Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri käy lapsettomuushoidoissa vaikka sillä on jo 3 lasta!

Vierailija
20.11.2010 |

Luulisi että 3 riittäisi. Mun mielestä sillä ei ole edes oikeutta käydä julkisenpuolen hoidoissa kun lapsia jo kerran on. Mitä mieltä olette?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee vaikka on ennestään lapsia 3. Tekevät nuo alkututkimukset mutta itse hoidoissa suosittelivat yksityistä jos haluaa päästä nopeasti. Hoitavat kyllä sielläkin mutta eivät priorisoi yhtä korkealla kun lapsettomia jolla ei vielä lapsia. Eli saa odottaa pitempään hoitoja. Itse vaihdoin yksityiselle koska ikää alkoi olla sen verran että en halunut odottaa. Ja minulla oli tutkimuksiin mentäessä juuri tuo 3 lasta.

Vierailija
2/19 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siäpaitsi veronmaksajia tarvitaan kipeästi lisää suomeen, joten valtion kannattaisikin muutama hoito kustantaa. Suomi mummoutuu muuten täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippu paikasta. me kärsimme sekundaarisesta lapsettomuudesta eikä vaasan keskussairaalaan ole mitään asiaa kun on kerran synnyttänyt. eli hoidot tehdäänt tampereella. ja raskasta on! siis henkisesti, matkojen puolesta + taloudellisesti.

Vierailija
4/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos on vaikka tullut endometrioosi ja sitä nyt hoidetaan, tai polykystiset munasarjat tms. Eli joku sairaustila jota ei hoidettaisi muutoin kuin siinä tapauksessa että haluaa lapsia tai on liikaa muuten haittaa. Ja nyt sitten haluaa lapsen vielä ja siksi hoidetaan?

Tai entäs jos tuttusi käykin yksityisellä.

Kyllä nämä varmasti on kunnissa mietitty kunnan talous huomioiden että mitä hoitoja ja kelle on varaa tarjota.

Vierailija
5/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasa ei sun!

Vierailija
6/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä koko asia edes sulle kuuluu?

Vierailija
7/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pitää maksaa (veroja) siitä että joku ei voi tyytyä osaansa!

Vierailija
8/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen ei mun mielestä enää ole lapseton!

Vierailija
9/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin Tampereella julkisen puolen hoitoja saa 3 järeämpää hoitoa/2 lasta. Sen jälkeen joutuu kääntymään yksityisen puoleen ja maksamaan itse ne hoidot.

Vierailija
10/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo 3 ovat olleet ns. luomuja joten tää ns. lapsettomuus on uusi asia.

Vierailija
11/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että 3 riittäisi. Mun mielestä sillä ei ole edes oikeutta käydä julkisenpuolen hoidoissa kun lapsia jo kerran on. Mitä mieltä olette?

jos on jo kolme lasta ennestään (paitsi porvoossa tietenkin), vaan silloin, jos on korkeintaan yksi lapsi ennestään. Yksityiselllä voi toki käydä, vaikka olisi kymmenen lasta ennestään.

Vierailija
12/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomuudestaan ihan yhtä paljon kuin joku, joka yrittää vasta ensimmäistään. Tuota on monen ulkopuolisen vaikea tajuta, mutta ihan yhtä lailla se neljännen lapsen saamisen vaikeus voi syödä ihmistä. Onneksi hoidoista on apua monelle ja sen vuoksi ei minusta ihan voi sanoa, että niitä saisi hakea vain täysin lapsettomat. Lääketieteellistä apua on saatavilla - siis sitä saa myös hakea.

Vierailija
13/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hoidossa Naistenkliniikalla, tutkimuksia tehdään ja ne 3 luomua on jo.

Vierailija
14/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomuudestaan ihan yhtä paljon kuin joku, joka yrittää vasta ensimmäistään. Tuota on monen ulkopuolisen vaikea tajuta, mutta ihan yhtä lailla se neljännen lapsen saamisen vaikeus voi syödä ihmistä. Onneksi hoidoista on apua monelle ja sen vuoksi ei minusta ihan voi sanoa, että niitä saisi hakea vain täysin lapsettomat. Lääketieteellistä apua on saatavilla - siis sitä saa myös hakea.

ja nyt sekundäärisestä lapsettomuudesta kärsivänä olen kyllä sitä mieltä, että se, että ei ole lapsia ollenkaan, on paljon suurempi kärsimys kuin se, ettei niitä (ehkä) tule lisää. Toki neljännen lapsen saamisen vaikeus voi syödä ihmistä, mutta silti sen vertaaminen siihen, että ei saa yhtään lasta, vaikka haluaisi, on mielestäni suorastaan typerää.

Vierailija
15/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt sekundäärisestä lapsettomuudesta kärsivänä olen kyllä sitä mieltä, että se, että ei ole lapsia ollenkaan, on paljon suurempi kärsimys kuin se, ettei niitä (ehkä) tule lisää. Toki neljännen lapsen saamisen vaikeus voi syödä ihmistä, mutta silti sen vertaaminen siihen, että ei saa yhtään lasta, vaikka haluaisi, on mielestäni suorastaan typerää.

kärsinyt sekä lapsettomuudesta että sekundäärisestä lapsettomuudesta ja kärsin molemmista about yhtä paljon. Ihminen harvemmin suhteuttaa senhetkistä mielialaansa johonkin aiempaan murheeseen, ainakaan kovin objektiivisesti.

Joten summa summarum: molemmista voi kärsiä paljon ja silloin on kyllä oikeus hakea siihen apua.

(se, jonka kirjoitusta kommentoit)

Vierailija
16/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä saa mielestäni käydä ihan niin paljon kuin haluaa, eikä se kellekään kuulu.

Meilläkin on kolme lasta, jotka muutamassa kuukaudessa kaikki alkunsa saaneet. Nyt päädyttiin 5 vuoden jälkeen yrittämään vielä neljättä, eikä ovistikutuksesta huolimatta 6 kuukaudessa ole tulosta tullut. Seuraavaksi ajattelin mennä pyytämään YKSITYISLÄÄKÄRILTÄ Clomifenit ja jos niilläkään ei tärppää, niin järeämpiin konsteihin ei lähdetä. Onhan se kurjaa, kun ei tärppää, mutta ei nyt kuitenkaan kuolemanvakavaa, kun kolme lasta kuitenkin jo on.

Vierailija
17/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitteko valaista.

Vierailija
18/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on sekundäärinen lapsettomuus? voisitteko valaista.

jolla tarkoitetaan vaikeuksia saada toista/kolmatta/... lasta.

Erotuksena siis primääristä lapsettomuudesta eli ensimmäisen lapsen saamisen vaikeudesta.

Vierailija
19/19 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitteko valaista.

on sitä, että on jo lapsi tai pari, mutta ei voi saada luomusti lisää. Syitä on monia.

Minun perheessäni esim. vanhin veljeni on syntynyt luomusti ilman mitään ongelmia, toista veljeäni yritettiin 11 vuotta, kunnes keksittiin koeputkihedelmöitys, ja veli sai sillä alkunsa. Minä taas olen syntynyt luomusti, koska edellinen raskausaika korjas ongelman (venytti munanjohtimia)