Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nimen paljastus etukäteen?

Vierailija
23.11.2010 |

Onko tapana paljastaa vauvan tuleva nimi ennen ristiäisiä kummeille?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai ole mitään yleistä oikeaa tapaa, toiset tykkää pantata, vaikka nimi olisi tiedossa (ihan nauratti tuo tiedot kirjekuoressa kultasepälle), mutta samaa mieltä, ettei ne muiden lasten nimet oikeasti hetkauta suuntaan tai toseen. Vaikka vanhemmat monesti niin ajattelevatkin :) Eräs ystäväni oli ihan myrtynyt, kun paljasti vahingossa vauvansa nimen ennen ristiäisiä sivulauseessa. (ihan niinkuin sillä olisi minulle ollut suuri merkitys).

Minä kyllä kerroin. Ihan sama kertooko joku vai ei, eivät muiden ihmisten lasten nimet kenenkään elämää heilauta suuntaan tai toiseen.

olette tosi lapsellisia. Enkä tajua tuota panttaamistakaan itse näen siinä jonkinlaista naurettavaa huomionhakuisuutta. Ihan kuin muita oikeasti kiinnostaisi lapsenne nimi.

Vierailija
22/22 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kertovat nimen etukäteen, toiset eivät. Jokainen tehköön parhaaksi katsomallaan tavalla.

Meillä esikoisen nimi kerrottiin jo ennen syntymää. Oli nimi pojalle että tytölle.

Toisen kohdalla menetellään varmaan samalla tavalla. Nimet on synnärille mentäessä selvillä ja lasta aletaan heti kutsumaan omalla nimellään.

Ristiäiskutsuunkin kirjoitettiin tyyliin "Tervetuloa tyttäremme [nimi] risiäisiin x.x.xxx"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi