Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks vanhoissa taloissa on niin usein niitä sokeritoukkia?

Vierailija
20.11.2010 |

Mä olen tällä viikolla käynyt kaverin luona hertsikassa ja toisen luona töölössä. Molemmilla sokeritoukkia, toisella jopa ihan vilisi niitä, hyi!

Molemmat kertoi että ne on ihan normaaliasukkeja vanhoissa taloissa ja harmittomia. Ok, ehkä harmittomia mutta ihan pirun yököttäviä.

Pääseekö tollasista eroon?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa sitä ja suihkutella kaikki listojen aluset sun muut tosi huolellisesti muutamaan kertaan aina viikon välein.

Meillä oli entisessä kodissa niitä ja pelkäsin että tulevat kalusteiden ja tekstiilien mukana uuteen, joten ruiskuttelin ahkerasti sitä Biokilliä uudessa kodissa eikä ole näkynyt moneen vuoteen yhtään toukkaa, vaikka kuinka olen etsinyt.

Kun menee yöllä pilkkopimeään vessaan ja sytyttää valot, niitä näkee jos on nähdäkseen.

Mulle remppamies sanoi että yleensä viihtyvät taloissa joissa on kosteutta. Jos on kosteaa, ei toukkia saa välttämättä mitenkään hävitettyä vaikka kuinka myrkyttäisi.

Vierailija
2/5 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vanhoista vesiputkistoista. Eli uudemmassakin talossa saattaa olla, jos talo kuuluu vanhojen putkien piiriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yhdestä asunnosta, ne tulevat takaisin naapurista viemärin kautta. Kyllä niitä voi uudemmissakin taloissa olla.

Vierailija
4/5 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne ilmestyy vain pimeällä, ja luikkii valoisalla piiloon.

Vierailija
5/5 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuukausien aikana olen huomannut että sokeritoukkia on ruvennut ilmaantumaan. Mä olen yrittänyt niitä kuumalla vedellä ja kloritella torjua, niitä vaan viemäriin ja listojen alle olen ruiskuttanut jotain tuholaismyrkkyä.

Mä olisin erittäin tyytyväinen jos niitä olisi vain vessoissa, mutta niitä on ollut meidän makkarissa myös, pari kertaa keittiötasolla ja kerran otin kattilan kaapista ja siellä oli toukka! Se jos mikä on iljettävää.

Nyt on lehdistä saanut lukea että lutikat sunmuut ällötykset on lisääntyneet. Mua huolestuttaa kun meillä on tälläinen "kulttuuritalo" asukkaista ties mistä maailman kolkista ja moni matkustelee. Toivottavasti ei leviä sokeritoukkia pahempia elukoita tässä rapussa tai talossa.