Alkaa pinna koht menee tohon 11kk vauvaan
SE EI NUKU!!! herää JOKA YÖ vähintään kerran huutamaan vellipullonsa perään.... 2 isompaa lopetti vellit 6kk ja nukkuneet siitä asti kaikki yöt heräämättä. Tämä meidän koliikki vauva iltatähti on huutanut nyt 11kk JOKA YÖ.... se huutaa niin kovaa kun keuhkoista lähtee.. miten helvetissä vois edes miettiisille tääl unikouluu kun on vaan 3h+kk ja ei ole sille tyhjää huonetta jossa voisi muutaman yön kouluttaa sitä.... hermot ei enää kestä kun ei ikinä saa nukkua... ja toooooosi harvoin sitä saa ees kellekkään hoitoon... itse olen AIVAN ALUUSTA ASTI EPÄILLYT JOTAIN maito-allergiaa tms... jotain suolisto ongelmaa... ummetusta sillä on ollut 2vko iästä asti... ja yöllä usein itkee ja sit pieree... hyvällä tuurilla riittää tutti, mut sit jossain vaiheessa tulee se "vellipullo huuto"...
Kommentit (48)
Minä imetin tuon ikäistä aikoinaan ja ei tarvinnut hiipiä keittiöön..
mutta me olemme mieheni kanssa ainoastaan äärettömän kiitollisia lapsestamme, meille on ihan sama tuleeko hän meidät herättämään tulevaisuudessa öisin...viisi vuotta kesti että lapsi saatiin ja niiden lukuisten keskenmenojen jälkeen on vain ihmeellistä herätä öisin vauvan tuhinaan. Asiat voi nähdä niin monelta kantilta, joku voi tuon tekstisi jälkeen itkeä tyhjää syliään ja ajattelee että ottaisi mielellään sinulta tuon vajaan vuoden vanhan...
Tuo on ihan normaalia!!!
Teitä on vain siunattu aiemmin harvinaisen helpoilla nukkujilla. Mun lapset on kaikki heräilleet lähemmäs 2 vuotta ja monet heräilee vielä yli 3-vuotiainakin.
Tuon sietämisessä ratkaisee oma asenteesi, lapsessa ei ole mitään vikaa. Anna adoptioon, jos et itse kestä, saa varmaan paremman kodin.
Anna toiselle se pullo. Meidän keskimmäinen poika oli 1,6v ku suostu nukkumaan ilman pulloa. Miksi ihmeessä huudattaa. Tai sit sun tarvii syöttää iltapuurot myöhemmin?
mutta me olemme mieheni kanssa ainoastaan äärettömän kiitollisia lapsestamme, meille on ihan sama tuleeko hän meidät herättämään tulevaisuudessa öisin...viisi vuotta kesti että lapsi saatiin ja niiden lukuisten keskenmenojen jälkeen on vain ihmeellistä herätä öisin vauvan tuhinaan. Asiat voi nähdä niin monelta kantilta, joku voi tuon tekstisi jälkeen itkeä tyhjää syliään ja ajattelee että ottaisi mielellään sinulta tuon vajaan vuoden vanhan...
Että tuntuu ettei kertakaikkiaan jaksa enää. Tai ainakin ärsyttää kun pitää nousta ylös. Jos ei niin hyvä juttu. Onnea vauvasta!
Mullakin on ollut useampi kappale tyyppia "kerran tunnissa" ekan vuoden ajan, ja useamman kerran yossa senkin jalkeen...
meillä on poikalapsi joka herää kolmen maissa kuin ohjelmoitu siihen.Minä olen mies jolla invalideetti eli yö unilla ei niin väliä. otan vauvan sylii että se kuulee sydämmen lyöntini,sitten vaihdan vaipat ja yleensä saan varoa pissa suihkua,ja väitän että pikkumies nauraa tempulleen. Seuraavaksi otan vaimon rinnan pyyhin sen kostealla paperilla,ja pistän pojan syömään,ite kerkeän käydä vessassa taikka tupakilla joskus pitää kyllä tissi vaihtaa,vaikka vaimo tuottaa maitoa yli oman tarpeen. sitten vaan poju varpasänkyyn ja herää klo 9.00. vaimo ei edes herää yöllä,mikä on hyvä juttu.eli tissi on pop.ns. häirikkö lapsi voi olla syntymä nivelreuma tai suolisto häiriä kysykää erikoislääkäriltä.Itse syntymästi asti luustonliikakasvu ja vieläkin syön erittäin vahvoja lääkkeitä, huomattiin vasta 3vuotiaana.
