Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä verran lasta saa arvostella tämän kuullen?

Vierailija
23.11.2010 |

Mieheni piti minulle saarnan kun sanoin ystäväperheen kylässä ollessa että meidän 4 v:llä taitaa olla vaikea ikä, kaikki on koko ajan huonosti ja känkkäränkkästi. Miehen pointti oli että lapsi tajuaa ja pahoittaa mielensä.

Itse olen samaa mieltä miehen kanssa siinä, että varmaan lapsi tajuaakin, mutta minusta tuo nyt ei ollut mitenkään pahasti sanottu. Sitä paitsi jollei lasten kuullen saa kuulumisia, myös niitä ei nami-nami-positiivisia, kertoa, niin kertomatta jäävät, koska yleensä aina on lapsetkin mukana kun kavereita nähdään.

Ajatuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl yleensä lapset käyttäytyvät sen mukaisesti miten ympäristö odottaa/olettaa hänen käyttäytyvän... eli jos paljon haukutaan kurittomaksi niin uskoo että on kuriton ja käyttäytyykin sen lailla. itse en lähtisi arvostelemaan lapsiani heidän kuullen muille vaan kertoisin hyviä puolia ja asioita. jos on jotain valittamista niin lapselle voi pitää puhuttelun ilman ulkopuolisia

Vierailija
2/3 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niinkään se, että lapsi kuulee arvostelua itsetään - sitähän ei voi eikä oikeastaan ole tarkoituskaan kokonaan välttää, vaikka toki on pysyttävä järkevissä rajoissa ettei kaikki ole pelkkää moittimista - , vaan se, että lapsi joutuu kuulemaan, miten äiti juoruaa hänen asioitaan ulkopuolisille.

Sunkin mielestäs on varmaan eri asia, jos perheen sisällä sulle todetaan, että "oot tänään aika sietämättömän kärtyisä, rauhotu nyt vähän", kuin jos miehesi naureskelee tutuntutuille, että "vaimolla on varmaan pms". Vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ominaisuuksia. Eikä käyttäytymistäkään saa arvostella jatkuvasti.