Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina sanotaan että mies pitää jättää heti jos lyö kerran?

Vierailija
23.11.2010 |

Miksi kaikki tuntuu olevan niin yksimielisiä että jos mies lyö edes kerran niin se lyö toisenkin kerran ja että se muuttuu vain pahemmaksi? Toisaalta jos mies pettää vain kerran niin neuvotaan antamaan anteeksi jos mies katuu ja lupaa ettei koskaan tee sitä uudelleen. Mä ainakin mielummin ottaisin sen lyömisen. Olisi helpompi antaa anteeksi kuin pettäminen. Jos mies olisi lyönyt se olisi paljon helpompi kestää kuin tämä katkera suru siitä että mies meni ja petti. Vain yhden kerran.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehessä, joka lyö.. hänessä on jotain vikaa.

Pettäminen voi olla "vahinko" kännissä. Se ei ole luonteenpiirre kaikilla.

Vierailija
2/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi humala oikeuttaa toisen mutta ei toista

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis todella niin, että jos mies lyö kerran, niin se lyö toistekin? Vai onko tämä näitä urbaaneja legendoja? Voihan siis lyöminenkin olla "kännivahinko" ihan niinkuin pettäminenkin.

Vierailija
4/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran löi, ja siitä on yli kymmenen vuotta. Säikähti ja katui.

Ja on sitä kuulkaa kaikenlaisia terapioitakin olemassa miehille, aggressionhallintaa voi opetella.

Tietysti se vaatii tahtoa muuttua, eikä kaikilla miehillä sitä ole, joten jos se tahto ja aito katumus puuttuvat, niin ei kannata pitkään seurailla tilannetta.

Vierailija
5/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeus fyysiseen koskemattomuuteen. Eli lyödä ei todellakaan saa ketään. Pettäminen ei ole laitonta. Äärettömän itsekästä vaan, varsinkin jos on luvannut jollekin uskollisuutta.

Vierailija
6/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi olla kykenemätön puhumaan jos lyö, hän on tosi heikoilla.

Vierailija
7/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehessä, joka lyö.. hänessä on jotain vikaa. Pettäminen voi olla "vahinko" kännissä. Se ei ole luonteenpiirre kaikilla.

JOKAINEN ihminen kykenee raivostumaan niin, että lyö toista. Lyöminen ei siis tarkoita, että miehessä olisi jotain vikaa (välttämättä).

Tärkeämpää olisi miettiä tilannetta, jossa mies löi.

Jos mies lyö siksi, että ruoka ei ole valmista ajoissa, niin kyllä, miehessä on jotain vikaa ja hänet kannattaa heittää ulos jo sen ensimmäisen lyönnin jälkeen.

Jos taas tilanne on vaikkapa sellainen, että nainen itse riehuu ja hakkaa miestä, ja mies sitten hermostuu ja lyö takaisin, niin miksi mies pitäisi heti jättää ja mitä vikaa miehessä on?

Minua on mies lyönyt 2 kertaa, yhdessä olemme olleet lähes 20 vuotta. Olin lyönnit ansainnut ja piste, omalla käytökselläni.

Mieheni ei ole mikään hakkaaja kuitenkaan, enkä pelkää häntä. Rakastava, kiltti mies, jolla kiehui yli kun kohtelin häntä aikoinaan kuin paskaa.

Vierailija
8/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein rikosilmoituksen. Poliisi sanoi: "tiedäthän sitten, että jos joku lyö kerran, hän lyö toisenkin kerran". En uskonut häntä, vaan poikaystävääni, joka pyyteli anteeksi ja vannoi muuttuvansa.

Muuttuiko hän? Ei. Hän oli väkivaltainen. Onneksi pääsin eroon ennenkuin henki lähti. Mutta en koskaan unohda poliisin sanoja.

Pettäminen on pienempi paha mielestäni kuin fyysinen väkivalta. Kukaan ei ole kuollut pettämiseen, väkivaltaan erittäin moni. Yksikin lyönti voi tappaa.

Vierailija
9/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kasvanut sen keskellä ja voin vannoa että se pettäminen on hyvin pieni paha siihen lyömiseen verrattuna ja se todella todella harvoin jää siihen yhteen kertaan. Se vaikuttaa kaikkiin ei pelkästään lyöjään ja lyötyyn. Se tekee elämästä lapsillekin perhehelvettiä ja suosittelen kaikille lähtemistä heti ekan lyönnin jälkeen. Aplle neuvo että älä puhu mitään näin vakavista sioista kun et tiedä mistä puhut.

Vierailija
10/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kasvanut sen keskellä ja voin vannoa että se pettäminen on hyvin pieni paha siihen lyömiseen verrattuna ja se todella todella harvoin jää siihen yhteen kertaan. Se vaikuttaa kaikkiin ei pelkästään lyöjään ja lyötyyn. Se tekee elämästä lapsillekin perhehelvettiä ja suosittelen kaikille lähtemistä heti ekan lyönnin jälkeen. Aplle neuvo että älä puhu mitään näin vakavista sioista kun et tiedä mistä puhut.