meillä on poikalapsi joka herää kolmen maissa kuin ohjelmoitu siihen.Minä olen mies jolla invalideetti eli yö unilla ei niin väliä. otan vauvan sylii että se kuulee sydämmen lyöntini,sitten vaihdan vaipat ja yleensä saan varoa pissa suihkua,ja väitän että pikkumies nauraa tempulleen. Seuraavaksi otan vaimon rinnan pyyhin sen kostealla paperilla,ja pistän pojan syömään,ite kerkeän käydä vessassa taikka tupakilla joskus pitää kyllä tissi vaihtaa,vaikka vaimo tuottaa maitoa yli oman tarpeen. sitten vaan poju varpasänkyyn ja herää klo 9.00. vaimo ei edes herää yöllä,mikä on hyvä juttu.eli tissi on pop.ns. häirikkö lapsi voi olla syntymä nivelreuma tai suolisto häiriä kysykää erikoislääkäriltä.Itse syntymästi asti luustonliikakasvu ja vieläkin syön erittäin vahvoja lääkkeitä, huomattiin vasta 3vuotiaana.
anteeksi mutta mun on pakko sanoa tähän jotain,tuli vähän kurja olo kun luin joitaion näitä viestejä
meilläkin yritettiin lasta 3 vuotta,ihanan pienen tytön saimmekin mutta äkillisesti menetimme hänet 2 kuukauden iässä harvinaiseen virus sairauteen.
onneksemme tulimme muutaman kuukauden päästä uudelleen raskaaksi ja voin sanoa kun rakas poikamme syntyi hän tuntui pieneltä ihmeeltä ja sanoin jo raskaus aikana itselleni että vaikka joutuisin valvomaan yöt loppu ikäni en koskaan valittaisi itkuista tai unettomista öistä,kunhan hän vain jäisi henkiin...
nyt hän täyttää 2 ja nukkuu hyvin ym mutta tämän kahden vuoden aikana meillä oli samaa yö huutoa noin parin tunnin välein 6 kuukauden ajan,ja se otti koville. ei minunkaan tunteeni lastani kohtaan aina olleet positiivisia,hermot meni vauvaan vaikka tiesinkin ettei se ollut tahallista raukka pieneltä...älkää siis please lähtekö haukkumaan toisia jotka avoimesti vaan kertovat mielipahastaan ja hakevat apua,enpä usko että se auttaa ketään joka jo varmaan potee huonoa omatuntoa kun oma rakas vauva käy hermoille
Meidän poika on jo 1,5v mutta herää joka yö 4+ kertaa itkemään ja haluaa maitoa. Mun mielestä kerran yössä ei ole kamalan rankkaa. Joisko vellin huoneenlämpöisenä jos otat vaan pullon ja tetran sängyn viereen ja laitat siinä pulloon ettei tarvii mennä lämmittelemään erikseen. Kyllä ne sitten joskus alkavat nukkua, jaksuja siihen saakka!
Vain yksi herätys yöllä vaikka vielä alle 1-vuotias... Kyllä nuo erittäin hyväuniset lapset taitavat olla vähemmistössä, joten ap on itse asiassa tosi onnekas, kun on ollut niin hyväuniset lapset!!
Tosin tuo yksikin syöminen voi olla tapa, josta lempeällä unikoululla voisi päästä eroon. Kannattaisi kokeilla, jos herätys niin rassaa. Voisiko mies ja vanhemmat lapset mennä vaikka mummolaan tms. joku viikonloppu, ja sinä jäisit unikouluttamaan vauvaa? Meillä heräilyjä oli yössä 4-10 kpl ja lopulta väsyin siihen niin 9kk tienoilla, että vastoin alkuperäistä ajatustani aloitimme unikoulun. Ja yöt rauhoittuivat hyvin nopeasti. Nyt vauva joko nukkuu koko yön (aivan ihanaa!!) tai ainakin pärjätään kerran pari tapahtuvalla taputtelulla. Siltikin olen sitä mieltä, että nyt tämä vauva nukkuu ja hyvin... kaikki on niin suhteellista.
jonkinlaista ongelmaa maidon sietämisessä, niin lopeta vellin antaminen, eikö siinäkin ole maitoa (maitojauhetta tms.). Kysy neuvolasta mitä voi antaa (kauramaitoa?). Eihän se ummetus terveen vauvan merkki ole.
