HYVÄ JOULUMIELI keräys, kenelle siis?
Jäin yh;ksi vm.2006, kolme lasta ja minä, tiukilla mentiin ja tiukilla edelleen mennään, töitä haen joka hemmetin päivä mutta tuntuu niin toivottomalta.
Ystäväni vinkkasi minulle syyskuun lopulla tuosta keräyksestä että olisin mahdollinen avunsaaja (70€;n lahjakortti) joka olisikin ollut meille suuri siunaus (lapsille suuren suuri ilo saada edes yksi oikeasti toivomansa lahja jouluna) mutta karvaasti seinät nausivatkin pystyyn kun lähdin tuosta kyselemään.
Ensiksi MLL;stä käskettiin otta yhteyttä SPR;än josta ohjattiin ottamaan yhteytta oman alueen sosiaalitoimeen, josta eivät osanneet muuta sanoa kuin että käännyppä kirkon tai oman neuvolan puoleen, tässä vaiheessa epäilytti jo pahasti ja suretti suurempi tuleva puhelinlasku (joo näin tiukilla sinnitellään), uusi soitto MLL;ään josta sain suoran numeron SPR;än asiaa hoitavan henkilön juttusille. Hän vannoi että seuraavassa toimeentulotuessa voisin hakea tuota lahjakorttia ja että kyllä minun jos kenen kuuluisi se saada ja että vielä ei ede ole kiire, npusi jo pieni toivon tunne että mitä jos sitä edes kerrankin saisi 70€ "EXTRA RAHAA"..
No tänään tuli päätös jossa luki että kaikki lahjakortit on jo jaettu.
Kenelle?
Ystäväpiirini ei koostu kultalusikoilla syövistä ihmisistä ja kukaan heistä ei tiedä ketään joka olisi tuon lahjakortin joskus saanut!
Viime vuonna keräys tuotti melkein miljoonan ja koskaan ikinä ei minulle ole tästä kukaan tämmöisestä mahdollisuudesta edes maininnut ja vaikka häpeäkseni joudun myöntämään olevani SOSSUN ASIAKAS jo useamman vuoden ajan.
Kommentit (23)
Laittaisitko sähköpostiosoitteesi. Olen etsinyt perhettä, jota auttaa.
Vierailija wrote:
Meinasi itku tulla puolestasi.
Minkäikäiset lapset sinulla on? Tyttöjä ja/tai poikia? Mistä päin olet?
Meillä leluja, leffoja (dvd, videoita) joista voidaan luopua.
Jos voit laittaa mailiosoitteesi tänne niin otan yhteyttä. Jos siis käytetyt kamat kelpaa.
Jos on "köyhä", käytetyt tavarat kelpaavat kunhan ne vain ovat ehjät ja puhtaat, ei kai lahjoittamisen tarkoitus ole siivota omaa romukaappiaan ja käyttää hädänalaisia roskakorina, joille saa antaa joille on kelvattava mikä vain mikä vain, jopa rikkinäistä, koska on köyhä. Ja sitä paitsi, joulun vietto on jo kauan aikaa sitten riistäytynyt käsistä, pitää pöydät notkua ruokia ja lahjoja pitää saada pienen omaisuuden verran. Jos saa muuten syödäkseen jouluna, ei ruokalahjakortille ole mitään tarvetta, etenkin kun sellainen tunnutaan jaettavan "jouluun kuuluu kinkku ja kaikilla ei ole sellaiseen vara" -hengessä. Minkä lisäksi, kuinka moni vaivautuu vertailemaan kinkun ja monen muun elintarvikkeiden kilohintoja, kalliimpaa on ostaa tonnikalaa ja nöttköttiä kuin kokonainen kinkku. Ja mitä lahjoihin tulee, niin aikuiset kuin lapset ovat tasan yhtä ahneita: aikuiset monesti haluavat jonkun uutuuskodinkoneen, jolla ei ole järkikäyttöä (kuka muista leipäkoneen...) tai saatavilla on rajoitetuin ajan tietynväristä tai -toimintoa sisältävää masiina ja lapset leluja, joita halutaan vain siksi, koska muillakin on ja ettei vaan jää paitsi kaveripiiristä. Keräyksiin ei tunnu kelpaavan käytetty vaikka alkuperäistarkoituksensa yhä täyttäisi, kaiken pitää olla upiuutta.
Itku ei koskaan ole tullut myötätunnosta "köyhiä" kohtaan, koska nämä monesti valittavat asioista, jotka ovat paikattavissa ja haluavat samaa kuin muut vain siksi, koska muillakin on. Suuri suru on siitä tullut, miten joulusta on tullut kilpailuhenkinen juhla, jossa mitataan. kenen joulupöytä pursuaa eniten ja vieläpä mitä erilaisempia jouluruokia, kenen joululahjavuori jättää maailman korkeimman vuoren varjoonsa. Rikkailla ja köyhillä ei ole kohtuullisuudentajua kummallakaan!
Hyvää joulumieltä vaan sinnekin! Eipä ole meillä mummot ja papat joulua laittaneet.