Perheväkivalta ja henkeä uhkaava pahoinpitely on tie-ten-kin niin vakava asia, ettei sitä voi rinnastaa pettämiseen. Mutta voihan lyöminenkin jäädä siihen yhteen kertaan - samalla tavalla kuin pettäminen. Miksi ihmiset uskoo että yksi sekoilu kännissä ei tarkoita sitä että mies olisi pettäjä, mutta toinen sekoilu tarkoittaa että mies on hakkaaja?

ap

Vierailija
11/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja molempia teki useaan kertaan, ennenkuin minulle lopulta riitti!

Olisi oikeasti ekasta kerrasta pitänyt lähteä.

Vierailija
12/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulen, että monet meistä tajuavat, että yhtä lailla se pettäjä on altis pettämään uudelleen kuin lyöjä lyömään. Itse en näe asiassa suurta eroa, paitsi tekojen vakavuudessa sitä toki on.

Molemmat voi jäädä yhteen kertaan - tai sitten ei

Perheväkivalta ja henkeä uhkaava pahoinpitely on tie-ten-kin niin vakava asia, ettei sitä voi rinnastaa pettämiseen. Mutta voihan lyöminenkin jäädä siihen yhteen kertaan - samalla tavalla kuin pettäminen. Miksi ihmiset uskoo että yksi sekoilu kännissä ei tarkoita sitä että mies olisi pettäjä, mutta toinen sekoilu tarkoittaa että mies on hakkaaja?

ap

Vierailija
13/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies huomaa että siitä ekasta selviää kuin koira veräjästä vain anteeksi pyytämällä. Itse en jäisi odottamaan tuleeko seuraava isku vaan muuttaisin ainakin toistaiseksi pois...jo ihan lasteni takia.

Vierailija
14/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksia ihan varmasti on, mutta ainakin omalla ja lähipiirin kokemuksella sanoisin heidän olevan vähemmistö.

Ex-mieheni löi minua pienessä hiprakassa kerran, koska uskalsin epäillä häntä pettämisestä (haisi oudolle hajuvedelle ja vaatteet olivat rypyssä kun tuli baarista 3h myöhässä kotiin). Sain lyönnistä mustan silmän ja nenäni murtui. Lähdin seuraavana päivänä äitini luokse ja laitoin eron vireille samantien.

Isäni hakkasi äitiäni monta vuotta, aina lupaili ensimmäisestä kerrasta lähtein sen olevan viimeinen. Ei koskaan ollut. Helvetti loppui isäni kuoltua auto-onnettomuudessa 12 avioliittovuoden jälkeen.

Tästä syystä en itse jäänyt hetkeksikään katselemaan ex-miestäni. Jälkeenpäin olen kuullut yhteisiltä tuttaviltamme että humalassa saattaa olla väkivaltainen sekä vaimoaan että ystäviäänkin kohtaan jos asiat ei mene hänen haluamallaan tavalla. Hyvä siis että lähdin.

Vierailija
15/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toisen kerran löisi tai pettäisi niin sitten kyllä.

Vierailija
16/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tokkopa enää koskaan voisin luottaa ja rakastaa samoin kuin ennen eli aika lailla vääjäämättä se johtaisi eroon kuitenkin. En voisi kuivtellakaan enää samanlaista rakastavaa ja täysin luottamuksellista suhdetta sen jälkeen ja vähempään en kuitenkan tyytyisi joten...

Vierailija
17/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä jäänyt yhteen kertaan, ei. Sanoin että kerran saa anteeksi mutta toisella kerralla lähden. Ja lähdinkin, suoraan sairaalan ensiavusta.

Vierailija
18/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siihen ei kuole, vaikka se toistuisikin. Petäämisen aiheuttama kipu on vain henkistä (joskus harvoin tietty joku tauti, mutta sitä voi tehokkaasti estää käyttämällä kondomia). jos se siis toistuu niin sit voi todeta, että ei onnistunut, nyt erotaan.

Lyömiseen sen sijaan voi kuolla ja todennäköisesti kuoleekin, jos ja kun se toistuu. Siis ihan fyysisesti. Sit on turha enää erotakaan, kun on dedis.

Vierailija
19/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis todella niin, että jos mies lyö kerran, niin se lyö toistekin? Vai onko tämä näitä urbaaneja legendoja? Voihan siis lyöminenkin olla "kännivahinko" ihan niinkuin pettäminenkin.

Yleensä lyönti seuraa henkistä väkivaltaa ja on jo sitä.

Joskus kyse on molemminpuolisesta väkivallasta, nainen raapii, sylkee ja läpsii, haukkuu. Mies ei osaa katkaista kierrettä menemällä pois, vaan vastaa samalla mitalla ja lyö. Molemmat tarvitsevat apua ja ovat väkivaltaisia.

Harva ihminen sitä joka tilanteessa on nyrkit pystyssä, tarvitsee se provosoinnin, joskus mitättömänkin.

Vierailija
20/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole! Jokainen normaali ihminen kykenee sen verran hillitsemään itseään. Näin voi väittää vain sellainen idiootti joka puolustelee esim lasten lyömistäkin. Hyi helvetti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi