Millainen lehti on Demi?
Olisiko sopiva 13-v tytölle? En ole koskaan lukenut yhtään lehteä, enkä viitsisi ostaa irtonumeroa kokeeksi.
Tarjous tuli postissa, ja ajattelin josko tilaisi joululahjaksi.
Kommentit (16)
olisi aika sopivan ikäinen Demin lukijaksi.. Tähän asti tullut vain Villivarsa ja Koululainen ja olen nyt itsekin sitä mieltä, että voisi alkaa lukemaan isompien tyttöjen juttuja.
ap
Siinä on haastatteluja (siis leffatähtien, laulajien, bändien, urheilijoiden jne.) sekä erilaisia juttuja mitkä liittyvät nuorten elämään, eli muotijuttuja, murrosikä, seurustelujuttuja, ym. ym. Demi on laaja-alaisempi vert. Suosikki joka selkeämmin "musiikkilehti".
Koululainen on suunnattu ala-asteikäisille, ja Demi nimenomaan yläasteikäisille.
Demi on ehkä vähän niinkuin "nuorten naistelehti", eli siinä on julkkishaastetteluja, mutta myös meikkaus- ja kampaus vinkkejä, ja "asiatekstiä" myös, onpas vaikea selittää! :)
minkä takia päätit jättää tilaamatta?
Hyvin on pärjätty ilman ko lehteä vielä, isosiskolle tulee Suosikki, sitä joskus selailee ja kotiin edelleen Koululainen+sarjiksia, hyvin on riittänyt lukemiseksi.
luin itse Demiä 12-16-vuotiaana. yläasteikäisille just sopiva, sen jälkeen alkaa olla jo vähän typerän tuntuinen. niin kuin joku jo kuvailikin, nuorten naistenlehti. julkkis- ja musajuttuja, kauneutta, terveyttä mutta myös ihmissuhteita ja itsetuntojuttuja. tosi hyvä! koululainen on varmaan jo vähän tylsä tuon ikäiselle. mielestäni suomessa ei ole muuta vastaavaa, suosikki on sukupuolineutraali ja muut ovat sitten enemmän johonkin (esim. musaan) painottuvia.
"oli niin pissismeininkiä"
Hyvin on pärjätty ilman ko lehteä vielä, isosiskolle tulee Suosikki, sitä joskus selailee ja kotiin edelleen Koululainen+sarjiksia, hyvin on riittänyt lukemiseksi.
musta suosikki on enemmän tätä pissisgenreä, mutta se on vain mun (= hyvin epäpissiksen nuoren naisen) mielipide. demissä tosiaan muutakin ku musaa ja meikkejä.
ja kuten sanoine, selailee joskus siskon Suosikkeja, ei mitenkään aktiiisesti. Pärjätty ilmankin lehtiä, lapsi lukee paljon kirjoja.
"oli niin pissismeininkiä"
musta suosikki on enemmän tätä pissisgenreä, mutta se on vain mun (= hyvin epäpissiksen nuoren naisen) mielipide. demissä tosiaan muutakin ku musaa ja meikkejä.
ja lähtee tekemään tilauksen.
Tyttö on ollut vielä aika lailla lasten maailmassa ja tähän mennessä Koululainen ollut ihan mieleen. Nyt alkaa olla jo selvästi aika teini ja lehti on ihan hyvä tapa tutustua isompien maailmaan.. Meikkivinkit sun muut varmaan ihan mieleen.
Itse luin Suosikkia, mutta se kyllä painottuu sinne musiikkiin tosi vahvasti, tosin onhan niistä omista lukuvuosista jo vähän aikaa ;)
Otin myös talteen tilauslaput ja ajattelin tilata jouluksi hänelle, mutta tänään heitin laput roskiin. Tyttöni sai synttärilahjaksi tällä viikolla kaveriltaan Demi lehden ja olipas pinnallinen lehti. Tyttöni sanoi samaa, ettei luettavaa. Hänelle tullut kauan Systeri ja siitä tykkää ja sanoi, että sen haluaa jatkossakin. Tyttöni ihan lapsi vielä; en osaisi tupakka- tai kaljajuttuja kuvitellakaan, mutta meikkaa kylläkin ja on muotitietoinen.
Miksi tämä keskustelu ei ole demi.fi ssä?
Joson alaikäsenä raskaana niin voiko siihen kuolla (siis 12v)
Jos tupakoi 12v ja seuraavana päivä kurkku kipee ettei voi yskiä johtuuko se siitä että on tupakoinu yhden tupakan?
Tykkäsin lehdestä kovasti teininä. Tyyli- ja julkkisjuttujen lisäksi oli myös opiskeluun liittyviä juttuja, ammatinvalinnasta jne.
Tyttöjen juttuja meikeistä, musasta jne