Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut juntit aukoo toisten kaappeja asumisoikeusasuunon näytössä?

Vierailija
19.11.2010 |

Edelliset asukkaat kuitenkin asuvat vielä asunnossa ja omalla ajallaan ovat velvolisia asuntoa esittelemään. Kai sen kaappien määrän nyt luulisi näkevän ulkopäinkin, ettei tarvii joka kaappia avata ja töllistellä toisten tavaroita, jotka eivät kuulu kiinteästi asuntoon eivätkä todennäköisesti vaikuta päätökseen vastaanottavatko asunnon vai eivät!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä paikassa keittiön kaapit oli iljettävässä kunnossa sisältä, umpilikaiset, joten tuskin muutakaaan asuntoa oli hyvin hoidettu, ja toisessa kaapistossa oli ilmiselvä vesivahinko.

Meillä itsellä paljastui homevaurio entisessä kodissa ensimmäisenä kylppärin seinän vastaisten vaatekaappien lahoamisesta.

En pidä sitä turhana. Jos olen sijoittamassa itseni velkavankeuteen seuraavaksi kymmeneksi tai kahdeksikymmeneksi vuodeksi niin haluan kyllä katsoa joka paikkaan että mitä saan.

eikähän kokonaisuus ratkaise onko edes kiinnostunut asunnosta. Sen puoleen kaappeihin katsominen on mielestäni kyllä siinä tilanteessa ihan turhaa.

Vierailija
22/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoinhan se kaappien avaaminen on sellaista mielikuvan etsimistä, vaikkapa tänne laitettaisiin pojan jääkiekkovarusteet ja tänne vitriiniin se mummolta saatu perintöastiasto, mahtuiskohan kakkulautaset pystyyn hyllylle, ja olisikohan hyllyjen välitys muutettavissa sopivammaksi, katsotaan ... (klonk, kilin kolin, rätsis) ... hups, siinä meni omistajan viinilasi. Potkinko sirpaleet salaa tuonne astiapesukoneen alle?

eikähän kokonaisuus ratkaise onko edes kiinnostunut asunnosta. Sen puoleen kaappeihin katsominen on mielestäni kyllä siinä tilanteessa ihan turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

euron yllärilasku ostajalle, myös asoasunnoissa. Vai korjaako asoisännöitsijä myös kaapistot? En ole varma, koska en ole koskaan aso-asunnoissa asunut, mutta olettaisin että työnjako on vastaava kuin omistusasunnoissa, joissa kaapistot ovat siinä mielessä sisäkalustetta, että omistaja on itse vastuussa niiden uusimisesta.

Joten jos ostaisin asuntoa, katsoisin ilman muuta myös, missä kunnossa kaapit ovat sisältä. Irvistävätkö hyllyt, puuttuuko niitä, ovatko hilseilleet rumiksi.

Eikä pohjapiirroksesta näe, millaisia kaapit ovat (tanko- vai hyllykaappeja), ainoastaan sen, missä niitä huoneistossa on. Sekin voi olla tärkeä tieto.

Irtainten senkkien penkominen tietysti on asiatonta ja hoopoa, mutta siitähän ei ap itse puhunutkaan.

Vierailija
24/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asoasunnossa taas asukas ei edes omista kaappeja, joten niihin ei tarvitse katsoa vaan kuten joku sanoikin, niiden koko näkyy piirustuksesta.

Suurimmalta osalta taisi jäädä huomaamatta, että kyse on asoasunnosta ja sitä eivät tosiaankaan koske samat säännöt kuin osakkeita.

Vierailija
25/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

euron yllärilasku ostajalle, myös asoasunnoissa. Vai korjaako asoisännöitsijä myös kaapistot? En ole varma, koska en ole koskaan aso-asunnoissa asunut, mutta olettaisin että työnjako on vastaava kuin omistusasunnoissa, joissa kaapistot ovat siinä mielessä sisäkalustetta, että omistaja on itse vastuussa niiden uusimisesta.

Joten jos ostaisin asuntoa, katsoisin ilman muuta myös, missä kunnossa kaapit ovat sisältä. Irvistävätkö hyllyt, puuttuuko niitä, ovatko hilseilleet rumiksi.

Eikä pohjapiirroksesta näe, millaisia kaapit ovat (tanko- vai hyllykaappeja), ainoastaan sen, missä niitä huoneistossa on. Sekin voi olla tärkeä tieto.

Irtainten senkkien penkominen tietysti on asiatonta ja hoopoa, mutta siitähän ei ap itse puhunutkaan.

Isot parannukset kuten parketti tai kaapistot saa hyvitettynä ulos muttaessa ja pienempiin remontteihin (tapetit ja maalit) saa korvauksen heti.

