Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tykkää vieraista ketkä vierailevat koko päivän

Vierailija
19.11.2010 |

Eri asia jos matkaa satoja kilometrejä, silloin tietysti yösija tarjotaan.

Mutta jos alle tunnin matka, niin en ymmärrä.

Lapsiperheessä kun muutenkin lepohetket vähissä, niin sopisi hieman ajatella.

Olen vihjaillut, että lyhyemmät vierailut ok mutta aina ovat lähes koko päivän. Heillä myös lapsia.

Kaikki eivät ole yhtä virkeitä ja vieraista tykkääviä.

Miten voisin sen vaan heille sanoa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita etukäteen, että klo x teillä on muuta menoa.

Vierailija
2/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nimittäin tykkää vieraista jotka on 1-2 h, tuntuu kuin lähtisivät IHAN liian pian :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että kiva että tulette mutta klo 12 mulla on sovittuna muuta, siihen asti voitte olla

Vierailija
4/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten tulevat muuna päivänä kun ei ole menoa.

Pikkasen taas stressiä pukkaa, kun meidän ja heidän lapset kaikki samoissa neliöissä. Ei kyllä 3 tuntia pitempään sitä riehumista kattella jaksais.

Vierailija
5/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sanoisit, että on vaikka kolmen tunnin päästä joku meno, niin sitten tietäisivät lähteä ajoissa?

Vierailija
6/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että kahvien/lounaan/päivällisen jälkeen voisi lähteä ulkoilemaan. Tuskin vieraat enää tulevat sen jälkeen sisälle jos on jo kuulumiset vaihdettu ja lapset ovat ehtineet leikkiä sisällä tai ulkona.

Toinen vaihtoehto on, että tapaatte muualla kuin teillä kotona. Menkää vaikka HopLopiin (jos sen ikäisiä lapsia). Lapset voivat leikkiä ja aikuiset jutella keskenään.

Kolmas ehdotus on se, että sanot kyläilyä sovittaessa että kokeilisitte lyhyempää vierailua, kun teidän omat lapsenne usein käyvät ylikierroksilla kyläilyjen jälkeen. Valkoinen valhe, mutta taitaa olla kuitenkin totta toinen puoli.

Tsemppiä!

Vierailija
7/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 tuntia on aika vähän, kyllä meillä saa olla 4-5 h ja me itsekin monessa paikassa ollaan.

Hmmm, ehkä teidän vaan tarvii nähdä harvemmin?

Kyllä mun mielestä olis aika tökeröä ruveta siinä vaiheessa, kun vieraat jo on meillä, sanomaan, että by the way, meillä on kahden tunnin päästä meno... No jaa, ehkä ne sit kerralla oppisivat, eivät taitais enää tulla lainkaan...?

Vierailija
8/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulevat, niin ilmoita että teillä 1,5h kuluttua menoa. Pidän lastesi kaverit sillä aikaa kylässä, niin teidän lasten ei tarvitse leikkiä heidän lastensa kanssa.

Ehdota seuraava tapaaminen HopLoppiin yms. paikkaan, josta teidän on helppo liueta nopeasti. Ja lähtekää ehdottomasti ensin.

Näin ainakin meillä meidän lapsemme kummit ovat tehneet. Itse pidän n. 3h vierailuaikaa sopivana, jopa vähän yli, kun ajomatkaankin menee 1h suuntaansa. Ja meilläpäin saavat olla vaikka koko päivän. Mutta heillä ehkä 1-max2h tuntuu olevan sopiva aika ja niin ettei tarvitse pahemmin tehdä tarjottavia (no tämän olen huomioinut silloin aikanaan kun lapset olivat pienempiä ja otin heille ruoan mukaan).

Näkeminen jäänyt vähempään. Joka onkin järkevää, jos ei niin vieraista tykkää. Eli miksi ihmeessä vaivaudut heitä näkemään, jos ette ole niin virkeitä ja vieraista tykkääviä? Eikö olisi fiksumpaa että te keskitytte vaikka siihen oman perheen kanssa olemiseen ja he sitten vierailevat muiden kanssa.

Vierailija
9/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päähän, jos perillä saisi olla vain tunnin. 2 tuntia matkoihin ja tunti perillä on mun mielestäni vähän nolo suhde. Kyllä se pitäis mennä toisinpäin ne ajat.

Ja todella loukkaantuisin, jos joku olisi meillä vain tunnin. En edes laita kahveja pöytään kuin vasta puoli tuntia vieraiden saapumisen jälkeen, tunti- 1,5 on helposti mennyt ennen kuin ollaan kahviteltu. Ja mustalaiset lähtee suoraan pöydästä vai miten se sanonta menee. Ruokavieraat (joihin lukeutuu vähintäänkin kaikki tunnin matkan päästä tai pidemmältä tulevat) ovat tietenkin pidempään, kun siihen jälkkärikahvivaiheeseen päästäänkin vasta ehkä kolmen tunnin kuluttua.

