Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskonnollisuuden ja kirkkoon kuulumisen välillä ei ole mitään yhteyttä

Vierailija
19.11.2010 |

Mielestäni voi uskoa vaikka ei kuuluisikaan kirkkoon. Meillä ainakin seurakunnan toiminta lähinnä raivostuttaa "arkiuskovaisia" tavallisia ihmisiä.

Esimerkkinä seurakunnan kerho, jonka vetäjät haluavat valmistaa 4-vuotiaat mahdollisen vanhempien kuoleman varalle ja ristiinnaulita Jeesuksen 4-5 -vuotiaiden kanssa mukavana pääsiäisajan näytelmänä.

Miten muut suhtaudutte seurakuntien "yliuskonnollisuuteen"?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaaseen pääsy ja syntien sovitus ovat nääs aika keskeisiä teemoja kristinuskossa. Samat kersat leikkivät pääkalloilla ja möröillä Halloweenina, kyllä ne kestävät seurakunnan kerhonkin.

Vierailija
2/3 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta syynä on kirkon vanhoillisuus ja kirkollisverot.

On hyvä, että jo päiväkoti-ikäisille vedetään ikätasoon sopivasti tulipaloharjoituksia ja sen semmoisia. Mutta liika on toki liikaa.

Itse kävin yli 20 vuotta sitten srk:n kerhossa, jossa oli tehty "pääsiäispolku" jossa oli erilaisia lasten tekemisrasteja. Viimeisellä rastilla sai seurata, kun naulittiin varmaan 10 minuutin näytelmässä Jeesus ristille, ja sitä sai siis seurata vanhempien kanssa. Sen jälkeen sai ostaa itämaisen oloiseksi luodusta basaarista erilaisia koruja ja karkkia ja juoda pullakahvit.

Ei jäänyt paha mieli ollenkaan.

En vaan hyväksy kirkon mielipiteitä homoista ja naisiin suhtautuminen on myös kummallista.

Ehkä joka uskonnossa on ne ääri-ilmiöt kuitenkin.

Sikäli olen miettinyt, josko liittyisin takaisin. Saisi hautapaikan ja kunnon hautajaiset ja kirkkohäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta syynä on kirkon vanhoillisuus ja kirkollisverot.

On hyvä, että jo päiväkoti-ikäisille vedetään ikätasoon sopivasti tulipaloharjoituksia ja sen semmoisia. Mutta liika on toki liikaa.

Itse kävin yli 20 vuotta sitten srk:n kerhossa, jossa oli tehty "pääsiäispolku" jossa oli erilaisia lasten tekemisrasteja. Viimeisellä rastilla sai seurata, kun naulittiin varmaan 10 minuutin näytelmässä Jeesus ristille, ja sitä sai siis seurata vanhempien kanssa. Sen jälkeen sai ostaa itämaisen oloiseksi luodusta basaarista erilaisia koruja ja karkkia ja juoda pullakahvit.

Ei jäänyt paha mieli ollenkaan.

En vaan hyväksy kirkon mielipiteitä homoista ja naisiin suhtautuminen on myös kummallista.

Ehkä joka uskonnossa on ne ääri-ilmiöt kuitenkin.

Sikäli olen miettinyt, josko liittyisin takaisin. Saisi hautapaikan ja kunnon hautajaiset ja kirkkohäät.

Kiitti, AP