Vierailija
26/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteät kaapit kuuluvat asuntoon. Niiden korjaamisesta ja uusimisesta vastaa asoyhtiö eikä asukas, ellei sitten kyse ole tahallisesta vahingonteosta. Tällöin kulut peritään vahingon aiheuttajalta.

Vierailija
27/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteät kaapit kuuluvat asuntoon. Niiden korjaamisesta ja uusimisesta vastaa asoyhtiö eikä asukas, ellei sitten kyse ole tahallisesta vahingonteosta. Tällöin kulut peritään vahingon aiheuttajalta.

Tsydeemi siis ON eri kuin omistusasunnoissa.

Jäljelle jää siis vain se, että ihmiset haluavat nähdä, mitkä ovat tanko- ja mitkä hyllykaappeja.

Vierailija
28/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsydeemi siis ON eri kuin omistusasunnoissa.

Jäljelle jää siis vain se, että ihmiset haluavat nähdä, mitkä ovat tanko- ja mitkä hyllykaappeja.

Vierailija
29/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä lähetetään asuntoilmoituksen mukana.

Vierailija
30/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin niitä pohjapiirrustuksia tehdään uusiks

Miksi ne pitäisi tehdä uusiksi, kun asukkaat eivät itse saa tehdä rakenteellisia muutoksia?

Vierailija
32/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja senkin näkee pohjapiirustuksesta, joka yleensä lähetetään asuntoilmoituksen mukana.

Ollaan etsitty pitkään asuntoa, enkä vielä ole kertaakaan nähnyt pohjapiirrosta, jossa olisi ERIKSEEN ilmaistu, mitkä kaapeista ovat tanko- ja mitkä hyllykaappeja!

Vierailija
33/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö on vanhanaikainen kun ovia voi paiskoa.

Vierailija
34/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tankokaapeissa katkoviiva keskellä. Asoasunnot ovat melko uusia.

Ollaan etsitty pitkään asuntoa, enkä vielä ole kertaakaan nähnyt pohjapiirrosta, jossa olisi ERIKSEEN ilmaistu, mitkä kaapeista ovat tanko- ja mitkä hyllykaappeja!

Jos muuten asumisoikeuden omistaja on paikalla asuntoa esittelemässä, eikö olisi korrektimpaa kysyä häneltä, mikä kaappi on minkäkinlainen, kuin mennä ilman muuta aukomaan toisten kaappeja?

Vierailija
35/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä tiedä vaikka kaapissa olisi huumeviljellys.

Vierailija
36/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tankokaapeissa katkoviiva keskellä. Asoasunnot ovat melko uusia.

Jos muuten asumisoikeuden omistaja on paikalla asuntoa esittelemässä, eikö olisi korrektimpaa kysyä häneltä, mikä kaappi on minkäkinlainen, kuin mennä ilman muuta aukomaan toisten kaappeja?

Itse en ole sellaisia koskaan nähnyt eriteltävän.

Vierailija
37/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaihtanut itse kaappeja tai muuttanut niitä. Mäkin olen muuttanaut tankokaapin hyllykaapiksi. ei se näy missään. Ja ei niitä korjata, ellei ne ole täysin rikki. Esim. mä korjasin itse siivouskomeron metallihyllyjen maalipinnan. Kyllä mä katsoisin kaapit, sillä pitäähän aso-asukkaan kuiteskin maksaa ae 15 % itse.

Vierailija
38/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja senkin näkee pohjapiirustuksesta, joka

miks pitää järjestää näyttöjä

Vierailija
39/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennalleen. Kiinteitä kaappeja ei saa vaihtaa eikä muuttaa ilman lupaa. Vaatekaapit ovat kiinteitä.

on vaihtanut itse kaappeja tai muuttanut niitä. Mäkin olen muuttanaut tankokaapin hyllykaapiksi. ei se näy missään. Ja ei niitä korjata, ellei ne ole täysin rikki. Esim. mä korjasin itse siivouskomeron metallihyllyjen maalipinnan. Kyllä mä katsoisin kaapit, sillä pitäähän aso-asukkaan kuiteskin maksaa ae 15 % itse.

Ja edelleenkin: asumisoikeuden omistaja on paikalla esittelemässä asuntoa, häneltä voi kysyä kaapeista.

Asoasukas maksaa asumisoikeudesta, ei asunnosta.

Vierailija
40/41 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttötarkoitukseen sopiva.

miks pitää järjestää näyttöjä

Asoasunnot eroavat kuitenkin osakkeista monella tavalla. Siellä ei ole välittäjää näytöllä vaan asukas esittelee itse, paitsi jos asunto on tyhjillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän