En tykkää vieraista ketkä vierailevat koko päivän
Eri asia jos matkaa satoja kilometrejä, silloin tietysti yösija tarjotaan.
Mutta jos alle tunnin matka, niin en ymmärrä.
Lapsiperheessä kun muutenkin lepohetket vähissä, niin sopisi hieman ajatella.
Olen vihjaillut, että lyhyemmät vierailut ok mutta aina ovat lähes koko päivän. Heillä myös lapsia.
Kaikki eivät ole yhtä virkeitä ja vieraista tykkääviä.
Miten voisin sen vaan heille sanoa.
Kommentit (29)
lasten harrastukset,mies tekee pitkää päivää,niin silloin on aika oman perheen kesken aika kortilla.
Ja kun on mahdollisuus, niin tykätään olla vaan.
Ja meillä on asunto aina kuin pyörremyrsky, kamala siivoaminen ennen vieraita. Ja listaa löytyy, kun vieraat tulevat pitemmäksi aikaa,on heille tarjottava ruuat, kahvit ja se tuntuu meidän rahapussissa.
Ajoitus on silloin, kun olemme tiukoilla.
Mä en vaan tykkää mistään ylimääräisestä hälinästä ja sitä joko on tai sitten ei ole vieraista tykkäävä.
ainoa, joka ei tykkää "kokopäivävieraista". En myöskään itse ole mielelläni vieraisilla yön yli.
mäkään tykkää vieraista saatika just sellasista jotka viipyvät monta tuntia.
Jokainen saa tykätä mistä lystää.
Mä oon lempannu sellaset kaverit jotka rasittaa en tarvii sellasia.
Viihdyn hyvin omissa porukoissa.
jonka haluaisin vieraiden viipyvän.
mutten koko päivää! Yksi ystäväni lojui meillä yhdessä vaiheessa tuntitolkulla ja odotti tietysti että hoidan hänenkin lapsensa ja ruokin yms.
Se oli uuvuttavaa, kun itsellä on kolme lasta, ja tuohon aikaan nuorimmainen oli vasta muutaman kuukauden ikäinen, joka nukkui 30min.- tunnin pötkiä öisin, ja päivällä yhdet tunnin unet (jolloin olisin mieluusti itsekin yrittänyt nukkua enkä seurustella ja hoitaa toisen lasta!)
Vihjailuista ja suoraan sanomisesta ei ollut apua, aloin siis sopia treffejä julkisille paikoille, joista liukenin parin tunnin päästä :D
Jos sovin tapaamisen myöhemmäksi, hän on silti aina n. 10h, eli lähtee sitten vasta yömyöhällä. Se on välillä tosi raskasta, kun hän ei jotenkin tajua tätä lapsiperheen arkea yhtään. Tulee mieleen että ei ole tainnut paljon minua hoitaa pienenä kun on ihan ulalla. Päivittelee aina sitä, miten usein lapsille "tuputetaan ruokaa", kun hänen vierailuunsa saattaa mahtua neljäkin ateriaa - lounas, välipala, päivällinen ja iltapuuro. Sama juttu päiväunien kanssa, ei ymmärrä miksi laitan tiettyyn aikaan ylikierroksilla kaahottavan pikkumarakatin unille jne. Lisäksi arvostelee vähän kaikkea. Rasittaa. Isä on rakas kuitenkin niin saa tulla ja olla, mutta mieluummin vähän useammin lyhyemmän aikaa kuin harvemmin noita mammuttivierailuja, joiden jälkeen tekee mieli pitää hetki etäisyyttä..
ja voitte sanoa sen ystävällisesti ihan suoraan.
moneksi tunnuksi notkumaan toisten nurkkiin. Ja ei sillä mun mielestä ole väliä käykö kerran kuussa vai 3 kertaa vuodessa.
Lapsiperheessä max 3 tuntia ja sitten ulos.
Tyhmä äiti on, ellei vihjeitä tajua ja häivy lapsiensa kanssa.
Ja jos vielä olet sanonu, että olet väsynyt tms. niin täytyy olla yksinkertainen, jos vielä vetelhtii aamusta iltaan.
Luulis aikuisella sen verran olla hienovaraisuutta, että tajuaa ilman sanomisiakin.
Ei kaikki jaksa passata vieraita, onneks meillä niitä harvoin edes käy.
jos sanon että olen ollu väsynyt, riidoissa mieheni kanssa, lapset olleet sairaana tms.,että silloin eivät edes tunge vierailulle.
Mutta joukossahan on sitten mullakin niitä ns.ajattelemattomia tapauksia, jotka eivät mieti pidemmälle,jaksetaanko heidät ottaa vierailulle vastaan vai ei. Heille jos sanon,että joskus toiste, niin jo seuraavalla viikolla uusi yritys.
Voi kun ihmiset oppisivat paremmin ymmärtämään toisia, ei tulisi näitä kiusallisia tilanteita.
Se suoraan sanominenkin voi olla tietyllä tapaa loukkaavaa, jos harvoin näkee.