Kuten monet ovat sanoneet, ei kerran yössä herääminen pahalta kuulosta ottaen huomioon, että vauva on alle vuoden vanha. Tsemppiä!
eikö ihminen (äiti varsinkaan) saa olla koskaan väsynyt tai kyllästynyt? Jäi mietityttämään nuo pari vastausta "anna adoptioon" tai "olisit kiitollinen lapsesta".. Mullakin on maailman ihanin 2v tyttö mutta kyllä se välillä raastaa hermoja! En silti kadu että lapsen menin tekemään. Jos tuntuu ettei jaksa niin siitä pitää puhua tai vaikka kirjottaa tänne! Koita ap jaksaa!
Omat lapseni ovat Väestöliiton tuotoksia, isolla rahalla ja vaivalla tehtyjä. Silti yöheräämiset ovat tuntuneet tosi vaikeilta. Pitääkö lapsettoman todellakin vain iloita kaikesta väsymyksen keskellä? Ei!
Lapsettomuudesta kärsinyt on aivan samanlainen äiti kuin muutkin heikkouksineen kaikkineen.
Ja tuosta heräämisen tuskasta. Itsekin muistan, että se yksi herääminen lähellä vuoden ikää tuotti suurta tuskaa. Aivan pienen kanssa äidin hormonitoiminta auttaa jaksamaan, mutta vuoden kuluttua siitä ei enää ole apua, varsinkaan jos ei imetä. Meillä tuo yksi herääminen syömään (imetys) loppui juuri ennen 1v ikää ihan itsestään. Oletko koettanut tarjota vettä? Joskus se kuulemma auttaa. Lapsi ei viitsi veden takia heräillä :)
Voimia, pian se loppuu!
Onpas inhottavia ihmisiä täälä. Ihmiset kestää väsymystä eri tavoin, ja kyllä äiti voi olla väsynyt, ei se tee kenestäkään huonoa äitiä, että sen myöntää.
Tsemppiä kaikille yökukkujille!
Koko viestiketjua en lukenut, enkä oikein osaa ja tohdi neuvoa, mutta ap:lle:
Hirmuisesti lähettäisin voimia jos pystyisin, tätä tämä joidenkin kohdalla on...
Toivottavsti itkun syy löytyy, jos on jotain allergiaa, tai sitten muuten helpottaa :)
Voimia, voimia, voimia!
Kiitos kaikille järkeville vastaajille... neiti täyttää kohta 12kk ja edelleen se herää sen kerran yössä ottamaan pullonsa... joskus annan velliä ja joskus maitoa... ei näytä olevan merkitystä pullon sisällöllä tai lämpötilalla, kunhan se vaan saa jotain mitä lutkuttaa :) Myös heräilee välillä kitisee mut nukahtaa ite uudestaan melko nopeesti. Olemme siirtyneet jo "normiruokaan ja maitoon". Eli tyttö syö ja juo kaikkea mitä muutkin ja eroa en ole huomannut entiseen. Edelleen varmaan suolistossa on jotain ongelmaa, koska kakka ei tule päivittäin ja joskus tulee kiviä ja joskus löysää... päivisin on tyytyväinen ja iloinen, joskin todella tempperamenttinen. On tulisin sielu näistä kolmesta muksustamme ;) Yritämme joulun aikaan kokeilla jonkinmoista unikoulua... saas nähdä mitä tulee...
ainakin kerran yössä.. on sulla murheet. meillä herää vähintään tunnin välein ja lopulta noustaan jopa ennen kuutta
Kerran kun on nukkunu 1-2h ja aamuyöstä toisen kerran. Karjuu niin kauan kunnes saa sen maitopullon. En koe ongelmana, kun on niin helppoa käydä lämmittämässä vähän maitoa. Sitten ehkä parin kolmen kuukauden päästä on tarkoitus vierottaa tästä tavasta, mutta nyt en jaksa kun vasta vähän aikaa sitten on päästy näin helppoihin öihin.