaksi ja sitten mennään yhdessä ostamaan sillä toppahousut =)
Mieluummin se 50€ ja saavat käyttää sen ihan oman mielensä mukaan.
Kommentit (17)
haettaisiin sitten lapsille joku kalliimpi lelu. Esim. niitä legon 70 -100e maksavia isoja juttuja ja loput säästöön. Tai sit esim. ps3-pelit maksaa melki kaikki hyvät pelit sen 70e..
Saako kommentoida, että on sullakin ongelmat ;)
voiko tällaisestakin asiasta oikeasti saada ongelman?
niin kyllä lapselle voi opettaa järkevää rahan käyttöä ja sopia, että jollain järkevällä summalla hän saa valita itselleen jotain ja loput käytetään sitten vaikka niihin toppahousuihin tai muuhun fiksuun. Eli ei lapsen tarvitse antaa päättää koko rahan käytöstä.
En myöskään pidä siitä että lapset saavat tolkuttomia summia rahaa tuosta vaan. Kohta ei riitä mikään.
saako täällä kirjoittaa vain elämää suuremmistä ongelmista??
haettaisiin sitten lapsille joku kalliimpi lelu. Esim. niitä legon 70 -100e maksavia isoja juttuja ja loput säästöön. Tai sit esim. ps3-pelit maksaa melki kaikki hyvät pelit sen 70e.. Saako kommentoida, että on sullakin ongelmat ;)
koska tämä ei ole ongelma =)
Tämä on vain järjestelykysymys
Ja mummu (aikuinen ihminen) käyttäköön rahansa kuten tahtoo.
ostaa ne toppahousut ja haalarit, ihan OMISTA rahoistaan
eli jos mummo haluaa antaa lapselle rahaa , niin sit antaa
ja lapsi saa sen rahansa käyttää ihan mihin haluaa, toki pienestä pitäen opetettava ns järkevää rahankäyttöä, eli jotain kivaa vähä herkkuu ja sit säästöön, mut ei todellakaan mihinkää toppahousuun tartte laittaa
ihan kauheeta minusta
jos mummo haluaa auttaa lasten vaatehankinnoissa, niin lähtee kauppaan ja maksaa, tai ostaa ihan itse kaupasta vaatetta lapsille
joululahjat on lapselle jotain hauskaa ns ylimääräistä jotain mitä ei ostella usein, vaan kivaaa ja jännää
EI TOPPAPUKUJA TAI HAALAREITA
vielä vähemmän tajuun vanhempia, jotka ihan ITSE OSTAVAT LAPSELLE JOULULAHJAKSI TOPPA PUKUJA
HTYI kauheeta.
parempi olis olla ostamatta mitään sitten
johan lapset kärsii kun tarhassa kertovat et saivat joululahjaksi tyoppapuvut, puhumattakaan et koululainen edes kehtais kertoo saaneensa tuollaisen lahjan
tavan köyhää porukkaa on .....
voi ostella itselleen kaljaa yms mukavaa ?
minusta on järkevää antaa lapselle rahaa, ennemmin kuin ostella tuolla rahalla krääsää, jolla ei tee mitään
eli tuolloin lapsi voi säästää, ja osan käyttää johonkin mieluisaan mitä ei ilmeisesti vanhimmlllaan ole varaa ja halua ostella
itse olisin mummomana fiksumpi, veisin lapsen kauppaan ja juttelisin tietty ensin, mitä haluais, ja sit ostaisin sen, sais raukka varmasti sen mitä haluaa, ei ahne mamma pääsis lapsen iloa pilaamaan
Aku Ankan tilaukseen, uusiin suksiin ja monoihin tai vaikka jonkun harrastuskurssin maksuun. ELi kivoja juttuja lapselle, mutta silti raha menisi järkevään käyttöön.
Eikö sillä rahalla voi ostaa lasten toivomia lahjoja etukäteen, että olisi sitten jouluna paketti/paketteja avattavana ja pyhille mieluista tekemistä?
jokaiselle lapselleni 200e. Lapsia on viisi.
100e on liian paljon, minkä ikäisiä lapsesi ap ovat?
ostaa ne toppahousut ja haalarit, ihan OMISTA rahoistaan eli jos mummo haluaa antaa lapselle rahaa , niin sit antaa ja lapsi saa sen rahansa käyttää ihan mihin haluaa, toki pienestä pitäen opetettava ns järkevää rahankäyttöä, eli jotain kivaa vähä herkkuu ja sit säästöön, mut ei todellakaan mihinkää toppahousuun tartte laittaa ihan kauheeta minusta jos mummo haluaa auttaa lasten vaatehankinnoissa, niin lähtee kauppaan ja maksaa, tai ostaa ihan itse kaupasta vaatetta lapsille joululahjat on lapselle jotain hauskaa ns ylimääräistä jotain mitä ei ostella usein, vaan kivaaa ja jännää EI TOPPAPUKUJA TAI HAALAREITA vielä vähemmän tajuun vanhempia, jotka ihan ITSE OSTAVAT LAPSELLE JOULULAHJAKSI TOPPA PUKUJA HTYI kauheeta. parempi olis olla ostamatta mitään sitten johan lapset kärsii kun tarhassa kertovat et saivat joululahjaksi tyoppapuvut, puhumattakaan et koululainen edes kehtais kertoo saaneensa tuollaisen lahjan tavan köyhää porukkaa on .....
voi ostella itselleen kaljaa yms mukavaa ? minusta on järkevää antaa lapselle rahaa, ennemmin kuin ostella tuolla rahalla krääsää, jolla ei tee mitään eli tuolloin lapsi voi säästää, ja osan käyttää johonkin mieluisaan mitä ei ilmeisesti vanhimmlllaan ole varaa ja halua ostella itse olisin mummomana fiksumpi, veisin lapsen kauppaan ja juttelisin tietty ensin, mitä haluais, ja sit ostaisin sen, sais raukka varmasti sen mitä haluaa, ei ahne mamma pääsis lapsen iloa pilaamaan
että äiti sanoo: Saatte tällä toisella 50 eurosella ostaa jotain kivaa ja toinen laitetaan säästöön.
Ei rahalahjassa ole mitään vikaa, eipähän tule turhaa krääsää.
niin kyllä lapselle voi opettaa järkevää rahan käyttöä ja sopia, että jollain järkevällä summalla hän saa valita itselleen jotain ja loput käytetään sitten vaikka niihin toppahousuihin tai muuhun fiksuun. Eli ei lapsen tarvitse antaa päättää koko rahan käytöstä.