Vierailija
10/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tunnin matka on jo pitkä, enkä viitsisi lähteä niin kauas lyhyeksi aikaa. Kyllä siinä yleensä lähes koko päivän ollaan.

Vierailija
11/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko on joskus käydä, kun jo niin monta kertaa olen kieltänyt tulemasta er syihin vedoten.

Jotenkin vaan tullut sellaiseksi, ettei jaksaisi vieraiden kanssa seurustella koko päivää.

Kiitos vinkeistä, täytyy jotakin kokeilla.T:ap

Vierailija
12/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei jaksa kovin monen tunnin vierailuja, ei välttämättä johdu siitä, ettei kyläilijöistä pitäisi! Eräs ystäväni on tottunut olemaan koko päivän, kun tulee lapsineen käymään, ja alussa omat lapseni olivat ainakin ihan naatti jälkeenpäin. Samoin minä... Meteli ja riehuminen vain yltyi koko ajan ja minusta ainakin tuntui, että ihan lasten etukin olisi, että vierailu kestäisi max. 3 tuntia, olivat niin ylikierroksilla. Mutta kun yhtään kauempaa tulee ja paljon olisi juteltavaa, niin ymmärrän, ettei heti viitsisi takaisin lähteä.

Vierailija
13/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mukavia ihmisiä ovat ja lapset viihtyy keskenään, niin mikäs siinä?

kai te käytte heillä vuorostanne?

silloin saat itse olla rennommin, ei tartte tehdä evästä ja kahvett jne

eli vuoroin vieraissa käydään

Vierailija
14/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan muulla tavalla kiireinen lapsiperheen äiti.

Käyn paljon ystävieni luona päiväkahvilla, mutten vieraile koko päivää.

Me emme koko porukan kanssa mielellään kyläilemään mene, koska nuorimmaiset ovat erittäin vilkkaita ja riehakkaita.

On niin monta surullista kokemusta, kun on kyläpaikassa kukat kaatuilleet ja tavaroita särkynyt.

Lisäksi viihdymme oikein hyvin omassa porukassa, ja meille kaikki ovat tervetulleita. Ystävät yleensä eivät tuntitolkulla istuskelekkaan.

Me ei käydä kellään vuorotellen, oikeastaan me käydään tosi harvoin kyläilemässä muualla kuin mummoloissa.

Vierailija
15/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanimpia ne vierailut puolin ja toisin, kun oltiin koko päivä jonkun äitikaverin kanssa jomman kumman kotona. Hoidettiin ja leikitettiin lapset sekä ruokittiin yhdessä ja seurusteltiin samalla itse. Tosi paljon mukavampaa kuin yksin omien lasten kanssa kotosalla.

Vierailija
16/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraista. En niistä jotka on 1/2h.,saati niistä jotka viihtyy minuuttiakaan pidempään. Sitä miten siitä kertoa, en tiedä koska itsellä sama ongelma, mutta mä ymmärrän sua todella. Mä en kanssa ymmärrä miksi kaikki änkee meille, vaikkei me edes kutsuta.

Vierailija
17/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sanot että tosi kiva kun tulette, mutta sopisiko että vierailu kestäisi parisen tuntia kun monen tunnin vierailut eivät ole sun juttu.

Mikä on niin vaikeaa? Pitää vääntää draamaa tyjästä vai?

Tosi monen äidin ilo on monen tunnin kyläilyt eikä tuollaista voi aavistaa ellei tiedä.

Vierailija
18/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan sanottua mikä aika on sopiva vierailuun.

Olen kyllä monin eri tavoin yrittänyt "viestittää" eri puhein (ihan totuuksia, ei keksittyä),että meille sopisi paremmin vaikka aamupäivän vierailut. En tiedä, miten meidän kemiat ei tässä asiassa kohtaa.

Muiden ystävieni kanssa ei tätä ongelmaa ole, kait se sitten on kemioista kiinni. Koska heidän kanssaan vierailut eivät veny, ymmärtävät lähteä ajoissa pois, eivätkä jää koko päiväksi.

Tälläisten koko päivän vierailujen takia meillä pienokaisen päiväunetkin menevät ihan sekasin ja sitten menee taas pari päivää päästä rytmiin takaisin.

Mutta onneksi näitä vierailuja on harvakseltaan, niin kestän ne nyt jotenkin.

Olisi vaan niin paljon mukavampi lyhyemmät vierailut esim.3tuntia.

Suoraankaan en kehtaa sanoa, loukkaantuu varmasti.

Vierailija
19/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon ihmisiä, jotka eivät ymmärrä vihjailuja ja toisten kanssa voi vaan todeta että "luit juuri mun ajatukset".

Toisille ei mene perille vaikka suoraan sanoisi ja rautalangasta vääntäisi.

Vierailija
20/29 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut pakko päivitellä ääneen: on hiton vaikea tajuta, miten joku ei voi tykätä vieraista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan