Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte tehdä töitä ma-pe klo 8-16?

Vierailija
21.11.2010 |

Olen kolmevuorotyöläinen. Nyt olen poikkeuksellisesti tehnyt töitä ma-pe 8-16. Olen ihan poikki! Huomasin pian, että illalla ei kannata katsoa lempisarjoja myöhään, vaan kaikki on tallennettava ja katsottava joskus muulloin. Muuten ei jaksa aamulla nousta, varsinkin kun pitää nousta joka aamu. Kotihommia ei saa tehtyä kuin illalla väsyneenä väsyneiden lasten kanssa. Pienemmät lapsetkin ovat ihan poikki kun joka aamu pitää lähteä hoitoon. Koululaiset kiukuttelevat kun äiti ei ole koskaan aamuisin kotona. Omaa aikaa ei ole milloinkaan. Viikonloput on niin täynnä kotihommia, painetta nukkua pitkään ja lasten ikävää. Ei tällaista kyllä pitemmän päälle jaksa. MItkä ovat teidän vinkkinne tällaiseen perheen rytmiin? Ei ihme jos arki jotakuta puuduttaa kun rytmi on tämä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmän päälle kolmivuorotyö&sekava rytmi on kyllä raskaampaa elimistölle ainakin

Vierailija
2/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ilta vähintään 6 tuntia klo 16-22. Lakkaa istumasta joutoaika koneella niin johan löytyy aikaa.

Ihme asiasta sinäkin ongelman kehität.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästä lamasta vielä noustaan... kunhan työväki ensin pääsee ylös sängystä.

Vierailija
4/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ilta vähintään 6 tuntia klo 16-22. Lakkaa istumasta joutoaika koneella niin johan löytyy aikaa.

Eikö omaa aikaa voi viettää tietokoneella????

Vierailija
5/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, mitähän sitä omaa aikaa jää.. työt loppuu klo 16, kotona (kotimatkan ja lasten tarhasta hakemisen jälkeen) kello 16.45. Sitten ruoanlaittoon, menee puoli tuntia, syömiseen 20 min (samalla syöttää lapsia kuin syö itse), jälkien korjaus 15 min. Kello tässä vaiheessa 18.00. Sitten kuulustelet esikoisen läksyt, laitat koneellisen pyykkiä koneeseen, viikkaat edelliset kaappiin, järjestelet huushollia, kuljetat esikoista harrastuksiin, laitat iltapalan, syötät lasta, siivoat jäljet, hoidat iltatoimet (hammaspesut, peittelyt, iltasadut) ja sitten kaadut väsyneenä sänkyyn klo 22. Ja se oma aika... nukkuessa?

Vierailija
6/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset heräävät/herätetään 6.30 - 7.15, jos on kasiin meno heillä. Syödään aamupala ja touhutaan aamupuuhat.

Illalla sitten tehdään ruokaa, käydään harrastuksissa ja unille lapset menevät klo 21 ja itse menen 22.30.

Ei ongelmia minkäänmoisia. Viikonloppuna nukutaan pidempään, jos sattuu tekemään mieli.

Vierailija
7/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3- vuorotyötä 13 vuotta hoitoalalla ja jo riitti. Nuorempana jaksoi paremmin, mutta neljänkympin lähestyessä tuli stoppi. Nyt olen säännöllisessä päivätyössä klo 7.30-15.30 ja aivan loistava järjestely. Takaisin vuorotyöhön en enää aio palata.

Vierailija
8/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni puoli vuotta ennen kuin totuin päivävuoroihin. Pienten lasten kanssa kolmivuorotyö oli helpotus, mutta nyt kun lapset ovat jo teinejä, niin voin hyvin tehdä päivävuoroa.

Vierailija
9/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen lapsen välipalan jälkeen hoidosta ja sitten on koko iltapäivä ja ilta aikaa tehdä asioita rauhassa, ilman kiirettä. On myös aikaa kuunnella lapsen juttuja ihan eri tavalla. Suosittelen lämpimästi kaikille pienten vanhemmille :) Kotitöitä en tee koskaan sen jälkeen kun lapsi menee nukkumaan.

Vierailija
10/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki on just tuollaista niin kuin joku tuossa välissä kirjoitti. Ei enää rauhallisia uintireissuja arkipäivisin lasten kanssa, ei enää kiireettömiä kauppareissuja arkiaamuisin,ilman ryysistä. En ole enää vastaanottamassa lapsia koulusta. Käytettävä yksityisiä lääkäripalveluja jotka ovat auki iltaisin. Tätä aamurytmiä on jatkunut jo useampi kuukausi, mutten totu tähän millään! Olin kai niin tottunut siihen, ettei esim lapsen neuvola-ajan suhteen tarvinnut mitään erityisjärjestelyjä töissä. Ja ei ylösnousu aamuisin ei ole minulle ongelma kunhan menen ajoissa nukkumaan. Eikä myöskään työnteko,niin kuin joku tuossa välissä väitti. -ap

Vierailija
11/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästä lamasta vielä noustaan... kunhan työväki ensin pääsee ylös sängystä.

luuletko ongelman olevan se, ettei ihmisiä huvita tehdä töitä :D Eiköhän se ole se, ettei niitä töitä ole sellaisille jotka haluaisivat niitä tehdä. Sehän olisi vaan hyvä jos osa jäisi vapaaehtoisesti pois töistä niin sinne pääsisi ne ketkä haluaa.

Vierailija
12/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikäynnit? Lasten arviointikeskustelut, päiväkotikeskustelut? Pankkiasiat? Yms virka-aikana hoidettavat jutut? Otatteko töistä vapaata vai miten? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Itse olen tällä hetkellä hoitovapaalla joten sellaisia ongelmia ei ole.

Vierailija
13/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikäynnit? Lasten arviointikeskustelut, päiväkotikeskustelut? Pankkiasiat? Yms virka-aikana hoidettavat jutut? Otatteko töistä vapaata vai miten? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Itse olen tällä hetkellä hoitovapaalla joten sellaisia ongelmia ei ole.

ajat on otettava aamuun tai iltaan. Itsellä ylityötunteja kertyy sen verran, että käytän niitä noihin käynteihin. Ei mitään ongelmia.

Vierailija
14/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen kolmivuorotyötä ja teen keskimäärin 7h vähemmän töitä viikossa, kiitos työajan. Silti saan 500 euroa parempaa palkkaa kuin mieheni. Työ 500 euroa tulee niistä lisistä.

Vierailija
15/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikäynnit? Lasten arviointikeskustelut, päiväkotikeskustelut? Pankkiasiat? Yms virka-aikana hoidettavat jutut?

ja haen lapsen vähän myöhemmin, sillä saa esim tunnin aikaa. Lapsen hoitopäivä on ryhmän lyhimpiä joten hänen ei tästä tarvitse paljon kärsiä :)

Toinen vaihtoehto on hoitaa keskellä päivää ja ottaa palkatonta vapaata. Oma työni onnistuu onneksi noinkin.

Vierailija
16/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikäynnit? Lasten arviointikeskustelut, päiväkotikeskustelut? Pankkiasiat? Yms virka-aikana hoidettavat jutut?

ja haen lapsen vähän myöhemmin, sillä saa esim tunnin aikaa. Lapsen hoitopäivä on ryhmän lyhimpiä joten hänen ei tästä tarvitse paljon kärsiä :)

Toinen vaihtoehto on hoitaa keskellä päivää ja ottaa palkatonta vapaata. Oma työni onnistuu onneksi noinkin.

Vierailija
17/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään ongelmaa. Esimieheni ei ole mikään idiootti, joka ei tajuaisi että nuo ovat pakollisia käyntejä.

Vierailija
18/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä ja siitäkin pääosan etätyönä kotona. Yhden viikon puskin opettajan sijaisena ns. normiviikkoa ja tajusin, että sehän on yhtä helvettiä. lapset pitää repiä kuudelta ylös pimeään ja saa haettua pimeällä joskus ennen viittä. Aikaa perheen kanssa jää ehkä pari tuntia ja siitäkin menee suuri osa johonkin ruuan laittoon. Siis AIVAN PERSEESTÄ. luojalle kiitos, että voidaan rauhassa aamulla tehdä lähtöä. lapset menee päiväkotiin ysin ja kympin välissä ja haetaan yleensä ennen neljää. Illalla voi relaa ilman painetta aamuyöstä noususta jne.

En voi ymmärtää, miten alle kouluikäisten vanhemmat ei tee lyhennettyä työpäivää - mä ainakin olen valmis tinkimään aika monesta jutusta, että saan enemmän rauhallista aikaa perheen kanssa.

Vierailija
19/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi poistua typaikaltani kesken päivän tai lähteä aikaisemmin tai tulla myöhemmin. Siksi mieheni hoitaa nuo.

Vierailija
20/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, mitähän sitä omaa aikaa jää.. työt loppuu klo 16, kotona (kotimatkan ja lasten tarhasta hakemisen jälkeen) kello 16.45. Sitten ruoanlaittoon, menee puoli tuntia, syömiseen 20 min (samalla syöttää lapsia kuin syö itse), jälkien korjaus 15 min. Kello tässä vaiheessa 18.00. Sitten kuulustelet esikoisen läksyt, laitat koneellisen pyykkiä koneeseen, viikkaat edelliset kaappiin, järjestelet huushollia, kuljetat esikoista harrastuksiin, laitat iltapalan, syötät lasta, siivoat jäljet, hoidat iltatoimet (hammaspesut, peittelyt, iltasadut) ja sitten kaadut väsyneenä sänkyyn klo 22. Ja se oma aika... nukkuessa?

kolmivuorotyössä ja töissä tuohon aikaan yleensä, niin mainitsemasi hommat tekee JOKU MUU, luultavimmin sun ukkosi, tai NE JÄÄ TEKEMÄTTÄ. Sun kohdalla kyse on siis vain siitä, että olet vuorotyötä tekemällä luistanut normaaleista vanhemman velvollisuuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi