Riittääkö sinulle menkkojen aikana yksi yöside per yö
vai joudutko laittamaan useamman limittäin ja lomittain tms? Laitatko lisäksi muita varmistuksia?
Kommentit (34)
nyt, kun olen siirtynyt kuukupin käyttöön, on minulla kuppi+kestoside, eikä ohivuotoja tule enää koskaan.
Mulla on yksi yöside + varuiksi laitan sänkyyn paksun tumman pyyhkeen ohivuotojen varalta pahimmiksi vuoto-öiksi. Käyn lisäksi aina aamuyöllä vessassa ja vaihdan samalla siteen, eli tavallaan kaksi sidettä/yö.
Vaakatasossa vuotaa ulos asti vähemmän, mutta päivät on välillä yhtä tuskaa... Joudun käyttämään yösiteitä päivälläkin ja juoksemaan vessassa vähän väliä vaihtamassa. Välillä oikein tunnen kun lorahtaa ja sitten pitäisi päästä heti vaihtamaan, jos ei halua housuihin punaista länttiä, mikä on "kivaa" vaikkapa kesken työpalaverin... Menkkapäivinä minulla on aina töissä päällä tummat farkut tai tummat, paksut housut + pehvan yli ulottuva tunika-mallinen paita.
hyi helvetti! Normaali tamponi riittää koko yöksi.
Siteet tuntuu kamalilta, käyttääkö joku niitä oikeasti päivisinkin? Tamponilla pärjään hyvin yön yli.
pari vaihtamaan sen. Siltikin voi mennä yli. Herään automaattisesti menkkojen parin ekan yön aikana viimeistään aamuyöstä särkyyn, kun kipulääkkeen vaikutus lakkaa. Lisävarmistuksena mulla on taiteltu pyyhe takapuolen alla.
plus pyyhkeitä peffan alla.
silti joskus tulee vahinkoja
Yksi tavallinen side riittää yön yli aivan hyvin.
Mulle taitais olla kohdunpoisto paikallaan.
Kaksi yösidettä, super tai super plus tamponi ja vielä pyyhe. Kerran yössä herään vessaan, ja vaihdan systeemit :O
eli en koskaan käytä yöllä tampooneja. Mulla ainakin kuivuu kaikki limakalvot ja tulee tulehduksia jos en anna välillä "vuotaa vapaasti". Käytän siis päivisin aina tamponia ja yöllä yösidettä. Yleensä ei tule ylivuotoja mutta oikein runsaina päivinä saatan "jatkaa" sidettä pikkuhousunsuojilla selkäänpäin. Joskus käytän vauvan pisulakanaa suojana sängyssä. Korkeintaan kaks yötä kestää niin runsas vuoto että täytyy vänkslätä, muuten menee normisiteellä yksi per yö ilman ylivuotoja.
ellei sitten joudu yöllä heräilemään/nousemaan. Vuotoöinä kannattaa yrittää nukkua mahdollisimman paikoillaan, ettei pyöri kauheasti. Heti, jos tarttee ylös nousta, niin lähteekin mahlat liikkeelle ja vessaan on päästävä lorottamaan vuodot pois heti.
Vauva ja runsaat vuodot on aina mielenkiintoinen yhdistelmä, kun ei tiedä kumpaa huomioisi ensin.. Otatko vauvan ja samalla lorottaa housut täyteen ja yli vai ryntäätkö ensin vessaan ja annat vauvan itkuttaa ja odottaa sen aikaa.
Koskaan en ole joutunut laittamaan mitään lisävarmistuksia. Oikeastaan mulla tulee yleensä yöllä tosi vähän vuotoa vaikka ei se päivälläkään mitään erityisen runsasta ole.
siteeseen asti.. kerääntyy vaan kaikki ja lähtee liikkeelle heti, kun nouset ylös.
nykyään riittää tavallinen side, johon yöllä tulee pari tippaa
En ole ikinä muulloin käyttänyt kuin synnytyksen jälkeen ja sekin oli ihan kärsimystä.
Tamponia käytän pelkästään ja yöllä riittää sama kuin päivällä, laatua "normal".
Makuuasennossa ei tule kuin pientä tuhrua alushousuun. Sittenylösnoustessa on mentävä suoraan vessaan. Päivällä pikkuhousunsuoja tai liikunnan aikana pienin tamponi. Nyt voi meno muuttua kun laitatin kuparikierukan. Näihin vuotoasioihinvaikuttaa todella käytössä oleva ehkäisy.
on sanoneet että siteet on ällöjä niin minä ainakin käytän kuukautisten aikaan pelkästään siteitä enkä koskaan tampoonia koska vuoto on sen verran vähäistä että ei olisi mitään järkeä käyttää tamponia. Joskus olen niitä käyttänyt mutta tamponi oli aina tosi "kuiva" pois otettaessa vaikka olisi ollut monta tuntia.
Ihan normiside riittää ja sekin pysyy yön ihan puhtaana. Ei mulla ikin yön aikana mene verta siiteeseen ollenkaa.
Parina ekana yönä pitää olla tamponin lisäksi yöside. Muutoin riittää tamponi. Inhoan siteitä.
Normaali side... joskus tuntee kun kylkeä kääntää, että nyt holahti ja aamulla ei tosiaan vessaan asti ehdi kun valuu jo.
Toisena yönä on sitten enää pyyhe alla ja kolmantena ei sitäkään. Niukka vuoto siis :)
ei oo koskaan ollut tarvetta
ohuin side riittää, päivisin pieni tampooni