Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttövauvan pyllynpesusta

Vierailija
23.11.2010 |

En tiedä, miten muotoilisin kysymykseni, ettei kaikki luule tätä provoksi. Olen vain vähän ulapalla oleva yhden lapsen äiti :)

Tyttömme on nyt 2kk ja huomasin eilen kun vaihtelin vauvalle kuivaa vaippaa, että kakkaa oli jäänyt vielä emättimen 'suulle'. No, uudestaan pesulle. Kakka oli vielä jäänyt sinne ja vähäsen emättimen sisäänkin. Onko minulla huono pesutekniikka? En halua alkaa 'sorkkimaan', mutta eihän se ole hyväksi jos kakkaa jää vaippa-alueelle? Olen ihan höhlä :( Kiitos jos viitsitte auttaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse varsinaisesti kaivella.

Käytä puhdistuspyyhettä jos homma tuntuu oudolle.

Vierailija
2/12 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkaa menee usein häpyhuulien väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista möhnää siellä voi ollakin eikä sitä tartte pestä pois. Älä siis kaivele!

Vierailija
4/12 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvittaessa pesaisin myös pimpsan puolen ja lopuksihan sinä voit hoitopöydällä viimeistellä puhdistuksen puhdistusliinoilla, jos huomaat, että jotain on vielä jäänyt.

Vaippa pois -> pesu -> tarvittaessa lisäpuhdistus liinoilla -> uusi vaippa.

Vierailija
5/12 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jää vielä kakkaa tuonne emättimen tietämille. On tosi hankala saada sitä ihan vesipesussa pois.

Vierailija
6/12 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"taputan" kevyesti vettä hanan alla pimpin kohdalla, jolloin vesi huuhtoo kakan pois niin ettei tarvitse levitellä tai ronkkia paikkoja

itsellänikin tyttö tuntui jotenkin "hankalalta" pestä kahden pojan jälkeen :)

Vierailija
7/12 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä suojaeritettä (valkoista) mitä vastasyntyneillä on, ei saanut heti pestä/ottaa pois.

Meillä se lähti sit siinä, kun siskoni vaihtoi vaippoja ja putsasi sit puhdistuspyyhkeillä kaiken pois. :) Oli unohtanut, että sen kuuluukin olla siellä, vaikka tyttölapsi on itselläänkin. Mut eipä tuosta mitään haittaa tullut myöhemmin.

Vierailija
8/12 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon saattaa emättimeen mennä. Joten silleen ensin huiluttelet kädellä isoimmat kakat pois ja sitten vauvan etupuolelta taakse päin pesuliikkeillä.

Nyt kannattaa kyllä vaikka pyyhkeen reunalla tai vanulapulla puhdistaa se emätin. (Ota vaikka kuppiin vettä ja kostuta siinä se lappu. Ja jos ei silläkään lähde niin sitten öljyllä ja vanulapuilla. Vanupuikkoa ei varmaan kannata emättimeen laittaa. Mutta jos siinä ulkopuolella on joku ahdas kohta niin oikein oikein oikein varovasti sitten sillä!

Ja jos olet epävarma niin neuvolastakin voi/SAA kysyä tyhmiltäkin kuulostavia asioita!

Eikä tuo ollu tyhmä kysymys! Ei kaikkea voi tietää luonnostaan! :)

Vierailija
9/12 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä mitään sorkikaan,siksi täällä kyselinkin vinkkejä :) Pesen tytön myös etupuolelta, mutta kakkaa näyttäisi silti jäävän hieman häpyhuulien väliin. Kiitos avusta!

ap

Vierailija
10/12 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii lisänä ceridal-öljy. sitä olen suihkuttanut häpyhuultenväliin jos olen ollut yhtään epävarma, että sinne olisi vielä kakkaa voinut jäädä. kakka on sitten öljyn mukana huuhtoutunut pois ja öljy suojannut herkkiä limakalvoja.

Vierailija
11/12 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mistään pedofiliasta ole kyse, kun lapsensa pimpsan pesee. Hieman turhaa kainostelua tuntuu täällä olevan.

Kyllä vesipesu menee sillai edestä taaksepäin sormella saa enimmät vetäistyä pois, eikä tartte mitenkään kaivella tms. Ja loppu putsaus ihan pyyhkimällä ja kyllä niitä genitaaleja voi sen verran levittää, että katsoo, että tulee puhdasta. Ei sinne nyt silkkaa kainouttaan kannata mitään muhuuttamaan jättää.

Te olette lapsenne vanhempia ja tóimitte lapsen parhaaksi.

Vierailija
12/12 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me saatiin neuvolatädiltä vinkki, joka osoittautui hyväksi. eli pese suurimmat kakat lavuaarin alla pois ja sitte laita tyttö pesuvatiin siihen tavalliseen pesuasentoon ja "heittele" vettä etupuolelle niin jo lähtee loput kakit pois. kuullostaa hitaalta hommalta mutta ei todellisuudessa ole:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi