Saako teillä pomppia sohvalla?
Meillä EI ja mua ottaa aivoon, kun lasten kaveri pomppii sohvalla minkä ehtii. Kieltäminen auttaa noin sekunniksi. Suurinta huvia on juosta sohvaa kohti ja pompata sille niin, että sohva liikuu eteenpäin.
Kommentit (46)
Tekee hyvää lasten motoriikan kehitykselle, joka taas auttaa oppimaan uusia asioita. Lapsille on tehty selväksi, että kylässä ei saa hyppiä, vain kotona.
Tekee tosi hyvää lapsen hyppiä, pomppia ja kiipeillä. Meillä saa tämän lisäksi myös juosta. Jos ajatellaan vaikka taaperoa, joka pääsee päivän aikana noin kahdeksi tunniksi ulos, niin aika vähälle jää motorinen harjoittelu.
Kerrostalossa voi nimittäin alakerran naapurillakin olla mielipide lapsosten pomppimisesta, etenkin jos se on jatkuvaa. Meidän yläkerran kullannuput loikkivat sohvaLTA parhaimmillaan pari-kolme tuntia illassa. Kuunneltuani heidän pomppimistaan nyt kolmen vuoden ajan, olen päättänyt, että niin kauan kun kerrostalossa asumme, saavat lapsoset pomppia ulkosalla. Muutto on kyllä mielessä, mutta taloudellisesti mahdollinen vasta parin vuoden päästä.
En ole mikään Viljonka, ja lopulta se aika kun lapset pomppii sohvilla on NIIIIIN lyhyt, LIIIAN lyhyt.
lapset saavat joskus. Meillä on varajousipatja, joka on joskus olohuoneessa vain pomppimista varten.
Meidän lasten kaveri haluaisi pomppia parisängyssämme ja sen olemme kieltäneet selvästi. Sinne ei mennä edes istuskelemaan.
Saa, jos löytyy 4000 euroa ylimääräistä, jos sohva hajoaa.
Kallis (tuhanisa euroja), joten se ei ole mikään pomppulinna.
ei ole kannattavaa sijoittaa samaan talouteen??
:D
:D MITEN IHMEESSÄ sohvan saa pomppimalla hajalle?!?!
Eli mieluummin sitten jokin pehmuke - vaikka se sohva alla ja kerrostalossa naapurikin kiittää ;) Sohvalta ei ole meillä suotavaa hypätä alas, ellei alapuolella ole vaikka sitten sohvatyyny eristeenä. Em. syystä.
:D
Sohvilla ei hypitä, vaan niillä istutaan tai löhötään. Ymmärrän toki, että tämä voi olla joillekin täysin ylitsepääsemätön kasvatusongelma, mutta meillä menee arvosohva, vaikka on lapsia.
Sohvalla ei saa pomppia, koska se on musta huono pomppimispaikka. Liian kapea.
Vanhempien sängyllä saa pomppia niin kauan kunnes ostetaan uusi. Uusi ostetaan kun nuorin on 2-3 vuotta.
Juostakin sisällä saa. Ja hyppiä patjalla (ihan hyppimistä varten säästetty).
Kerrostalossa asutaan, kulmahuoneistossa. Alakerran naapuri otetaan huomioon kyllä. Yritetään riehua mahdollisimman paljon ulkona. Sisällä lapsi ei sitten jaksakaan riehua läheskään joka päivä, ja silloinkin vain n. puoli tuntia kerrallaan.
Naapurin kanssa ollaan ihan hyvässä hengessä keskusteltu, ja hänkin on sanonut että ei häntä kohtuulliset elämisen äänet häiritse.
Kerrostalossa voi nimittäin alakerran naapurillakin olla mielipide lapsosten pomppimisesta, etenkin jos se on jatkuvaa. Meidän yläkerran kullannuput loikkivat sohvaLTA parhaimmillaan pari-kolme tuntia illassa. Kuunneltuani heidän pomppimistaan nyt kolmen vuoden ajan, olen päättänyt, että niin kauan kun kerrostalossa asumme, saavat lapsoset pomppia ulkosalla. Muutto on kyllä mielessä, mutta taloudellisesti mahdollinen vasta parin vuoden päästä.
:DNo meillä lapsia kasvatetaan. Sohvilla ei hypitä, vaan niillä istutaan tai löhötään. Ymmärrän toki, että tämä voi olla joillekin täysin ylitsepääsemätön kasvatusongelma, mutta meillä menee arvosohva, vaikka on lapsia.
Titenkin vieraassa paikassa ei sohvilla hypitä, mutta mitä lapsi aikuisena hyötyy siitä, että lapsena ei saanut kasvatussyistä hyppiä kotona sohvalla?
":D MITEN IHMEESSÄ sohvan saa pomppimalla hajalle?!?!"
No minä olen saanut kylässä ollessani vierassängyn hajalle ihan naimalla.
...ihan sitä varten että kestävät lapsiperheen elämää.
Enemmän olisin huolissani jos nuo poikaviikarit eivät lainkaan hyppisi, kiipeilisi, juoksisi jne. Onneksi on tilaakin temmeltää omakotitalossa.
":D MITEN IHMEESSÄ sohvan saa pomppimalla hajalle?!?!"
No minä olen saanut kylässä ollessani vierassängyn hajalle ihan naimalla.
Vastasin jo aiemmin, että meillä sohvalla saa pomppia. Eikä sitä estä, että on varsin uusi, 2000 euron sohva (meille iso investointi). Olen ajatellut sen niin, että lapsiperheessä huonekalut eivät ole ikuisia. Tarvittaessa sohva voidaan päällystää uudelleen. Runko on laadukas, joten sen puoleen se onnistuu.
Jos sohvalla pompii enemmän kuin 2-3 lasta, sitten on jo turvallisuusriski, että jollekin sattuu jotain. Silloin pomppimiset siirrettävä muualle.
Meillä ei myöskään kiipeillä pöydille seisomaan tai istumaan kuten joissakin huusholleissa saa tehdä.
Meillä on minun valitsema, todella, todella kallis ja minun suuresti rakastama valtava nahkasohva. Siihen saa ISTUA, jos minä annan luvan. Se on iiihaana!