Minkä ikäisen lapsen/nuoren kanssa menisit Iron Maidenin keikalle?
Siinäpä se. Mukaan tietysti asianmukaiset kuulosuojaimet.
Kommentit (41)
mutta kyllä voisin aika pienenkin lapsen kanssa mennä. Jos kerran olisi asianmukaiset kuulosuojaimet eikä nyt ihan eturiviin menisi heilumaan niin en keksi syytä miksi ei voisi mennä.
Sitten mietin, että miksi? En jaksa uskoa Maidenin lavashow:n olevan kovinkaan pelottava (Eddiestä huolimatta). Kuulosuojainten käyttäminen ei taas ole ikäsidonnainen asia - niitä käytetään joka tapauksessa.
Humalaisia taas lapsi voi nähdä muuallakin ja kun itse olisin tietysti selvinpäin.
Mutta 6v. nauttii kovasti Iron Maidenin musiikista (se soi nytkin).
Harva bändi kai ajattelee tekevänsä musiikkia tietylle ikäluokalle (lapsille suunnattuja bändejä lukuunottamatta). Usein musiikki suunnataan tietystä tyylistä pitäville; rockia rockista pitäville, iskelmää iskelmistä pitäville jne.
Iron Maidenia vanhempiensa kanssa ja mennä sitten rock-konserttiin samaa musaa kuuntelemaan. Näkisikö 6-vuotias siellä tungoksessa mitään, nauttisiko siitä menosta ja musiikista kuulosuojaimet päässä?
No en todellakaan veisi 6-vuotiasta katsomaan tällaista
En keksi mitään syytä miksi ei voisi viedä.
josta siis näkee ihan hyvin. Seisomapaikalle en lähtisi itsekään, kun olen niin lyhyt etten ikinä näe mitään :D
Istumakatsomoissa meno on yleensä myös rauhallisempaa.
Pystytkö aikuisena asettumaan 6-vuotiaan asemaan ja ottamaan huomioon kaikki konserttipaikan olosuhteet siltä kantilta että ovatko ne 6-vuotiaan näkökulmasta kivoja kokemuksia?
niin eihän tuossa oikeasti ole mitään estettä mennä 6-vuotiaan kanssa! Ja Iron maidenilla ei kyllä ole mitään tekemistä satanismin kanssa.:D
Pystytkö aikuisena asettumaan 6-vuotiaan asemaan ja ottamaan huomioon kaikki konserttipaikan olosuhteet siltä kantilta että ovatko ne 6-vuotiaan näkökulmasta kivoja kokemuksia?
Tämä voi olla hyvin lapsikohtaista. Tiedän, että hän ei häiriinny tungoksesta. Melutasokin pysyy aisoissa asiallisten suojainten kanssa.
Mutta että onko keikka kiva kokemus? En tiedä. Eihän kaikki aikuisetkaan nauti keikoista.
oli kovin ihastunut kyseiseen bändiin. No, kuulosuojaimista huolimatta kävi ilmi että poika on yliherkkä äänille ja joutui aivan pois tolaltaan siitä metelistä, pakko oli lähteä pois.
Sama ilmiö toistui sitten siskonsa kohdalla, kun vietiin Disneyn jääshowta katsomaan, äänet oli niin kovia että piti lähteä sieltäkin kesken pois.
Meidän lapset tosin taitaa olla vähän poikkeuksellisen ääniyliherkkiä.
Jos näyttää siltä, että ei ole hyvä olla, niin sitten pois.
Noin muuten en ole havainnut ääniyliherkkyyttä. Jos olisin, niin en varmaan edes harkitsisi keikkaa.
Mutta jos maidenin musiikista pitää ja etenkin istumakatsomoon, niin sinne vaan! Maiden on ihan mahtava livebändi ja tuskin enää kovin montaa vuotta keikkailee, pelkäänpä. Noin pieni ei taida vielä englantia osata (?) mutta vaikka osaisikin, niin se on maidenissa miusta mahtavaa. että ottaa huomioon myös lapsifanit; eli kielenkäyttö ja jutut on ihan siistiä. No tosin viimevuoden Sonispheressä tais muutama ruma sanakin irrota, mutta siellä nyt oli olosuhteet legendaariset. Mutta tosiaan kyseessä on bändi, jonka ei tarvitse ostaa rock-uskottavuutta kiroilulla tai rasvaisilla jutuilla toisin kun monen muun bändin (Metallica on toinen, josta voin sanoa samaa).
Oli 6 vuotias kun käytiin Judas Priestin keikalla.
Oli istumapaikka ja kuulosuojaimet.
On pojan lempibändi joten tottakai pääsi mukaan :)
Tykkäs tosi lujaa eikä oo mitään traumoja ainakaan näin 3 vuoden jälkeen tullut :)
En ole ollut Maidenin keikalla koskaan enkä mikään iso fani ole muutenkaan (Brucen soolotuotanto kolisee minulle paremmin).
Judas Priest on myös meidän 6v. suosikkeihin kuuluva bändi =)
on...onko herkkä, vaikutuksille altis jne. Itse kävin Guns N' Rosen keikalla 13v:na ja se oli minulle sopiva ikä. Oli ensimmäinen rock-konsertti, josta jäi aivan ihania muistoja :)! Olin kylläkin kaverini kanssa. Mutta voihan se olla kiva kokemus jo 10 vuotiaalle, jos vanhempi on mukana ja lapsi on "valmis" tuohon.