Antaisitko lapsesi kaveerata satanistivanhempien lapsen kanssa?
Kommentit (36)
paljon kuin uskovaistenkin. Eli ihan ok, riippuu tietysti aina tyypistä. Saatananpalvojat sitten asia erikseen...
koska se on erityislapsi ja satanistithan on sitä mieltä että nirri pois vaan heikommilta, arvottomilta paskoilta. Sääli on sairautta ja empatia vielä pahempaa.
Mä en todennäköisesti edes tietäis, että ne on satanisteja.
Taidetaan nyt pahasti sekoittaa saatananpalvonta ja satanismi keskenään.
http://www.pakanaverkko.fi/uskonnoista/satanismi
antaisin. Pohjimmiltaan aika hyvä ajatusmaailma sielläkin takana on. Toisaalta joitakin asioita pitäisi ehkä selittää lapselle.
kristitty
lapsen kanssa en antaisi kaveerata. Mahtaisivat olla aika outoja tyyppejä. Mutta itsekseen jos ajattelevat mitä tykkäävät, lähipiirinsä kanssa ehkä asiasta juttelevat, niin se ei haittaa. Julistuksellisia tyyppejä muutenkin tekee mieli välttää, edustavat sitten mitä näkemystä hyvänsä.
lasteni nykyisten kaverienkaan vanhemmat edustaa
En todellakaan ole satanisti, mutta joskus "ääriuskovaiset" tuntuvat vielä uhkaavammilta.
Muslimit opettavat tappamaan ja vihaamaan, satanisti hörhöilevät eivätkä koita käännyttää lapsiasi. Muslimit ja natsit, siinä kaksi ryhmää, joiden kanssa lapseni ei leiki, ehkä yksi syy siihen on se, että olen israelilaisen kanssa naimisissa.
En mä nykyistenkään kavereiden vanhempien ideologioita tiedä, voivat olla kommareita tai anarkisteja tai muslimeja tai katolilaisia tai ortodokseja tai oikeistolaisia tai vegaaneja tai hippejä tai uusnatseja tai pasifisteja tai vaikka saatananpalvojia.
lapsen kanssa en antaisi kaveerata. Mahtaisivat olla aika outoja tyyppejä. Mutta itsekseen jos ajattelevat mitä tykkäävät, lähipiirinsä kanssa ehkä asiasta juttelevat, niin se ei haittaa. Julistuksellisia tyyppejä muutenkin tekee mieli välttää, edustavat sitten mitä näkemystä hyvänsä.
niinpä! ei se, mihin vanhempi uskoo, vaan se miten käyttäytyy. jos antaa lasten leikkiä rauhassa ja pitää huolta et kaikki on ok, niin annan kaveerata. mut jos alkaa tuputtaa omia uskomuksiaan jne niin sais se lapsen kaveri tulla meille leikkimään
miksi en? Annan lasteni kaveerata myös mamujen kanssa vaikka olen itse rasisti.
Kyllä lasten täytyy itse saada päättää omat kaverit,eriasia sitten jos esim. rikoksia,huumeita yms tulisi kuvaan.
Pidän itseäni avoimena satanistina siinä suhteessa, että en häpeä tms. asiaa, mutta en ole joka käänteessä sitä mainostamassakaan. Toisin kuin monet uskovaiset, en ole käännyttämässä ketään =D Toki kerron asiasta jos jotakuta kiinnostaa asia.
Ulkoisesti kait satanismia ei kai voi edes huomatakaan. Toki pukeudun lähinnä mustaan (mikä siis varmaan aika voimakkaasti liitetään satanismiin tms.) mutta vaatetyylini nyt sattuu olemaan gootti. On ollut jo ennen kuin tutustuin satanismiin.
-kakkonen-
Tuo ei minua huolestuttaisi, vaan sellaiset porukat huolestuttaisi, jos oltaisiin ihan äärikristittyjä. Tämä ilmenisi suvaitsemattomuutena, toisten käännyttämisenä ja saarnaamisena
juuri sellaisia vauhkoja, jotka tuputtavat käsityksiään puolitutuille ja vieraillekin, tyyliin lapsen päiväkotikavereiden vanhemmille. Ja lapsen ollessa vierailulla heidän kodissaan, satanismi olisi jotenkin runsaasti puheissa esillä. Kakkosen omakuvauksesta päätellen sun lasten kanssa kaveeraamisessa ei olisi mulle ongelmaa :)
8
juuri sellaisia vauhkoja, jotka tuputtavat käsityksiään puolitutuille ja vieraillekin, tyyliin lapsen päiväkotikavereiden vanhemmille. Ja lapsen ollessa vierailulla heidän kodissaan, satanismi olisi jotenkin runsaasti puheissa esillä. Kakkosen omakuvauksesta päätellen sun lasten kanssa kaveeraamisessa ei olisi mulle ongelmaa :)
8
enpä usko että he käännyttävät tai harjoittavat muunkaanlaista ideologiansa tuputusta.
Olihan tuolla linkissäkin sellainen sääntö, että "älä jaa mielipiteitä tai neuvoja ellei sinulta niitä pyydetä"
ja hän opettaa lapsiaan rakastamaan.
leikkiä kenenkään sellaisen lapsen kanssa, jonka vanhempien aivotoiminnassa saatana on kova juttu!
koska kristittynä ajatusmaailma aivan eri.
oman vakaumukseni (satanismi) vuoksi. Nro 2:n kanssa menee mielipiteet ja tavat "avoimen satanismin" puolesta yksiin.
En kasvata lastani satanistiksi (tai muuksikaan), mutta en voi väittää etteikö arvomaailmani heijastuisi kasvatukseenkin (kenenpä ei heijastuisi).
Mieheni on taas buddhalaisuuteen taipuva ateisti.
Saa nähdä mitä lapsesta tulee :D
Koska tunnen itseni enemmän satanistiksi kuin kristytyksi, ateistiksi tai agnostikoksi.
Usko pois, ihan tavallisia ihmisiä mekin ollaan =)